تبیان، دستیار زندگی
انیمیشن مک کوئین یکی از انیمیشن های بسیار جذابی است که کودکان و حتی نوجوانان به دلیل داشتن هیجان فراوان به آن بسیار علاقه مند هستند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماشین قهرمان

(نمایش فیلم - زنگ های پرورشی)

ماشین قهرمان(نمایش فیلم)

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی فیلم هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

نام انیمیشن: ماشین قهرمان

کارگردان:  John Lasseter

محصول: آمریکا

سال تولید: 2006

مدت: 117 دقیقه

مخاطب: کودکان و نو جوانان

معرفی:

لایتینگ مك‌ كوئین ماشین مسابقه ‌ای خوش‌ عكس همیشه برای پیروز شدن مسابقه می دهد. مك‌ كوئین در راه رسیدن به محل مسابقات قهرمانی جام پیستون در كالیفرنیا برای مسابقه دادن با دو رقیب دیرینه، به طور غیر منتظره خود را در جاده 66 شهر رادیاتور اسپرینگ می‌یابد و با شخصیت‌های این شهر آشنا می شود و می فهمد كه زندگی همانند یك سفر است نه خط پایان.

مضمون اصلی این انیمیشن در مورد قهرمانی و قهرمان بودن است و در واقع می خواهد این اندیشه را مطرح کند که روحیه جوانمردی و قهرمانی از نفر اول شدن مهم تر است و پیروز میدان نفر اول نیست بلکه کسی است که قهرمان است.

انیمیشن مک کوئین یکی از انیمیشن های بسیار جذابی است که کودکان و حتی نوجوانان به دلیل داشتن هیجان فراوان به آن بسیار علاقه مند هستند.

مک کوئین همیشه برنده، با تجربه کردن زندگی متفاوت متوجه می شود همه چیز اول بودن نیست بلکه داشتن خانواده و دوستان خوب هم از جمله زیبایی های زندگی است.

بودن در شهری دیگر و در میان ماشین های دیگر سبب می شود مک کوئین تجربه های متفاوت و مطلوبی را کسب کند. او یاد می گیرد که بایدمسئولیت کارهایش را به عهده بگیرد و از سرعتش در جای مناسب استفاده کند.

او یاد می گیرد که شاد کردن دیگران چه قدر خوب و لذت بخش است و بودن در کنار دیگران سبب زیباتر شدن زندگی می شود. او یاد می گیرد که همان طور که در میدان مسابقه اعتماد به نفس دارد باید در عرصه زندگی هم اعتماد به نفسش را حفظ کند و سعی کند آن را به دست آورد.

مک کوئین هم چنین یاد می گیرد که علاقه اش را به دیگران اثبات کند و سعی کند نیاز های آن ها را برآورده کند. احترام به بزرگترها و استفاده از تجربیات آنان و عمل کردن به پندهای آنان از جمله نکاتی است که به تصویر کشیده شده است.

در این انیمیشن بخش های زیادی از آن به پخش موسیقی های هیجان آور و رقص آور نمایش داده شده است.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه: شکوفه باصری