تبیان، دستیار زندگی
شغل همسر شما چیست؟ پرستار؟ بهیار؟ آتش نشان؟ مهمان دار؟ راننده؟ نگهبان؟ مامور نیروی انتظامی؟ کارگر؟ رفتگر و...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : نسرین صفری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شب هایی پر از کار و زندگی


شغل همسر شما چیست؟ پرستار؟ بهیار؟ آتش نشان؟ مهمان دار؟ راننده؟ نگهبان؟ مامور نیروی انتظامی؟ کارگر؟ رفتگر و....

شب کاری

آیا همسر شما مجبور است شیفت های شبانه داشته باشد؟ و یا این که اصولا شغل همسر شما شبانه است؟

ساعات شبانه، ساعاتی است که اعضای یک خانواده به بهانه های مختلف از خوردن شام گرفته تا تماشای برنامه های تلویزیونی کنار هم می نشیند و در زمینه های مختلف با یکدیگر  گفتگو و تبادل نظر می کنند  و حتی شاید بتوان اظهار نمود که عمیق ترین ارتباطات بشری که تبادل عواطف میان اعضای  خانواده است در همین فضا و  در این ساعات بخصوص انجام می شود.

اما متاسفانه، تحولات اجتماعی و اقتصادی زندگی امروز، موجب شده است که بسیاری از مردان و زنان،در صدد انتخاب شغلی برآیند که  برخلاف چرخه ی معمول کاری است. به عبارتی دیگر، در ساعاتی  که اکثریت قریب به اتفاق مردم  پس از یک روز کاری، به خانه هایشان می آیند و در کنار خانواده شان هستند و استراحت  می کنند، آنان مجبورند  از خانواده هایشان خداحافظی نمایند و در اولین ساعات شبانه، استارات کار روزانه شان را بزنند.

اگر شما و یا همسرتان، یکی از آن افراد باشید، قطعا، خواهید گفت که: زندگی نامعمول شما ، مشکلات عدیده ای دارد و عدم حضور شبانه  خود یا همسرتان در خانه، گاهی غیر قابل تحمل است و زمینه بسیاری از مشاجرات خانوادگی و زناشویی تان را فراهم می آورد.

شرایط پیش بینی نشده و مشکلات ناگزیر  این سبک زندگی، زمانی شدت مضاعفی پیدا می کند که نه تنها هر دو زوج شاغل باشند، بلکه  ساعات  کاری آنها  نیز کاملا متفاوت باشد؛ به دیگر سخن، وجود یکی در خانه، همیشه با غیبت دیگری معنا می شود. در این که  پیمودن این مسیر زندگی، با مصائب بسیاری همراه است هیچ شکی نیست، اما آنچه عیان  است و به هیچ وجه قابل اغماض نمی باشد،... چیزی نیست جز  زندگی  و سازگاری با این سبک زندگی.

در نخستین گام، شما باید این واقعیت را بپذیرید که زندگی مشترک شما، با زندگی بسیاری از اطرافیانتان، نه تنها متفاوت است ، بلکه جلوه ای دیگر دارد؛ لاجرم ، اداره ی مثبت آن نیازمند هوشمندی و تدبیر  بسیار است که احتمالا انرژی و نیروی بسیاری را از شما و همسرتان سلب خواهد نمود.

حال، با این شرایط، اگر خواهان یک زندگی مشترک موفق و شاد هستید و متمایلید جز خانواده های خوشبخت قلمداد شوید، باید به همراه همسرتان آستین همت تان را بالا بزنید و همگام با یکدیگر در این مسیر گام بردارید، چرا که  گذر از این مسیر صعب العبور، بسیار سخت و دشوار است و پیکار یک تن راه به جایی نمی برد، لاجرم، به شدت نیازمند مساعدت و همیاری یک  زوج صبور است ، که این خود مولفه اصلی موفقیت در این مسیر محسوب می شود.

در نخستین گام، شما باید این واقعیت را بپذیرید که زندگی مشترک شما، با زندگی بسیاری از اطرافیانتان، نه تنها متفاوت است ، بلکه جلوه ای دیگر دارد؛ لاجرم ، اداره ی مثبت آن نیازمند هوشمندی و تدبیر بسیار است که احتمالا انرژی و نیروی بسیاری را از شما و همسرتان سلب خواهد نمود

لطفا باب هر بهانه  و غرولند کردن را بر خود و همسرتان ببندید. چه بخواهید و چه نخواهید باید مسئولیت انتخاب تان را برعهده بگیرد و با مصائب احتمالی آن خود را سازگار سازید. قطعا اذعان به این مطلب دارید که  شما به عنوان یک فرد شب کار، با خواسته خود و یا حتی تحمیل شرایط ، شغلی را با چنین شرایط استثنایی پذیرفته اید، و یا در سِمتِ همسر یک فرد شب کار، باید بگوئیم که شما از همان روزهای آغازین آشنایی وشروع زندگی مشترک، از چگونگی شغل همسرتان مطلع بودید و با  آگاهی و شناخت، او و شغلش را برگزیده اید؛ پس بهتر است به خودتان نهیب نزنید و با وقوف بر این مسئله سعی کنید شرایط زندگی تان را هر چند که سخت و گاها طاقت فرساست، بپذیرید و تدابیری را در جهت بهینه کردن آن اتخاذ نمائید.

در مقاله ی بعد با ما باشید با راهکارهایی که زندگی تان را شیرین تر می کند.

نسرین صفری

بخش خانواده ایرانی تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.