تبیان، دستیار زندگی
همزمان با پانزدهم رجب المرجب، سالروز وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) و سالگرد ارتحال ملكوتی امام خمینی (ره) كتاب «از مدینه تا كربلا از فیضیه تا جماران» در سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در تبیان منتشر شد:

از مدینه تا كربلا، از فیضیه تا جماران

کتاب از مدینه تا كربلا از فیضیه تا جماران

همزمان با پانزدهم رجب المرجب، سالروز وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) و سالگرد ارتحال ملكوتی امام خمینی (ره) كتاب «از مدینه تا كربلا از فیضیه تا جماران» در سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، كتابخانه اینترنتی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان كتاب الكترونیكی «از مدینه تا كربلا از فیضیه تا جماران» را به همراه خلاصه  گزیده مطالب منتشر كرد.

این كتاب به قلم ابوالقاسم اقبالیان تدوین شده و در آن آمده است:«خداوند متعال براى هدایت و تكامل بشر دو راهنما و حجت قرار داده است : (و للّه عـلـى الـنـاس حـجـتین حجة باطنه و حجة ظاهره و اما الحجة الباطنه فالعقول واما الحجة الظاهره فالانبیاء و الائمة (ع )). - خـداونـد بـر مـردم دو حـجـت قـرار داده است. یكى حجت باطنى كه عقول بشرى است و دیگر حجت ظاهرى كه انبیا و ائمه - علیهم السلام - هستند. چـون عـقـل در اثـر پـیـروى از هـواهـاى نـفسانى و كشمكشهاى دنیایى دچار اشـتـبـاه مى شود, به حجت ظاهرى كه انبیا و ائمه (ع ) باشند نیاز دارد, و اكنون بـبـینیم هدف انبیا چه بوده است كه حسین بن على (ع ) به طور كتبى نوشته و یا شـفـاهـى مى فرمایند:(مقصد من همان هدف و مقصد جدم پیامبر(ص ) و پدرم على (ع ) است )

حـضـرت امـام (ره ) عـلـل مـحـدثـه و مـبقیه انقلاب اسلامى ایران را مدیون و مـرهـون عاشورا و درسى كه مردم از امام حسین (ع ) آموختند مى دانند و لذا در سخنان خویش مى فرمایند: (ما باید همه متوجه این معنا باشیم كه اگر قیام حضرت سیدالشهدا - سلام اللّه عـلـیه - نبود, امروز ما نمى توانستیم پیروز شویم . انقلاب اسلامى ایران پرتوى از عاشورا وانقلاب عظیم الهى آن است ). (صحیفه نور, ج 8, ص 12) (تمام این وحدت كلمه اى كه مبدا پیروزى ما شد, براى خاطر این مجالس عزا و این مجالس سوگوارى و این مجالس تبلیغ و ترویج اسلام شد). (ایـن خـون سیدالشهداست كه خونهاى همه ملتهاى اسلامى را به جوش آورد, مـلـت ما از طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتادساله را در راه خداوند فدا كرد و این اقتدا به بزرگ مرد تاریخ حضرت سیدالشهدا - سلام اللّه علیه - است )

یـكـى از مـوضـوعاتى كه در كلام گهربار امام حسین (ع ) و شبیه آن در بیانات امـام خـمینى (ره ) توجه هر شنونده اى را به خود جلب مى كند حفظ اسلام است . حضرت سیدالشهدا(ع ) مى فرمایند: (لو لم یستقم دین جدى الا بقتلى فیا سیوف خذینى ) (اگـر دیـن جـدم پـیـامـبـر(ص ) استوار نمى ماند مگر به كشته شدن من , پس اى شمشیرها مرا دریابید). آن حـضـرت در پـاسـخ (مروان بن حكم ) مى فرمایند: (و على الاسلام السلام اذ قدبلیت الامة براع مثل یزید) . (بـایـد فـاتـحـه اسـلام را خـواند كه مسلمانان به فرمانروایى مثل یزید گرفتار شده اند). و یا در منزل (بیضه ) مى فرمایند: (مردم كه حرام خدا را حلال مى كند و پیمان الهى را درهم مى شكند, یا نسبت به قانون پـیـامبرمخالفت مى كند و در میان بندگان خدا راه گناه و معصیت و عدوان و دشمنى درپیش مى گیرد, ولى او در مقابل چنین سلطانى , با عمل و یا با گفتار اظـهـار مـخـالفت ننماید, بر خداوند است كه این فرد (ساكت ) را به محل همان طغیانگر و آتش جهنم داخل كند) . تـاریـخ ‌نـگـاران نـوشـتـه انـد: بـرادر عزیز و سرباز فداكار امام حسین (ع ) یعنى قـمـربـنـى هـاشـم , حـضـرت الـعـباس (س ) هنگامى كه دستش قطع مى شود.

شعارمى دهد: واللّه ان قطعتموا یمینى انى احامى ابدا عن دینى و عن امام صادق الیقین نجل النبى الطاهر الامین بـه خـدا سوگند, گرچه دست راست مرا قطع كردید, ولى من تا آنجا كه زنده هـسـتـم ازآیـین خود و از امام و پیشوایم كه در ایمان فرد صادقى است و فرزند پیامبر پاك ومنزه و امین است دفاع مى كنم . امـام خـمـیـنـى (ره ) كه شاگرد مكتب حسین (ع ) است , همه مقصد خویش را مـكتب خود مى داند و مى فرماید: (تمام مقصد ما مكتب ماست , و همه باید فداى اسـلام شـویـم . اگـر مـا اسـلام را در خـطر دیدیم , همه مان باید از بین برویم تا حـفـظش كنیم .بزرگان اسلام ما, در راه حفظ اسلام و احكام قرآن كریم كشته شدند, زندان رفتند,فداكاریها كردند, تا توانستند اسلام را تا به امروز حفظ كنند و بـه دست ما برسانند. اگرجهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیاى آنان خواهیم ایستاد) »

تنظیم: هومن بهلولی