تبیان، دستیار زندگی
این انیمیشن به خوبی دغدغه های فرزند بزرگتر برای ورود فرزند جدید را به تصویر کشیده است .پدر و مادر باید توجه کنند امدن فرزند جدید در کنار شور،نشاط و هیجانی که به خانواده می دهد نباید آنها را از فرزند بزرگتر و توجه به او غافل سازد ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرانکلین و شوالیه

(نمایش فیلم - زنگ های پرورشی)

فرانکلین و شوالیه (نمایش فیلم زنگ پرورشی)

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی فیلم هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که  این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

فرانکلین و شوالیه (نمایش فیلم زنگ پرورشی)

نام فیلم: فرانکلین و شوالیه

کارگردان: جان ون بروگن

محصول : کانادا

سال تولید: 2000 میلادی

مخاطب: کودکان

مدت: 74 دقیقه

معرفی:

فرانکلین (لاک پشتی)است که به زمستان بسیار علاقه مند است اما امسال او دوست دارد زمستان زودتر تمام شود چون قرار است او، برادر بزرگ تر شود.

در واقع آن چه در این انیمیشن به تصویر کشیده می شود درباره ورود فرزند جدید به خانواده ای سه نفره و چالش هایی که ممکن است خانواده را درگیر کند.

در ابتدای امر فرانکلین از این که قرار است برادر بزرگ تر شود بسیار خوشحال است و این خبر را به تمامی دوستانش می دهد اما آن ها می گویند ورود فرزند جدید چندان که او فکر می کند جالب نیست چون سبب می شود او دیگر مرکز توجه نباشد و این موضوعی است که فرانکلین با آن درگیر می شود.

این انیمیشن به خوبی دغدغه های  فرزند بزرگ تر برای ورود فرزند جدید را به تصویر کشیده  است . پدر و مادر باید توجه کنند امدن فرزند جدید در کنار شور، نشاط و هیجانی که به خانواده می دهد  نباید آن ها را از فرزند بزرگ تر و  توجه به او غافل سازد.

هم چنین در کنار مسئله اصلی ،موضوعات دیگری راهم مطرح کرده است فداکاری و به فکر هم بودن در زندگی که به صورت جمعی است و این که هر کسی با  یاری دیگران بهتر و سریع تر می تواند مسائل و مشکلاتش را حل کند.

در این انیمیشن  تمام شخصیت ها حیوانات مختلف هستند  و همین جذابیت تماشای کارتون را برای کودکان افزایش می دهد. رابطه دوستانه فرانکلین با سایر حیوانات هم سن و سالش بر جذابیت تماشای این کارتون می افزاید.

فرانکلین و دوستانش به بزرگ ترهایشان احترام می گذارند  و بزرگ ترها در جریان کارهایی که فرزندانشان به آن ها مشغول هستند قرار دارند .

غرور و خود محور بودن یکی دیگر از نکاتی است که در این انیمیشن به آن توجه شده است که البته در این مورد کمی پیام به صورت مستقیم انتقال داده شده است.

اما آن چه شایان توجه است پرداختن به  موضوعات مختلف  در عین حفظ جذابیت  و هیجان برای کودکان سبب می شود که  دیدن این انیمیشن را به گروه سنی الف ،ب و ج (پیش دبستانی و دبستان ) پیشنهاد کنیم.


مرکز یادگیری سایت تبیان

تهیه: شکوفه باصری