تبیان، دستیار زندگی
شب عروسی شما نزدیک است. هرچقدر به بزرگترین شب زندگی خود نزدیک می شوید، احساس می کنید که کارهای زیادی سر شما ریخته است و این بر استرس شما اضافه می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 راه کاهش استرس قبل از عروسی


شب عروسی شما نزدیک است. هرچقدر به بزرگترین شب زندگی خود نزدیک می شوید، احساس می کنید که کارهای زیادی سر شما ریخته است و این بر استرس شما اضافه می کند. البته کمی استرس در این روزها طبیعی و حتی لازم است. کمی استرس می تواند به شما انگیزه بدهد که کارها را به موقع انجام دهید. اما تنش بیش از حد می تواند اثرات منفی زیادی به دنبال داشته باشد.

7 راه کاهش استرس قبل از عروسی

خوشبختانه راههای زیادی وجود دارد که به راحتی شما را از شر استرس قبل از عروسی راحت می کند. نکاتی را که دراینجا ذکر می کنیم به خاطر بسپارید. اینها تکنیک های ساده ای هستند که به شما کمک می کنند تا همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

1 - با تغذیه مناسب به استرس حمله کنید

اگر به سلامتی خود اهمیت ندهید، استرس و هیجانات منفی بیشتری به سراغ شما خواهد آمد.

بنابراین از سلامتی رژیم غذایی خود اطمینان حاصل کنید. یک رژیم غذایی مناسب و متعادل شامل: غذاهای کامل، میوه و سبزی تازه، ماهی و جو، اثر قابل توجهی در کاهش استرس دارد. مصرف نمک، شکر و محرک هایی مانند چای و قهوه را نیز کم کنید.

2 - فعالیت های ضد استرس انجام دهید

مطالعات نشان می دهد که ورزش می تواند نقش بسیار قابل توجهی در کم شدن استرس و تقویت روحیه داشته باشد. ورزش های هوازی (ایروبیک) علاوه بر کمک به تناسب اندام، انرژی شما را نیز افزایش می دهد، ماهیچه ها را سفت کرده و به ترشح آندروفین ( هورمون نشاط آور) در مغز شما کمک می کند. حداقل سه نوبت در هفته ورزش کنید.

3 - مثل یک نوزاد بخوابید

کم خوابی و الگوی نامناسب خواب می تواند به شدت استرس زا باشد. خواب کم شما را تحریک پذیر و عصبی می کند و تمرکز شما را کاهش می دهد. سعی کنید تا قبل از نیمه شب در رختخواب باشید و حداقل هشت ساعت در شب بخوابید. قبل از اینکه از بی خوابی به حالت بیهوشی بیفتید، به رختخواب بروید.

4 - اختیارات را تفویض کنید

احساس مسئولیت در باره تمام جوانب مراسم عروسی، استرس زاست. شما زمان زیادی را صرف برنامه ریزی کارها کرده اید، و خودتان هم قصد انجام همه آنها را دارید! به اطراف خود دقیق تر نگاه کنید. خیلی ها حاضر هستند به شما کمک کنند در حالی که شما قبول نمی کنید چون فکر می کنید از عهده آن بر نمی آیند. همین حالا اختیارات را تفویض کنید، کارها را تقسیم کنید و هرجا لازم است بر حسن انجام آنها نظارت کنید.

هر شب قدری زمان را به استراحت و آرامش خودتان اختصاص دهید. اگر در خانه فرصت و فضای کافی برای استراحت کردن پیدا نمی کنید، برای قدم زدن به بیرون از خانه بروید. می توانید به استخر و یا سینما بروید و کمی آرامش به دست بیاورید

5 - زمانی را به خودتان اختصاص دهید

یکی از ضروریات کاهش استرس قبل از عروسی، درنظر گرفتن کمی زمان برای خودتان است. هر شب قدری زمان را به استراحت و آرامش خودتان اختصاص دهید. اگر در خانه فرصت و فضای کافی برای استراحت کردن پیدا نمی کنید، برای قدم زدن به بیرون از خانه بروید. می توانید به استخر و یا سینما بروید و کمی آرامش به دست بیاورید.

بهتر است یک هفته قبل از مراسم عروسی خود، یک تعطیلات آخر هفته بسیار عالی و متنوع، بدون هرگونه بحث و گفتگو در باره مراسم عروسی  را ترتیب بدهید.

7 راه کاهش استرس قبل از عروسی

6 - افکار منفی را از خود دور کنید

روانشناسان معتقدند " افکار منفی " یک قاتل واقعی است. ذهن خود را با جملاتی از قبیل: هیچ کاری درست پیش نمی رود و یا همه چیز اشتباه انجام می شود، درگیر نکنید.

هرچه زودتر شروع به تکرار و تلقین افکار و جملات مثبت کنید. از کلماتی مثل " مشکل " و یا " اشتباه" استفاده نکنید. به جای آن می توانید از عبارات مثبت مثل: مسئله، چالش و تجربه استفاده کنید. جملات مثبت را تکرار کنید. مثلا در ترافیک و یا مترو و یا هرجای دیگر به خودتان بگویید: من هر روز دارم به زیباترین شب زندگی ام نزدیک تر می شوم. عروسی من بسیار باشکوه خواهد بود. این گونه جملات را تکرار کنید و تکرار کنید تا ملکه ذهن شما شود.

7 - نه گفتن را تمرین کنید

شما الان در موقعیتی نیستید که بخواهید دل همه را به دست بیاورید. خیلی ها در اطراف شما هستند که می خواهند با شما در باره اینکه جشن عروسی شما چگونه باید باشد حرف بزنند و نظر بدهند. اما فراموش نکنید که این مراسم عروسی شماست نه آنها. اگر می خواهید استرس کمتری داشته باشید، پس افکار و نظرات خودتان را اجرا کنید. به طور شفاف نظرات و خواسته های خود را بیان کنید و تا آنجا که امکان دارد در اجرای آنها بکوشید و تمامی پیشنهاداتی را که مخالف سلیقه شماست رد کنید. فراموش نکنید که صداقت بهترین سیاست است.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از عروس سایت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.