تبیان، دستیار زندگی
خواستگاری از زمان آفرینش انسان تا به حال وجود داشته است. اما سبک و سیاق آن همیشه با روزگاران قبلی فرق می کرده. برای این که بدانید نیاکان ما چطور پیوند زناشویی می بستند، این متن را بخوانید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نحوه خواستگاری در دوران‌های مختلف! (طنز)


خواستگاری از زمان آفرینش انسان تا به حال وجود داشته است. اما سبک و سیاق آن همیشه با روزگاران قبلی فرق می کرده. برای این که بدانید نیاکان ما چطور پیوند زناشویی می بستند، این متن را بخوانید.

نحوه خواستگاری در دوران های مختلف! (طنز)

*یک هفته پس از خلقت آدم: چون حوا تنها زن دنیا بود، آدم اصلا نگرانی و دستپاچگی نداشت و چای داغ را روی خودش نریخت.

*پانصد سال پس از خلقت آدم: با یه دونه دامن از اون چینی خال پلنگی ها میری توی غار طرف. بلند داد می زنی: هاکومبازانومبا (یعنی من موقع زنمه) بعد میری توی غار پدر و مادر دختره. با دامن چین چینی جلوت نشسته اند و می گن: از خودت غار داری؟ دایناسور آخرین مدل داری؟ بلدی کروکدیل شکار کنی؟ دوران خدمت جنگ علیه قبیله آدم خوارها رو انجام دادی؟

بعد عروس خانم با ظرفی که از جمجمه سر بچه دایناسور ساخته شده برات چای میاره و تو می ریزی روی خودت.

*دو هزار و پانصد سال بعد از خلقت آدم: انسان تازه کشاورزی را آموخته. وقتی داری توی مزرعه به عنوان شخم زدن زمین عمل می کنی با دیدن یه دختر متوجه می شی که آدم می تونه ازدواج کنه. برای همین با مقدار زیاد گندم به مزرعه پدر دختره میری. اونجا از تو می پرسند: چندتا خر و اسب و گاو داری؟ چند متر زمین داری؟ چندتا خوشه گندم برداشت می کنی؟ آیا خدمت در لشگر پادشاه رو به انجام رسانده ای؟

بعد عروس خانم با کوزه چای وارد میشه و شما هم واسه اینکه نشون بدی خیلی هول شدید تمام کوزه رو روی سرتون خالی می کنید.

*40 سال قبل: شما پس از اتمام خدمت سربازی به این نتیجه می رسید که باید ازدواج کنید و از مادرتان می خواهید که دختری رو براتون انتخاب کنه. در اینجا اصلا نیازی نیست که شما دختر رو بشناسید چون پس از ازدواج به اندازه کافی فرصت برای شناخت وجود داره. در ضمن سنت چای ریزون کماکان پا برجاست.

*هم اکنون: به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر شما به آخرین نسخه یاهومسنجر احتیاج دارید. البته «ام اس ان» هم می توانید استفاده کنید ولی آنها آیکن های لازم برای خواستگاری را دارا نمی باشند. پس از نصب یاهومسنجر به یک روم شلوغ رفته هر اسمی که به نظرتون زیباست «اد» می کنید و با استفاده از آیکن های مربوطه خواستگاری را انجام می دهید. البته یاهو قول داده که نسخه جدید دارای امکانات ازدواج و زندگی مشترک هم باشه!!!!!!!!

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از مجله یک شنبه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.