تبیان، دستیار زندگی
گاهی اوقات با زندگی پر مشغله امروزی آدمها به جایی می‌رسند که احساس می‌کنند دیگر توان ادامه ندارند و به شدت عصبی می‌شوند. اما نگرانی وجود ندارد زیرا با یک مسافرت خوب و توام با آرامش این مشکل رفع می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قبل از سفر های تابستانی ،بخوانید


گاهی اوقات با زندگی پر مشغله امروزی آدمها به جایی می‌رسند که احساس می‌کنند دیگر توان ادامه ندارند و به شدت عصبی می‌شوند. اما نگرانی وجود ندارد زیرا با یک مسافرت خوب و توام با آرامش این مشکل رفع می‌شود.

مسافرت

رفتن به سفر با تمام خوبی‌هایی که دارد اما لاجرم نگرانی‌هایی را نیز با خود دارد که شاید بتوان به عنوان یکی از اصلی‌ترین این نگرانی‌ها، مراقبت از منزل را نام برد. که اگر از این قسمت ماجرا خیال‌تان راحت بشود قطعا بخش عمده‌ای از نگرانی‌های شما رفع شده است.

یک نفر را برای مراقبت از خانه انتخاب کنید

کسی که مسئولیت حفاظت از خانه را به عهده می‌گیرد باید در مورد وسایل و تجهیزات خانه مثل سیستم هشداردهنده (دزدگیر) و وسایل الکترونیکی توجیه شود. به کسی که قرار است در تعطیلات از خانه شما مراقبت کند کار با لوازم خانه مثل تلویزیون، اجاق گاز، مایکوویو و امثال اینها را آموزش دهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که کسی قرار باشد مدتی را در خانه‌ای بماند اما بلد نباشد از تلویزیون آن خانه استفاده کند.

کارهایی را که باید در مواقع اضطراری انجام شود به نگهبان خانه بیاموزید

اطلاعاتی را که جزء اطلاعات ضروری و اولیه محسوب می‌شوند به کسی که قرار است در تعطیلات از خانه‌ی شما مراقبت می‌کند بیاموزید. مثلا او باید بداند شیرهای اصلی آب و گاز ساختمان کجا قرار دارند و در مواقع اضطرار چگونه باید نسبت به قطع جریان آب یا گاز اقدام کند. او باید محل کنتور برق را هم بداند.

اگر افراد خاصی کار تعمیرات آب، برق، گاز یا تلفن را انجام می‌دهند شماره تلفن آنها نیز باید در اختیار نگهبان خانه قرار گیرد.

اگر احیانا در خانه‌ای حیوان خانگی نگهداری می‌شود، آدرس و شماره تلفن دامپزشک مخصوص آن حیوان خانگی نیز باید در اختیار فردی که از خانه نگهداری می‌کند قرار گیرد.

شیوه‌های مراقبت از گیاهان مختلف را برای او توضیح دهید

یکی از مهم‌ترین وظایف کسی که از خانه مراقبت می‌کند، مراقبت و آبیاری گیاهان است. از آنجایی که نگهداری از گل‌ها و گیاهان مختلف، شیوه‌های متفاوتی دارد، دستورالعمل‌های مربوط به هر نوع گیاه مثل نوبت‌های آبیاری، نحوه آفتاب رسانی به آنها، کوددهی و امثال اینها را مکتوب کرده و در اختیار کسی که از منزل شما مراقبت می‌کند قرار دهید.

مقداری پول در اختیار وی قرار دهید تا در مواقع ضروری بتواند هزینه کند

نگهداری از منزل علیرغم اینکه کاری ساده به نظر می‌رسد اما مسئولیتی بسیار سنگین است. علاوه بر ارایه توضیحات لازم باید مقداری پول در اختیار نگهبان منزل قرار دهید تا در صورت ضرورت بتواند با استفاده از آن مشکل پیش آمده را برطرف کند.

تهیه فهرستی از آنچه که توقع دارید انجام شود، وظایف نگهبان خانه و کارهایی که مجاز به انجام آنها است از ایجاد سردرگمی برای نگهبان خانه یا ایجاد عدم رضایت برای صاحب خانه جلوگیری می‌کند. معمولا در تعطیلات مشکلات حاد آنچنانی پیش نمی‌آید اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است

هر آنچه را که مایلید در نبود شما انجام شود، مکتوب کنید

بهترین شیوه برای اینکه هم نظر صاحب خانه تامین شود و هم نگهبان منزل چیزی را فراموش نکند نوشتن تمام نقطه نظرات و کارهایی است که باید در مدت تعطیلات انجام شود.

تهیه فهرستی از آنچه که توقع دارید انجام شود، وظایف نگهبان خانه و کارهایی که مجاز به انجام آنها است از ایجاد سردرگمی برای نگهبان خانه یا ایجاد عدم رضایت برای صاحب خانه جلوگیری می‌کند. معمولا در تعطیلات مشکلات حاد آنچنانی پیش نمی‌آید اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

سفر خوشی برای همه شما آرزومندم.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : همشهری