تبیان، دستیار زندگی
ایام البیض و روزهای پرفضیلت رجب المرجب زمان مناسبی برای ترك گناه است. سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان نیز در همین ایام و در مقاله ای دینی به بررسی و معرفی روشهایی برای خلاصی از گناه پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهی برای خلاصی از گناه

خلاصی از گناهان

ایام البیض و روزهای پرفضیلت رجب المرجب زمان مناسبی برای ترك گناه است. سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان نیز در همین ایام و در مقاله ای دینی به بررسی و معرفی روشهایی برای خلاصی از گناه پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، بخش اخلاق و عرفان اسلامی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در ایام البیض و اعتكاف رجبیه، راه هایی برای خلاصی از گناه را بررسی كرد.

محمدی در این مقاله می نویسد: «این روزها بازار این حرف ها خیلی داغ است، حرف ها و شعارهایی که خبر از شیوع یک بیماری خطرناک می دهد بیماری ای که دین و دنیای جوانان عزیز را در معرض نابودی قرار داده است و بنیان خانواده ها را چون موریانه می خورد و نابود می کند. حرف از ارتباط های متنوع ،به روز بودن ،لذت بیشتر از جوانی، اقتضای زمان و رفاقت دختر و پسر ، همه مقولاتی است که خبر از بیماری بی حیایی می دهد، خبر از کمرنگ شدن ارزش های معنوی می دهد. خبر از سیاه شدن روح هایی پاک می دهد که از روی جهل و هوی و هوس به ورطه سقوط نزدیک و نزدیکتر می شوند. نوگلانی که در یک محیط مسموم به سم های تلبیغات و جوسازی ها راه کج کرده و شتابان و دوان دوان سراشیبی های نباید ها را پشت سر می گذارند . به کجا می رویم ؟ به کجا خواهیم رسید؟ و به چه قیمتی ؟کاش لحظه ای درنگ می کردیم و می اندیشیدیم .

باید توجه داشت که لذت و شادمانی تنها در لذت های مادی گذرا خلاصه نمی شود. لذت و شادمانی واقعی در هر چه بیشتر نزدیک شدن به هدف والای آفرینش و آراسته شدن به خو و خصلت های انسانی و الهی است. به گفته ارسطو: «شادمانی عبارت است از پروراندن عالی ترین صفات و خصایص انسانی.

گناه، لذتی زودگذر را به همراه دارد، ولی بدنبال خود عذاب وجدان و تشویش روحی می آورد؛ چرا که روح و وجدان آماده لذت بردن نمی باشند. لذت حرام و نامشروع، برای انسان سالم و طبیعی، تلخ و ناگوار است. اگر کسی ذائقه سالم داشته باشد هرگز حاضر نیست لذت های معنوی را با همه لذت های ظاهری و مادی مبادله کند. »

تنظیم: هومن بهلولی