تبیان، دستیار زندگی

كارت پستال تسلیت شهادت باب‌الحوائج

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای عرض تسلیت شهادت حضرت امام موسی كاظم(ع)، از کارت طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و سالروز شهادت این امام همام را به آشنایان خود تسلیت بگویید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سعید سخایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارت تسلیت شهادت حضرت امام موسی كاظم(ع)

 

 

چشم گردون در عزای موسى جعفر گریست    دیده‌ی خورشید بر آن ماه خوش منظر گریست

گر چه او پروانه‌ی حق بود اما همچو شمع    در مناجاتش ز هجر دوست پا تا سر گریست

امام كاظم علیه‏السلام فرمودند:
پس از خداشناسى، برترین كارى كه بنده به وسیله آن به خداوند نزدیك مى‏شود، عبارت است از: نمــاز، نیـكى به پـدر و مـادر، و ترك حسد و خودپسندى و فخرفروشى. (تحف العقول، ص 391)

امام موسى کاظم(علیه السلام) عابدترین، زاهدترین، فقیه‌ترین و کریم‌ترین انسان زمان خویش بود. این نور درخشان امامت، با اینكه استاد پارسایان و پرهیزگاران بود، یکه‌تاز میدان جهاد و عرصه سیاست هم بود. هفتمین ستاره درخشان آسمان امامت، تبلوری از ارزش‌های والای انسانی بود و لحظه‌لحظه عمر پربارش، درس‌های بزرگ اسلامی را الهام می‌بخشید.

 

یكی از القاب این امام همام، كاظم است، و کاظم، به معنی فرو خورنده‌ی خشم و غضب، لقبی بود که در پرتو عفو و گذشت بی‌کران و بردباری و صبر فراوان در برابر دیگران، به امام هفتم علیه‌السلام نسبت داده‌اند.

 

شما کاربران عزیز تبیانی می‌توانید برای عرض تسلیت شهادت حضرت امام موسی كاظم(علیه‌السلام) و پاسداشت این روز، از کارت طراحی شده در باشگاه کاربران استفاده کرده و شهادت این امام همام را به دوستان و آشنایان خود تسلیت بگویید. برای ارسال این كارت به اینجا مراجعه نمایید.

 


 

باشگاه كاربران تبیان