تبیان، دستیار زندگی
كارگردان سری دوم مجموعه تلویزیونی هوش سیاه درباره برخی گمانی زنی ها مبنی بر تشابه ساختار داستانی این مجموعه با سریال خارجی فرار از زندان گفت كه فضای داستانی هوش سیاه ارتباطی با سایر فیلم ها و سریال ها ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوش سیاه همان فرار از زندان؟


كارگردان سری دوم مجموعه تلویزیونی ' هوش سیاه' درباره برخی گمانی زنی ها مبنی بر تشابه ساختار داستانی این مجموعه با سریال خارجی ' فرار از زندان' گفت كه فضای داستانی 'هوش سیاه' ارتباطی با سایر فیلم ها و سریال ها ندارد.

هوش سیاه

' مسعود آب‌پرور' افزود: در سال‌های اخیر هر گاه بحث زندان و مساله گریز از آن پیش می‌آید، ذهن مخاطب به‌ویژه مخاطبان جوان‌تر آثار تلویزیونی، به سمت سریال آمریكایی 'فرار از زندان' می‌رود.

وی افزود: از آنجا كه فصل دوم 'هوش سیاه' به لحاظ روایت داستان در ادامه فصل اول آن باید باشد، كیفیت فرار شخصیت 'كامران' از زندان هم باید متناسب با این فضای داستانی و مختص سریال 'هوش سیاه' ترسیم شود و نمی‌تواند ارتباطی با سایر فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشد.

آب‌پرور درباره حجم تمهیدات تكنیكی و رایانه‌ای برای ساخت سری دوم هوش سیاه نیز گفت: این سریال از ابتدا به جرایم رایانه‌ای و اینترنتی اختصاص داشت و در ادامه نیز روند داستان همین گونه خواهد بود؛ البته تكنیك‌های رایانه‌ای و پدیده‌های تكنولوژیك در سری دوم نقش جدی‌تر و پررنگ‌تری خواهند داشت.

كارگردان 'هوش سیاه' درباره اینكه آیا ممكن است مسایل تخصصی و تكنیكی فیلم مانع از ارتباط مخاطب با داستان مجموعه شود، گفت: حس نگرانی مشابهی در سری نخست هوش سیاه هم وجود داشت و ما طیف اصلی مخاطبان خود را جوانان فرض كرده بودیم.

وی افزود: پس از پخش سریال و بررسی آمار و اطلاعات مركز نظرسنجی سازمان صداوسیما نشان داد كه این گمانه زنی ها درست نبود و كسانی كه خیلی هم با رایانه و اینترنت آشنایی نداشته‌اند با تعقیب درام سریال با علاقمندی آن را دنبال كرده بودند.

آب‌پرور قول داد كه درام سری دوم 'هوش سیاه' به نسبت فصل اول آن بسیار پركشش‌تر و جذاب‌تر باشد.

از آنجا كه فصل دوم 'هوش سیاه' به لحاظ روایت داستان در ادامه فصل اول آن باید باشد، كیفیت فرار شخصیت 'كامران' از زندان هم باید متناسب با این فضای داستانی و مختص سریال 'هوش سیاه' ترسیم شود و نمی‌تواند ارتباطی با سایر فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشد.

** تداوم تصویربرداری در دهكده مقاومت

كارگردان سری جدید مجموعه تلویزیونی 'هوش سیاه' با بیان اینكه تصویربرداری این مجموعه در دهكده مقاومت تهران ادامه دارد و عوامل فیلم مشغول ضبط لوكیشن زندان هستند، افزود: پیش بینی می شود كه تصویربرداری در این فضا تا یك ماه دیگر ادامه یابد.

آب پرور ادامه داد: طی روزهای اخیر تصویربرداری، طبق برنامه پیش رفته‌است و تاكنون بازیگرانی چون كیهان ملكی، حسین سحرخیز و كاظم هژیرآزاد به عنوان چهره‌های تازه این مجموعه در كنار كیكاووس یاكیده، حمید ابراهیمی، هرمز سیرتی، سپهر گودرزی و میثاق جمشیدی مقابل دوربین رفته‌‌اند.

به گفته آب پرور قرار است طی روزهای آینده 'زهرا سعیدی' بازیگر سینما و تلویزیون به جمع بازیگران این مجموعه بپیوندد.

آب‌پرور درباره تركیب بازیگران تیم پلیسی مجموعه گفت: 'حسین یاری' و 'امیررضا دلاوری' در آینده‌ای نزدیك مقابل دوربین خواهند رفت و در ادامه تعدادی از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون هم به این تركیب خواهند پیوست كه به مرور معرفی خواهند شد.

مجموعه تلویزونی 'هوش سیاه2' به كارگردانی مسعود آب‌پرور و تهیه‌كنندگی سیدمرتضی فاطمی بر اساس فیلمنامه ای از ' آرش قادری' تولید می شود؛ در سری دوم این مجموعه همچون فصل اول آن 'حسین یاری' و 'كیكاوس یاكیده' بازیگران نقش اصلی داستان خواهند بود.

حسین سحرخیز، كیهان ملكی، حمید ابراهیمی، امیررضا دلاوری، سپهر گودرزی، پرویز سیرتی، میثاق جمشیدی، سعید دولتی، حسن خوانساری، كاظم هژیرآزاد، زهرا سعیدی و... دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

در این مجموعه خسرو نصیری‌خواه برنامه‌ریز و دستیار اول كارگردان است. مدیریت تصویر و صدا هم به ترتیب برعهده حسن كریمی و اصغر آبگون خواهد بود.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایرنا