تبیان، دستیار زندگی
رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وصیت نامه کبوترها(قست دوم)


رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نكته اشاره داشته اند كه «وصیت نامه شهدا را بخوانید...» این توصیه در كلام گهربار حضرت امام خمینی(ره) نیز دیده می شود. در این مجال فرصتی دست داده تا با هم مروری داشته باشیم بر گزیده ای از صد وصیت نامه که در چند قسمت ارائه میگردد

وصیت نامه شهید

وصیت نامه کبوترها قسمت اول

وصیت نامه شهید سید جمال دربان فلك

ای امت حزب اللهی! اسلام مكتب انسان سازی است و انقلاب اسلامی با رهنمودها و رهبری صحیح امام امت (خمینی بت شكن) می رود تا جهانی شود و تمامی ابرقدرت ها را نابود كند و انقلاب را به صاحب اصلی اش امام زمان (عج) تحویل دهد پس بر همه شما وظیفه شرعی است كه در هركجا كه باشید از اسلام و جمهوری اسلامی دفاع كنید..... از ولایت فقیه و روحانیت مبارز اطاعت و پشتیبانی كنید كه هردو ضامن پیروزی و پشتوانه اسلام هستند".

وصیت نامه شهید صفر علی داوودی

"مادرم سلام این فرزندت را از كردستان غریب و مظلوم بپذیر، اینجا كسی را جز خدای بزرگ و ملائك نداریم مادرم برای ما دعا كن".

وصیت نامه شهید ولی الله چراغچی مسجدی

مسلم و تسلیم هستم و شهادت می دهم به خداوند "حی لا یموت واحد، رحمان و رحیم و .... محمد (ص)، بهترین برگزیده از یك صد و بیست و چهار هزار رسولش و علی (ع) وصی بر حقش و یازده فرزند علی (ع) از فاطمه (س) كه همگی برحقند و اما تنها حجت خدا مهدی(عج) است كه به انتظار فرمان ظهورش (نگران از انسانیت) نشسته است.

قال الحسین (ع) "ان الحیاه عقیده و الجهاد و لیمحص الله الذین آمنوا و یمحق الكافرین"

درود خدا به امام عزیزم كه ما را آگاهی بخشید و در هر فرصت برای پاك كردن زنگار نیتها پرداخت تا فقط برای خدا باشیم و رحمت خدا بر شهداء باد كه به ما آموختند چگونه بهتر رفتن را .

وصیت نامه شهید سید كریم حسینی

بارالها به جبهه آمدم تا تكلیف خود را ادا كنم و از من راضی باشی، اما افسوس كه نتوانستم مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهم كه به تو نزدیكتر شوم و از من راضی باشی. همسر عزیزم از بچه ها به خوبی نگهداری كن و آنها را در راه فراگیری علم و دانش یاری نما و مرتب آنها را به مساجد ببر تا فرد مفیدی برای جامعه ی ما باشند.

خدایا! تو را به حسین قسم می دهم كه ما را از فیض شهادت محروم نفرما، پدر و مادرم از شما می خواهم كه بعد از شهادت من برای من گریه نكنید، بلكه به مظلومیت آقا اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا فكر كنید دوستان و آشنایان و دانش آموزان شما را به شهدای كربلا قسم می دهم كه یك لحظه از فرهنگ جهاد و شهادت و امر به معروف و نهی از منكر غافل نباشید

وصیت نامه شهید بهرام حق نجات

خدایا از تو می خواهم كه مرا یاری كنی تا در راه تو قدم بردارم همانطور كه خداوند می فرماید هركسی در امور بر خداوند توكل نماید.او برایش كافی است و حال اگر بنده گام در راه جهاد با كفار گذاشت هرگونه سرنوشتی كه پروردگارش برای او تعیین نماید تفاوتی ندارد ما می رویم تا وظیفه خود را انجام دهیم و نتیجه آن برای ما مهم نیست كه چه بر سر ما خواهد آمد انشاالله كه خداوند قبول نماید.

وصیت نامه شهید حسین حدادی

سلام بر مهدی (عج)

سلام بر نایبش امام خمینی ،سلام بر شهیدان و درود بر تمام مسلمین جهان، مادر وپدر عزیزم اگر شهید شدم برایم گریه نكنید چون من خود می خواستم و وظیفه ام بود. خدا من را به شما داد وظیفه شما بود كه مرا تربیت كنید و كردید ،پس ناراحت نباشید .پیام من به ملت ایران این است كه با گروهك های منافق بجنگید و نابودشان كنند و راه شهیدان را ادامه دهند. پیام من به دولت این است كه امام و شخصیت های مملكتی را از هر نقطه حفظ كنند تا ریشه آمریكا كنده شود . تمام ملت باید گوش به فرمان امام باشد زیرا كه نائب امام زمان است .امیدوارم كه تا به حال گناهی كرده ام خدا مرا ببخشد و مرا جزء یاران امام زمان گرداند....

عاشقم عاشق روی مهدی

شیفته ام شیفته روی مهدی

ای صبا از سر كوی مهدی

برمشامم برسان بوی مهدی

وصیت نامه شهید بهنام خرم بخت

"خدایا! تو را به حسین قسم می دهم كه ما را از فیض شهادت محروم نفرما، پدر و مادرم از شما می خواهم كه بعد از شهادت من برای من گریه نكنید، بلكه به مظلومیت آقا اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا فكر كنید دوستان و آشنایان و دانش آموزان شما را به شهدای كربلا قسم می دهم كه یك لحظه از فرهنگ جهاد و شهادت و امر به معروف و نهی از منكر غافل نباشید، كه اگر خون شهدای كربلا و پیام زینب (س) نبود، امروز اسلام و قرآن در عالم پیشرفت نمی كرد در پایان از همه شما حلالیت می خواهم و از شما تقاضا دارم كه امام عزیز را تنها نگذارید..."

وصیت نامه شهید محمود خادم سیدالشهدا

... باور كنید كه شهادت از عسل شیرین تر است اگر در بطن كلمه شهادت بروید متوجه خواهید شد كه چقدر كشته شدن در راه خدا شیرین است. برادرم احمد روح من در انتظار فداكاری توست تو مانند یك مسلمان واقعی زندگیت را وقف خدمت به اسلام كن.

فرآوری:عاطفه مژده

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت