تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی پیش از رحلت، آخرین پیام خود را در بستر بیماری به مناسبت هتك حرمت مجدد حرمین سامرا صادر كرده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین پیام آیت الله فاضل پیش از رحلت

آیت الله فاضل

حضرت آیت الله فاضل لنكرانی پیش از رحلت، آخرین پیام خود را در بستر بیماری به مناسبت هتك حرمت مجدد حرمین سامرا صادر كرده بود.

حضرت آیت الله فاضل لنكرانی پیش از رحلت، آخرین پیام خود را در بستر بیماری به مناسبت هتك حرمت مجدد حرمین سامرا صادر كرده بود.

متن كامل این پیام بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

دست كثیف تحجر و استعمار بار دیگر مصیبت بزرگی را رقم زد و مسلمانان و شیعیان را عزادار ساخت. اهانت و تخریب حرمین عسكریین علیهما السلام، كه برای دومین بار در فاصله كوتاهی صورت گرفت، حاكی از عمق دشمنی مخالفین اسلام است؛ تردیدی نیست كه این عمل با طراحی آمریكا و سائر اشغالگران و با تحریك صهیونیزم بوده است.

برای همه آگاهان روشن است كه وهابیت، كه به اتفاق همه گروههای مسلمین، از اسلام خارجند و مولود كفر و یهود می‌باشد، هیچ فلسفه وجودی به جز مخالفت با اسلام و قرآن و ایجاد تفرقه میان مسلمین ندارد.

این گروه نه تنها به دنبال هدم مظاهر مقدس شیعه، بلكه در صدد از بین بردن همه آثار و مقدسات اسلامی، از جمله مرقد نبی اكرم صلی الله علیه و آله و سلم است؛ و روزی قرآن و كعبه مقدسه را نشانه خواهند رفت.

مع الاسف در حادثه قبل، دنیای اسلام واكنش اساسی نشان نداد و اگر دولتهای اسلامی و علمای گروههای مختلف از خود عكس العمل جدی نشان می‌دادند، امروز این مشركان خبیث با مظاهر توحید چنین برخورد نمی‌كردند. باید همه مسلمانان و شیعیان ضمن حفظ وحدت و آرامش چاره‌ای اساسی برای حذف این مولود نامشروع یعنی وهابیت بنمایند.

همه می‌دانند ائمه طاهرین سلام الله علیهم اجمعین الگوی كامل توحید در میان انسانها و بشریتند و احترام به قبور آنان ریسمانی است محكم، برای تقرب به حق تبارك و تعالی و از مصادیق روشن «و من یعظم شعائر الله» است.

آمریكا روزی عده‌ای جاهل و عالم‌نما را مأمور تكفیر شیعه كرد و امروز به وسیله همان گروه دست به تخریب اماكن مقدسه زده است و به دنبال ایجاد جنگهای داخلی در كشورهای اسلامی است و این امری است كه هوشیاری بیشتری را برای مسلمانان می‌طلبد.

دشمنان اسلام و اهل بیت مطمئن باشند این حوادث، مسلمانان واقعی را در تعظیم و تكریم نسبت به اهل بیت مصمّم‌تر خواهد ساخت. ما از دولت محترم عراق مجدّانه خواستاریم كه برای حفظ عتبات مقدسه اقدامی قاطع داشته باشد و از این مراكز كه قلوب همه مسلمانان به آن توجه دارد، محافظت و مراقبت نماید.

این‌جانب این حادثه دلخراش را به محضر مقدس ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض می‌نمایم، و برای همه عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

محمد فاضل لنكرانی

23/3/1386

27 جمادی الاول 18428

13 ژوئن 2007


منبع:

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی

تهیه و تنظیم: عبداله فربود،گروه حوزه علمیه تبیان