تبیان، دستیار زندگی
در میان پسرهای امروزی خیلی ها پیدا می شوند که معتقدند باید تا آنجا كه می توان از ازدواج دوری کرد و آن را به تاخیر انداخت چون ازدواج را به منزله پایان خوشی ها و شادی های دوران تجرد و آغاز اسارت می دانند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پسران فراری از ازدواج


در میان پسرهای امروزی خیلی ها پیدا می شوند که معتقدند باید تا آنجا كه می توان از ازدواج دوری کرد و آن را به تاخیر انداخت چون ازدواج را به منزله پایان خوشی ها و شادی های دوران تجرد و آغاز اسارت می دانند. در حالی كه گاهی این طرز فکر از اطلاعات غلط و اشتباهی ناشی می شود كه اطرافیان یا دوستان در مورد ازدواج به آنها می دهند.

پسران فراری از ازدواج

اما علت اینكه برخی از مردها ترجیح می دهند که ازدواج نکنند و مجرد بمانند چیست؟

-مشكلات و مسائل مادی

وقتی پای صحبت اینگونه افراد می نشینیم،‌ نبود سرمایه، خانه مناسب و ماشین را مهمترین دلیل فرار از ازدواج می دانند. متاسفانه این افراد گمان می كنند كه باید زمانی تشكیل خانواده دهند كه هیچ مشكل مالی ندارند و به قول معروف «همه چیز تمامند». در حالیكه چه بسیارند مردان موفقی كه با سرمایه ای اندك تشكیل خانواده داده اند و سالها پس از ازدواجشان با همكاری و یاری همسرشان صاحب خانه و ماشین و ... شده اند.

-فرار از مسئولیتهای زندگی مشترك

همه افراد در زندگی شخص و اجتماعی شان خواه ناخواه مسئولیت هایی را بر عهده گرفته اند و موظف به انجام آن هستند. حال پذیرش زندگی مشترک نیز مسئولیت های جدیدی بر دوش فرد می گذارد. تامین مسكنی مناسب، تامین هزینه های ازدواج و زندگی مشترك، حمایت عاطفی از همسر و فرزندان و... از جمله این مسئولیت هاست كه بسیاری تنها به دلیل فرار از آنها و عدم پذیرششان از ازدواج اجتناب می ورزند.

باید توجه داشت که به جای تمرکز روی تجربیات تلخ اطرافیان به علل ایجاد آنها توجه كنیم تا مبادا ما نیز قدم در راه های اشتباهی بگذاریم كه دیگران قبلاً از آن عبور كرده اند

-توجه بیش از حد به تجربیات تلخ اطرافیان

برخی از آقایان مدام به دنبال كسب تجربیات تلخ اطرافیان هستند. البته اطرافیان آنها نیز معمولاً فقط تلخی ها و سختی های زندگی مشتركشان را برای دیگران تعریف می نمایند و از شیرینی ها و خوبی های آن سخنی به میان نمی آورند. متاسفانه این افراد به تجربیات تلخ دوستان و اطرافیانشان توجه می كنند ولی اصلاً به علل ایجاد این تجربیات تلخ توجهی نمی كنند. به بیان دیگر بررسی نمی كنند كه چرا برخی از دوستان یا آشنایانشان در زندگی مشتركشان موفق نیستند یا طلاق گرفته اند. ‌

باید توجه داشت که به جای تمرکز روی تجربیات تلخ اطرافیان به علل ایجاد آنها توجه كنیم تا مبادا ما نیز قدم در راه های اشتباهی بگذاریم كه دیگران قبلاً از آن عبور كرده اند.

- ارضای نیازهای جنسی

متاسفانه امروزه برخی از مردها بسیار راحت تر از گذشته نیاز های جنسی خود را در قالبی خارج از خانواده تامین می کنند. به همین دلیل دیگری نیازی نمی بینند که فردی را به عنوان همسر به صورت مادام العمر برای خود انتخاب کنند. شاید این افراد متوجه نیستند که نه تنها از نظر دینی و اخلاقی در منجلاب فرو رفته اند بلكه از نظر روانشناسی هم مردی که تنها با یک زن برای مدت زمان طولانی ارتباط جنسی برقرار می کند به لذات فیزیکی و روانی بیشتری دست می یابد.

اكرم اشرفی نژاد

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.