تبیان، دستیار زندگی
در آستانه فصل تابستان و آغاز فعالیت‌های ویژه‌ی اوقات فراغت، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراکز کانون به پیشباز تابستان می‌روند

مراکز کانون به پیشباز تابستان می‌روند

در آستانه فصل تابستان و آغاز فعالیت‌های ویژه‌ی اوقات فراغت، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برپایی کارگاه‌های تخصصی نقاشی، خوشنویسی، سفال‌گری، مفاهیم قرآنی، شعر و داستان، کارگاه‌های رباتیک، موسیقی، رایانه و عکاسی برای کودکان و نوجوانان از جمله‌ مهم‌ترین این فعالیت‌ها است.

بر همین اساس، حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی، مدیر کانون استان آذربایجان شرقی، استفاده از واسطه‌های تربیتی مانند قصه‌گویی، نمایش عروسکی و مطالعه‌ی کتاب را بهترین شیوه برای انتقال مفاهیم تربیتی دانست و افزود: استفاده از این واسطه‌های تربیتی نقش تاثیرگذاری در مخاطب دارد و به همین جهت تمامی فعالیت‌های کانون پرورش فکری مبتنی بر آموزش غیر مستقیم است چرا که مخاطب در کانون به اختیار خود نوع فعالیتش را مشخص می‌کند و با نظارت و راهنمایی مربی به انجام این فعالیت می‌پردازد.

مراکز کانون به پیشباز تابستان می‌روند

وی با بیان این که تمامی فعالیت‌های کانون در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان انجام می‌شود تصریح کرد: اوقات فراغت تنها مختص تابستان نیست و بر همین اساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول سال برنامه‌های متنوعی را برای مخاطبان خود برگزار می کند.

بر اساس گزارش دیگری از استان خراسان رضوی، کانون این استان در ایام تابستان برای کودکان و نوجوانان کارگاه‌هایی چون نقاشی، سفال، فیلم‌نامه‌نویسی، عکاسی، انیمیشن، موسیقی، کلاژ، شعر، ادبیات داستانی، طرح‌های ادبی و کاردستی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

راضیه بابا‌خانی مدیر کانون استان با بیان این مطلب عنوان کرد که کانون به عنوان یک دستگاه تخصصی به برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان توجهی خاص دارد و به همین منظور اقدام به برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در دو گروه سنی کودکان و نوجوانان و بزرگ‌سالان کرده است.

وی اضافه کرد: در کارگاه‌های بزرگ‌سالان، علاقه‌مندان به حوزه کودکان و نوجوانان به خصوص والدین می‌توانند در رشته‌هایی چون نمایش عروسکی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، ادبیات داستانی و فیلم‌نامه‌نویسی شرکت کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از 870 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر کشور با نزدیک شدن به فصل تابستان برنامه‌‌های مختلفی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه و تنظیم: نسرین صادقی

منبع: پایگاه خبری کودک و نوجوان