تبیان، دستیار زندگی
همزمان با بیست و سومین سالگرد رحلت ملكوتی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان پای صحبتهای شاگردان امام نشست تا سیره عملی ایشان را به كاربران محیط مجازی معرفی كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان پای صحبت‌های شاگردان امام

شاگردان امام

همزمان با بیست و سومین سالگرد رحلت ملكوتی حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان پای صحبتهای شاگردان امام نشست تا سیره عملی ایشان را به كاربران محیط مجازی معرفی كند.

به گزارش روابط عمومی، بخش حوزه علمیه موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان همزمان با بیست و سومین سالگرد رحلت ملكوتی امام راحل (ره)، پای صحبتهای شاگردان امام نشست.

محمدجواد دلاوری در این مقاله به سراغ «حضرات آیات حاج سید عزالدین زنجانی ، حاج سید حسن مرتضوی ، حاج شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی ، حاج شیخ محمد حسین سیبویه ، حاج شیخ عبدالحمید شربیانی ، حاج شیخ محمد واعظ زاده خراسانی » از شاگردان مكتب امام خمینی رفته و در مورد رفتارهای حضرت امام جویا شده و می نویسد:«حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی نقش ارزنده ای را در احیای ارزش های اسلامی در کشورهای منطقه و بخصوص در کشور اسلامی ایران ایفا نمودند و حکومت اسلامی را برای اولین بار در تاریخ شیعه بعد از معصومین پایه ریزی کردند . ایشان شخصیتی جامع و همه جانبه داشتند و به عنوان یک عالم برجسته و مرجع تقلید در حوزه علمیه، رسالت خود را با پرورش شاگردان متعدد و رونق بخشیدن به حوزه ها انجام دادند. حوزه علمیه مشهد به عنوان یکی از برجسته ترین حوزه های علمیه شیعی، مفتخر به حضور یاران و شاگردان برجسته مکتب امام خمینی (ره) و حامیان انقلاب اسلامی می باشد.

شخصیت هایی بزرگی مانند مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و آیت الله واعظ طبسی که از یاران صدیق مرحوم امام در تحقق بخشیدن انقلاب اسلامی بودند، از این حوزه علمیه برخاستند و عالمان برجسته ای که در حوزه های علمیه نجف اشرف و شهر قم از محضر امام خمینی کسب فیض نمودند، به این حوزه مقدسه بازگشتند، بطوریکه امروز، حوزه علمیه مشهد مقدس شاهد حضور عالمان برجسته ای است که همگی در مکتب فقهی و اصولی مرحوم امام پرورش یافتند. ایشان که بر اساس کتاب تحریر الوسیله مرحوم امام خمینی به تبیین مباحث فقهی می پردازند، همه ساله در ایام سالگرد ارتحال مرحوم امام خمینی خواستار حضور باشکوه طلاب و روحانیون و عموم مردم در محافل بزرگداشت مرحوم امام شده و اظهار می کنند: «باید با بزرگداشت مقام حضرت امام خمینی (ره) ذره ای از زحمات حضرت امام و حق عظیم ایشان بر شیعه را ادا کنیم» .

معظم له در سخنانی در پایان درس خارج خود در ایام سالگرد ارتحال مرحوم امام خطاب به شاگردان خود فرمودند: «در این دو روز تعطیلی سزاوار است که ما حق خود را به حضرت امام خمینی (ره) ادا کنیم. سخنرانان با صحبت خود، نویسندگان با قلم خود و دیگران هم با هر وسیله ای که می توانند، ویژگی‌های اخلاقی سیدنا الاستاد را برای مردم بیان کنند.

حضور در مجالس بزرگداشت هم تعظیم شعائر است و دارای ابعاد تعلیمی، تربیتی، اخلاقی و سیاسی می باشد.»