تبیان، دستیار زندگی
موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان تولید کننده بازیهای رایانه ای، در مقاله ای علمی، به تحلیل و بررسی بازی رایانه ای «اسسین کرید» پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«رازهای اسسین کرید» در تبیان برملا شد

بازی رایانه ای اسسین کرید

موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان تولید کننده بازیهای رایانه ای، در مقاله ای علمی، به تحلیل و بررسی بازی رایانه ای «اسسین کرید» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، بخش ارتباطات موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی و علمی به تحلیل و بررسی رازهای اسسین کرید پرداخت.

فاطمه ناظم زاده بازی اسسین کرید را مروج عقاید اومانیستی دانسته و می نویسد:«امروزه اگر بخواهیم بازی‌های رایانه‌ای را تعریف کنیم، یکی از تعاریف می‌تواند این باشد: "بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌ نوظهوری است که تا حدودی مورد غفلت واقع شده است." و این رسانه‌ مهم، کم‌تر مورد توجه قرار گرفته است، در حالیکه این ابزار رسانه ای، به دلیل خصوصیات ذاتی و منحصر به فرد خود، از جمله وجه تعاملی بسیار بالای آن دارای قدرت تأثیرگذاری بالایی است.

در اغلب موارد اینطور وانمود می شود که بازی‌های رایانه‌ای در جهان به عنوان بازیچه‌ای کودکانه می باشند و تنها نگرانی که نسبت به آن ابراز می‌شود، تاثیراتی است که در زمینه تقویت و ترویج روحیه خشونت و تحریک روابط جنسی در بازی‌ها، مطرح می شود.. حال آن که برخی از این بازی‌ها دارای محتوای بسیار غنی ایدئولوژیک و حتی سیاسی هستند و در زمینه‌ ترویج سبک زندگی و توسعه برخی از اعتقادات، حرفها و مطالب زیادی برای گفتن دارند. برای اثبات این مدعا در این نوشتار، به بررسی مفهومی یکی از این بازیها می پردازیم، البته لازم به ذکر است که هرکدام از بازیها دارای مفاهیم متفاوتی است و نمی توان یک مفهوم و اعتقاد کلی در رابطه با این بازیها، ارائه داد.

در صحنه ای از بازی با خدایی که پشت درهای بسته قرار دارد، مواجه می شوید و او، به شما از وقوع جنگی قریب الوقوع، خبر می دهد که تنها راه نجات از آن، یافتن تکه هایی از بهشت است که بر روی زمین موجود است. در واقع این تکه های بهشت، ساخته دست اجنه بوده و انسانها نیز به وسیله این قطعات خلق شده بودند و نه توسط خداوند.

در بخش سوم این بازی، شرایط به گونه ای است که شخصیت های اصلی بازی که جنایت کار هستند، توسط شما وارد انجمن های برادری شده اند و به افرادی فداکار تبدیل شده اند. در خلال بازی، شما طی مراحل زیادی می توانید لباس الهه های باستان را بپوشید و به مقام خدایی برسید و این حرکت در واقع بیان کننده پیام نهان انجمن های ماسونی است که ای انسان! تو قابلیت دستیابی به مقام الهه شدن و رسیدن به مقام الوهیت و همچنین معمار بزرگ هستی شدن، را داری.»

تنظیم: هومن بهلولی