تبیان، دستیار زندگی
تصمیم گیری در باره اجاره و یا خرید لباس عروس، بستگی مستقیم به بودجه ای دارد که برای عروسی خود در نظر گرفته اید. فاکتور دیگر برای تصمیم گیری اهمیتی است که شما برای تشریفات و تجملات مراسم عروسی خود قایل هستید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباس عروس؛ خرید یا اجاره؟


تصمیم گیری در باره اجاره و یا خرید لباس عروس، بستگی مستقیم به بودجه ای دارد که برای عروسی خود در نظر گرفته اید. فاکتور دیگر برای تصمیم گیری اهمیتی است که شما برای تشریفات و تجملات مراسم عروسی خود قایل هستید. با مطالعه این راهنما، با جوانب مثبت و منفی خرید لباس عروس یا اجاره لباس عروس آشنا خواهید شد.

لباس عروس؛ خرید یا اجاره؟

اجاره لباس عروس

اجاره لباس عروسی، خیلی ساده و بی دردسر است. همچنین اجاره کردن لباس عروس، باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های عروسی خواهد شد. اگر بودجه ای که به اتفاق همسرتان برای عروسی در نظر گرفته اید، کم است، بهترین انتخاب این است که لباس عروس خود را اجاره کنید و پول ذخیره شده را صرف جنبه های دیگر عروسی خودتان کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که با اجاره لباس عروس، دیگر قادر نخواهید بود در زمینه طرح و اندازه و سایر ریزه کاری های لباس عروس، ایده پردازی کنید و سلیقه به خرج دهید. البته ناگفته نماند که لباس هایی که برای اجاره در بازار وجود دارند، آنقدر متنوع هستند که بتوانند سلیقه شما را ارضا کنند.

خرید لباس عروس

خرید لباس عروس نسبت به اجاره آن، گران تر و پرهزینه تر است. اگر پول برای شما در درجه دوم اهمیت قرار دارد و اهمیت زیبایی و استایل عروسی برای شما خیلی مهم تر از پول است، پس بهتر است لباس عروس خود را سفارش دهید و خریداری کنید. حسن دیگری که خرید لباس عروس برای شما دارد این است که این لباس می تواند بعنوان یادگاری برای شما باقی بماند و حتی تبدیل به یک یادگار موروثی شود.

دوخت لباس عروس و سپس فروش آن

این روش یکی از محبوب ترین روش های تهیه لباس عروس است. تا حدودی نیز اقتصادی تر از خرید لباس عروس است. شما می توانید لباس عروس خود را مطابق طرح دلخواه خود به یک خیاط یا مزون سفارش دهید. مزون ها لباس را با سایز شما و طرح دلخواه شما خواهند دوخت. اما قبل از اقدام به معامله، با مزون مربوطه به توافق می رسید که بعد از عروسی، لباس عروس را با قیمتی مناسب از شما خریداری کند.

مزون ها معمولا این لباس ها را برای اجاره به دیگر عروس خانم ها، از شما خریداری میکنند. به این ترتیب شما با یک تیر دو نشان زده اید: هم یک لباس عروس دسته اول متناسب با طرح و سایز دلخواه خود تهیه کرده اید و هم بخشی از هزینه را صرفه جویی کرده اید. معمولا چیزی حدود 20 تا 40 درصد قیمت خرید لباس عروس، دوباره به کیسه شما برمیگردد.

هرچه زودتر و حداقل سه ماه مانده به عروسی خود، لباس عروس خود را انتخاب کرده و نسبت به رزرو آن اقدام کنید

چگونه لباس عروس خود را اجاره کنیم؟

اغلب مزون های عروس و مغازه های فروش لباس عروس، مدل های زیادی نیز برای اجاره دارند. مشورت کردن با دوستان و آشنایانی که به تازگی عروسی کرده اند هم می تواند مفید باشد. نیازمندی ها و آگهی های روزنامه ها و مجلات نیز کمک زیادی به شما خواهند کرد که لباس عروس خود را اجاره کنید. اما به خاطر داشته باشید که هرچه زودتر و حداقل سه ماه مانده به عروسی خود، لباس عروس خود را انتخاب کرده و نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

لباس عروس؛ خرید یا اجاره؟

چگونه لباس عروس خود را خریداری کنیم؟

اگر قصد خرید لباس عروس دارید، کار شما کمی مشکل تر است. در درجه اول می بایست طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار می تواندی از وب سایت های اینترنتی شروع کنید و طرح های مختلف را ببینید. ژورنالها و مجلات عروسی نیز می توانند به شما کمک کنند. به طور کلی برای خرید لباس عروس دو وجود دارد: روش اول گرانتر و پردردسر تر است. منظورم سفارش دوخت لباس عروس است.

یک خیاط خوب یا مزون تهیه لباس عروس انتخاب کنید و طرح خود را با خیاط در میان بگذارید. حداقل سه ماه قبل از عروسی نسبت به این مورد اقدام کنید. در چند نوبت می بایست جهت پرو لباس عروس خود، به مزون مربوطه مراجعه کنید و درنهایت لباس عروس مورد نظر خود را دریافت کرده و به تن کنید.

به خاطر داشته باشید که خیاط ها از جمله بدقول ترین افراد هستند. بنا براین از همان ابتدا در باره زمان تحویل لباس سخت گیری کنید. به طور مداوم نیز با خیاط خود در ارتباط باشید. چه تلفنی و چه حضوری و مدام تاریخ تحویل را به او یادآوری کنید.

روش دوم خرید لباس عروس آماده است که خیلی ساده تر است. از یک ماه قبل از عروسی به مراکز خرید لباس عروس و مزون های عروس مراجعه کنید. طرح و مدل مورد نظر خود را انتخاب و امتحان کنید. طرح و سایز مناسب را انتخاب کنید، آن را خریداری و در روز عروسی خود به تن کنید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: زندگی ایده آل

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.