تبیان، دستیار زندگی
شش روز است كه ثانیه‌ها را به امید شنیدن خبر خوشی از یافتن همسرش در كوه‌های پوشیده از برف و یخ در نپال سپری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایمان دارم "سعید" زنده است

کوه

شش روز است كه ثانیه‌ها را به امید شنیدن خبر خوشی از یافتن همسرش در كوه‌های پوشیده از برف و یخ در نپال سپری می‌كند. هر ثانیه‌ای كه می‌گذرد بیشتر به تكاپو می‌افتد تا كاری را برای یافتن همسرش انجام دهد.

همسر سعید بهاءلو پزشك تیم امید كوهنوردی كه در جریان صعود به قله "تیلی چوپیك" هیمالیا سقوط كرد، گفت: ایمان دارم شوهرم زنده است و برای یافتن او هر كاری كه لازم باشد انجام می‌دهم و پیش هر كسی كه لازم باشد می‌روم.

مریم معین در گفتگو با ایسنا، در تشریح این حادثه اظهار كرد: تیم ملی سه‌شنبه هفته گذشته قله را فتح می‌كند كه بعد از آن همسرم به دره سقوط می‌كند. قطعا آن روز بعد از سقوط سرپرست تیم خبر را به فدراسیون اطلاع می‌دهد اما فدراسیون آن شب هیچ خبری به ما نداد و مدعی شده كه آن شب هیچ خبری از تیم دریافت نكرده است.

وی افزود: چهارشنبه بیش از صد بار با موبایل ماهواره‌ای همسرم تماس گرفتم. زنگ می‌خورد اما كسی جواب نمی‌داد. روزهای گذشته هم كه هر روز با همسرم در تماس بودم موبایلش در اختیار سرپرست تیم بود كه پس از احوالپرسی اولیه با من، موبایل را به همسرم می‌داد اما نمی‌دانم چرا آن روز سخت هیچ كس جواب نداد.

همسر دكتر بهاءلو با تاكید بر اینكه درمورد سقوط همسرش اخبار ضد ونقیضی اعلام شده است، گفت: یك روز به ما می‌گویند به خاطر بهمن سقوط كرده، روز بعد می‌گویند همراه دو، سه نفر دیگر سقوط كرده، سپس عنوان شد طناب پاره شده و ... نمی‌دانم كدامیك را باور كنم.

کوه

وی یادآور شد: پنج‌شنبه پس از سقوط فدراسیون ادعا كرد چند شرپا (راهنمای محلی ارتفاعات) فرستاده تا منطقه را جستجو كنند، نمی‌دانم كه جستجو كردند یا نه، چون آنجا نبودم. جمعه، در پی فشارهای زیاد قرار شد هلی‌كوپتر منطقه را جستجو كند اما، گفتند هوا مه آلود است و هلی‌كوپتر نمی‌تواند پرواز كند.

معین افزود: شنبه هلی‌كوپتر برای جستجو بالای منطقه پرواز كرد اما دریغ از امكانات. همراهان حاضر در هلی‌كوپتر با یك دوربین هندی‌كم از منطقه فیلمبرداری كردند، بدون اینكه از یك دستگاه سنسور حرارتی كه لازمه اصلی كار در چنین شرایطی است، استفاده كنند. این جستجو بدون امكانات بی‌فایده بود. این در حالی است كه فدراسیون اعلام كرده "علی‌آبادی" رئیس سازمان تربیت بدنی درمورد جستجو اعلام كرده هیچ محدودیت مالی وجود ندارد. اما آیا معنی گرفتن امكانات این است؟

وی خاطرنشان كرد: مسئولان فدراسیون می‌گویند كه برای یافتن شوهرم هر كاری كه از دست‌شان برمی‌آید را انجام می‌دهند اما، آیا این تمام توان است؟ امروز در تماسی تلفنی با شعاعی رئیس فدراسیون پرسیدم كه از صبح برای یافتن همسرم چه كرده‌اید؟ گفت: «جلسه داشتیم».

همسر دكتر بهاءلو در پایان گفت: ایمان دارم كه همسرم زنده است. برای یافتنش هر كاری كه لازم باشد، انجام می‌دهم. به دیدار "علی‌آبادی" رئیس سازمان تربیت بدنی هر رفتم. نمی‌دانم برای چه! اما شاید تغییری ایجاد شود. تنها مطمئنم كه زمستان می‌گذرد و روسیاهی برای ذعال خواهد ماند.