تبیان، دستیار زندگی
عباس صمیمی به عنوان یكی از قهرمانان پرتاب دیسك ایران و آسیاست كه از هم اكنون جواز حضور .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صمیمت در اردوی صمیمی‌ها

عباس صمیمی قهرمان پرتاب دیسک ایران

عباس صمیمی به عنوان یكی از قهرمانان پرتاب دیسك ایران و آسیاست كه از هم اكنون جواز حضور در بازی‌های المپیك پكن را كسب كرده و خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌كند. وی در حالی كه زیرنظر مربی روسی و در كنار دو برادر پرتابگر دیگرش كار می‌كند، از آرامش تمرین‌ها و وضعیت مطلوب‌شان بسیار راضی است.

نفر سوم پرتاب دیسك آسیا در سال 2005 در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: ما هیچ مشكلی برای تمرین نداریم. همه چیز برای ما در حد مطلوب است. شرایط خوبی را در اصفهان داریم. زمین دانشگاه در اختیار ما است و تربیت بدنی هم خوب ما را حمایت می‌كند. من از وضعیتی كه دارم، خوشحال هستم. این روند را حداقل تا دی ماه ادامه می‌دهیم و سپس از امتحان‌های دانشگاهم برای تنوع در تمرین‌ها به یك شهر دیگر می‌رویم.

وی ادامه داد: به عقیده من ما در ایران همه شرایط را برای تمرین خوب در شهرهای مختلف داریم. در فصلی كه اصفهان سرد شود، احتمالا به بندرعباس و یا بوشهر می‌رویم. پس از آن هم سعی می‌كنیم مسابقه‌هایمان را از نخستین مرحله لیگ دوومیدانی آغاز كنیم. البته هنوز به كسب برنامه‌ریزی‌ جامع نرسیده‌ایم و تاكنون بیشتر تمرین‌های ما، تمرین‌های عمومی بوده است. از هفته آینده ما تمرین‌های اختصاصی را آغاز می‌كنیم.

وی با اظهار رضایت از مربی جدید روسی‌اش گفت: من فكر می‌كنم این مربی جدید بسیار خوب است. به عقیده من تاكنون چنین مربی‌ای با چنین سطحی به ایران نیامده است. او خودش پرتابگر بوده و با ركورد بالاتر از 70 متر، عنوان نایب قهرمانی جهان را دارد. از طرفی دیگر جوان است و خوب می‌فهمد كه من چه مشكلی دارم. من در این مدت به طور كامل از عملكرد او راضی هستم و فكر می‌كنم باكمك او بتوانم شرایط بهتری سال آینده داشته باشم. من نه تنها از حضور این مربی در ایران راضی هستم، بلكه خیلی هم خوشحالم كه پس از مدت‌ها چنین مربی‌ای را دارم.

عباس صمیمی با تأكید بر این كه تمرین گروهی باعث انگیزه بیشتر شده است، گفت: من اكنون به همراه محمد و محمود، برادرانم تمرین می‌كنم. این مساله خیلی به ما كمك می‌كند. مربی هم به صورت كامل به تمرین‌های ما نظارت می‌كند.

وی كه تجربه حضور در بازی‌های المپیك آتن را دارد، با اظهار امیدواری نسبت به كسب سهمیه سوم المپیك در پرتاب دیسك تصریح كرد: من فكر می‌كنم ما با سه سهمیه در پرتاب دیسك به المپیك برویم. محمد همه هدفش كسب ركورد ورودی A بازی‌های المپیك پكن است تا در كنار من و حدادی به المپیك بیاید. او به توصیه من كه می‌خواستم چند هفته‌ای استراحت كند گوش نكرد، اما فكر می‌كنم توانایی كسب سهمیه A بازی المپیك را دارد. من به جرات می‌گویم اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، محمد هم المپیكی است.

صمیمی در مورد محمود، دیگر برادرش هم گفت: هدف محمود برای سال آینده، نه تنها كسب مدال طلای پرتاب دیسك جوانان جهان است، بلكه می‌خواهد ركورد جوانان جهان را بشكند. او این توانایی را دارد و بسیار خوب تمرین می‌كند. امیدوارم او هم موفق باشد.