تبیان، دستیار زندگی
مراسم عروسی یکی از بزرگترین و مهم ترین اتفاقات زندگی هر شخصی است و جزء معدود اتفاقات بزرگ زندگی است که جزئیات آن اعم از تاریخ، ساعت، کیفیت و سایر جوانب آن از قبل قابل برنامه ریزی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتباهات بزرگ در برگزاری عروسی


مراسم عروسی یکی از بزرگترین و مهم ترین اتفاقات زندگی هر شخصی است و جزء معدود اتفاقات بزرگ زندگی است که جزئیات آن اعم از تاریخ، ساعت، کیفیت و سایر جوانب آن از قبل قابل برنامه ریزی است. اما گاهی اوقات در برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی و اجرای جزئیات آن، اشتباهاتی نیز اتفاق می افتد.

اشتباهات بزرگ در برگزاری عروسی

برخی از این اشتباهات کوچک و قابل چشم پوشی هستند اما بعضی از اشتباهات غیر قابل گذشت هستند و می توانند عروسی را به کابوس تبدیل کنند. در اینجا چندتا از مهم ترین اشتباهات بزرگ در برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.

هدر دادن پول و ولخرجی

امروزه دیگر تشریفات عروسی تبدیل به یک صنعت یا یک تجارت به تمام معنا شده است.

وقتی اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری عروسی خود می کنید، با تامین کنندگان و دست اندرکاران مختلفی مواجه می شوید: گل فروش ها، تالار ها و باغ های پذیرایی، گروه های موزیک و سرگرمی، موسسه های عکاسی و فیلم برداری مجالس و.... این تامین کنندگان ممکن است برای شما پیشنهادات خوبی داشته باشند اما در نظر داشته باشید که قبل از عقد قرارداد حتما مشورت کنید و مراقب باشید که پول خود را صرف چیزهای غیر ضروری و بی مصرف نکنید. برای اسکناس های خود ارزش قایل شوید و آن ها را صرف چیزهای بی ارزش و کم اهمیت نکنید.

برنامه ریزی بودجه نه تنها به برگزاری عروسی شما کمک می کند، بلکه تمرینی برای زندگی زناشویی شما نیز هست

فراموش کردن معنای بودجه

حالا که صحبت از خرج کردن شد، باید بدانید که علاوه بر جلوگیری کردن از مخارج غیر ضروری، می بایست مخارج ضروری را هم حساب شده انجام دهید. قبل از هرچیز باید از نقدینگی و بودجه خود خبر داشته باشید: پولی که در حساب خود دارید و پولی که قرار است از والدین خود بگیرید چقدر است؟ تا چقدر می توانید قرض بگیرید؟ تصور کنید قبل از انجام این محاسبات، درصد زیادی از پول خود را صرف خرید کت و شلوار یا مثلا لباس عروس کرده اید و ناگهان متوجه می شوید که از بودجه شما چیز زیادی باقی نمانده است در حالی که خیلی از خرید ها باقی مانده اند و اینجاست که مجبور می شوید زندگی خود را با باری از بدهی ها شروع کنید. برنامه ریزی بودجه نه تنها به برگزاری عروسی شما کمک می کند، بلکه تمرینی برای زندگی زناشویی شما نیز هست.

فراموش کردن واقعیت عروسی

عروسی یک رویداد تکرار نشدنی در زندگی شماست. مواظب باشید که غرق در مسایل اجرایی نشوید. منظورم این است که آنقدر خود را غرق کار و فعالیت کنید که واقعیت عروسی را فراموش کنید. سعی کنید برای تمام جوانب عروسی خود خصوصا آن قسمت هایی که برای شما خاطراتی ماندگار را درست می کنند خوب فکر کنید و انرژی بگذارید. سعی کنید برای خودتان خاطره ای به یادماندنی برجای بماند نه کوهی از خستگی و هزینه!

اشتباهات بزرگ در برگزاری عروسی

عدم بررسی وضعیت آب و هوا

در لابلای امور برنامه ریزی برای عروسی، ممکن است مسایلی از قلم بیفتد. اگر عروسی شما در باغ یا حیاط منزل و یا هر فضای باز دیگری برگزار می شود، حتما وضعیت آب و هوا در روز عروسی خود را از رسانه ها و وب سایت های معتبر چک کنید و برای مقابله با بارندگی و خراب شدن هوا تمهیدات لازم را در نظر بگیرید. مثلا محلی مسقف را برای نشستن مهمانان در شرایط بارندگی در نظر بگیرید و یا اقداماتی از این دست.

کم خوابی و خستگی در شب قبل از عروسی

شب قبل از عروسی زود بخوابید. حتی اگر کارهای نیمه کاره دارید، آنها را به دیگران بسپرید و خودتان زود به رختخواب بروید. در غیر این صورت خستگی و کمبود خواب، چشمان پف کرده و سردرد و ناراحتی معده در روز عروسی نصیب تان می شود و همین کافی است تا روز عروسی شما را به کابوس تبدیل کند. سعی کنید شب قبل از عروسی پرخوری نکنید و به موقع به رختخواب بروید.

کوتاهی کردن در پذیرایی

فراموش نکنید که شما در شب عروسی خود میزبان هستید و یک میزبان خوب مهمانان را در مرکز توجه خود قرار می دهد. مهمانان نسبت به رفتار و گفتار شما بعنوان یک میزبان توجه می کنند بنابراین سعی کنید به همه احترام بگذارید و نقش یک میزبان خوب را بازی کنید. مهمانان را زیاد در انتظار نگذارید. به خدمتکاران سفارش کنید که شام را دیر سرو نکنند تا از دهن نیفتد. هیچ چیز بد تر از یک شام سرد نیست. سیستم های گرمایش و سرمایش محل برگزاری مراسم عروسی را چک کنید و برای اقامت مهمانانی که از شهرستان و راه دور آمده اند فکر کنید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: عروس سایت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.