تبیان، دستیار زندگی
اگر از داشتن موهای خشک که همه جا را پر کرده است، ناراضی هستید یا موهایتان دیگر درخشش قبل را ندارد، قبل از شامپو زدن، یکی از مواد زیر را امتحان کنید و از مزایای آن بهره‌ مند شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسیدگی به پوست و مو با مواد طبیعی

اگر از داشتن موهای خشک که همه جا را پر کرده است، ناراضی هستید یا موهایتان دیگر درخشش قبل را ندارد، قبل از شامپو زدن، یکی از مواد زیر را امتحان کنید و از مزایای آن بهره‌ مند شوید. نگاهی به یخچال و کابینت ‌ها بیندازید و به ‌راحتی این مواد مفید برای موها را پیدا کنید.

چای

تانن موجود در چای به ضخیم شدن تارهای مو کمک کرده، مو پرتر به نظر می ‌رسد. اگر جزو کسانی هستید که چای زیاد

چای سبز

می ‌نوشید اما تارهای مو ضخیمی ندارید، این بار آن را روی موهای خود بریزید. موهای خود را با چای سیاه بشویید تا پوست سرتان تمیز شده، شوره نزند. چای یک قابض طبیعی است که به منافذ پوست نفوذ کرده، سبوم یا چربی ‌های اضافی را حل می ‌کند.  موهای خود را با چای سبز بشویید تا باعث تسکین و کاهش التهاب ناشی از پسوریازیس و خارش حاصل از شوره شود.

به طور کلی چای باعث درخشش و تمیزی مو می ‌شود. یک چای کیسه‌ای را چند دقیقه دم کرده، موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید. بگذارید نیم ساعت روی سرتان باقی بماند. سپس از شامپو یا نرم‌کننده استفاده کنید. در صورت عدم شستشو موی شما نرم باقی می‌ ماند.

ماءالشعیر

ماء‌الشعیر

موهای خود را با یک فنجان ماء‌الشعیر بشویید تا براق شود. حتی در بعضی موارد این نوشیدنی باعث ترمیم و بازسازی موهای آسیب‌ دیده می ‌شود. به نظر بعضی از کارشناسان پروتئین حاصل از مالت به بازسازی مو کمک می‌ کند.

موها را با ماء‌الشعیر گرم بشویید سپس با آب ولرم آبکشی نمایید.

سرکه سیب
سرکه سیب

برای از بین بردن موخوره از سرکه سیب استفاده کنید. سرکه سیب باعث می ‌شود موهای شما تمیز و براق شده، سالم به نظر برسد.

1/3 پیمانه از این سرکه را همراه با ¼ پیمانه آب داخل بطری اسپری ریخته و به جای شامپو از آن استفاده کنید. یا می ‌توانید ابتدا شامپو زده سپس از این مخلوط استفاده کنید. تمام محلول را روی سر خود بپاشید. 30 دقیقه صبر کنید سپس با آب سرد آبکشی نمایید.

گورگیاه
گورگیاه

برای تقویت موهای ضعیف از گورگیاه استفاده کنید.  3-2 قاشق چای خوری از گورگیاه خشک (یا 9-6 قاشق چای ‌خوری تازه آن) را با 1 پیمانه آب ‌جوش مخلوط کنید. بگذارید 15 دقیقه به همین حالت باقی بماند تا سرد شود. گیاه را فشار دهید تا آب آن خوب گرفته شود و در صورتی که موهای چربی ندارید از آن به عنوان شوینده استفاده کنید. در صورت تمایل یک قاشق چای ‌خوری روغن گلیسیرین به آن اضافه کنید. ( گورگیاه یا کاه مکی، از گندمیان صنعتی، از دسته غلات است که خوشه‌های معطر دارد ).

5 روش طبیعی جهت جلوگیری از چین و چروک صورت

سفیده تخم‌مرغ

چند تا سفیده تخم‌ مرغ را داخل کاسه‌ای کوچک ریخته، هم بزنید. صورت خود را با آن ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه روی آن باقی‌ مانده، خشک شود. با آب گرم صورت خود را بشویید و از جادوی جوانی ویتامین ‌های B و سرشار C بهره ‌مند شوید.

روغن زیتون

روغن زیتون طبیعی کمک می ‌کند پوست شما نرم و انعطاف ‌پذیر باقی بماند. به آرامی چند قطره از آن را قبل از خواب روی صورت خود ماساژ دهید و با حوله‌ای نرم آن را پاک کنید. بعد از خواب متوجه نرم و سالم به نظر رسیدن پوست خود خواهید شد.

ماساژ

چند دقیقه وقت بگذارید. لوسیون مورد علاقه خود را روی صورت ماساژ دهید. در مورد قسمت ‌هایی مانند گردن، زیر چشم و پیشانی بیش ‌تر دقت کنید. می ‌توانید برای آرامش بیش‌ تر و درمان به ماساژورهای ماهر که با نقاط حساس صورت و گردن آشنا هستند، مراجعه کنید.

میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات تازه که سرشار از ویتامین‌ های A و D باشند، صورت شما را پرتر نشان می‌ دهند. نوشیدن آب سبزیجات یا آبمیوه تازه به ترمیم پوست از داخل و شادابی آن کمک می ‌کند.

آب ‌لیمو

یک برش لیمو را روی چین ‌و چروک ‌ها و خطوط ریز صورت خود ماساژ دهید. اسید لیمو کمک می‌ کند پوست روشن ‌تر به نظر برسد و بروز چین ‌و چروک را به تعویق ‌اندازد. با کشیدن نفسی عمیق از رایحه خوش مرکبات تازه بهره ‌مند شوید.

مشاوره سلامتی

فرآوری و تنظیم: مرکز مشاوره