تبیان، دستیار زندگی
شرکت ایسوس به تازگی مادربوردی جدید را با استفاده از چیپ‌ست جدید اینتل C216 به بازار ارائه کرده است که بیشتر کاربران کاربرد‌های پردازشی سطح متوسط را هدف قرار داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مادربوردی با سرعت استثنایی!


شرکت ایسوس به تازگی مادربوردی جدید را با استفاده از چیپ‌ست جدید اینتل C216 به بازار ارائه کرده است که بیشتر کاربران کاربرد‌های پردازشی سطح متوسط را هدف قرار داده است.

این مادربورد که P8C WS نام دارد در استاندارد ATX تولید شده است.


مادربوردی با سرعت استثنایی!

بر اساس اطلاعات ارائه شده این محصول مجهز به سوکت LGA 1155 است و قادر است از پردازنده نسل دو و سه Core i3 و پردازنده E3-1200 مخصوص سرور که برای سوکت LGA 1155 طراحی شده است پشتیبانی کند.

با وجود اینکه P8C WS در رده محصولات نیمه‌حرفه‌ای قرار می‌گیرد اما مانند محصولات حرفه‌ای رده سرور از ECC پشتیبانی می‌کند که این موضوع به مدد پشتیبانی این محصول از پردازنده E3-1200 Xeon بدست آمده است.

ایسوس در این محصول از دو رابط PCI-E نسخه سه استفاده کرده است که بر اساس نوع پردازنده تعبیه شده روی مادربورد امکان استفاده از آن وجود دارد.

با پشتیبانی از پردازنده E3-1200 Xeonاین امکان وجود دارد که این مادربورد در نرم‌افزار‌هایی که بیش از دیگر موارد به فناوری Open Gl وابسته است کارایی بهتری را ارائه کند.

از دیگر امکانات این مادربورد می‌توان به وجود دو کارت شبکه گیگابیتی و امکان تعبیه کارت شبکه و RAID مجزا برای ارتقاء آن اشاره کرد.

ایسوس در این محصول از بایوس UEFI استفاده کرده است که این موضوع امکان مدیریت آسان‌تر قطعات را میسر می‌کند.

به این موارد باید ویژگی‌های کاربردی دیگری مانند USB Boost، Network iControl، EPU، Intel Smart Response Technology و Rapid Start Technology اشاره کرد که با تعبیه در این محصول توانسته ان را به انتخابی مناسب برای کاربرانی که به دنبال یک محصول خوش قیمت برای کاربرد‌های پردازشی‌ خود هستند تبدیل کند.

عرضه اولین گوشی هوشمند سری L ال‌جی در بازار اروپا

شرکت ال جی در ماه گذشته گوشی هوشمند خود را با یک طراحی متفاوت در نمایشگاه MWC 2012 بارسلون معرفی نمود، که اولین نمونه گوشی‌های مقرون به صرفه ال جی از سری “L”‌ در سال جدید است.

مادربوردی با سرعت استثنایی!

Optimus L3 با توجه به طراحی خاص و تکنولوژی‌های کاربردی خود، تجربه‌ای منحصر به فرد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

L- Style طراحی متفاوت ال جی است که دراین گوشی با طراحی مدرن لبه‌ها و ایجاد هماهنگی در کنتراست رنگ‌ها با استفاده از کناره‌های فلزی و براق همراه است.

صفحه نمایش 3.2 اینچی این گوشی بهترین زاویه دید را برای شما فراهم می‌نمایند.

این گوشی با برخورداری از باتری 1500 میلی‌آمپر بر ساعت(mAh ) امکان مکالمه طولانی‌تر و همچنین استفاده بیشتر از شبکه‌های اجتماعی را به ارمغان می‌آورد.

به گفته مدیران ارشد ال جی در این بخش، Optimus L3 تمام ویژگی‌های اولیه یک گوشی هوشمند را با طراحی ویژه و خاص به کاربران ارائه می‌نماید.

این گوشی بعد از عرضه اولیه در اروپا، به بازار روسیه، آسیا و سپس دیگر کشورهای دنیا عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های کلیدی:

پردازنده: 800 MHz

حافظه: 1 گیگابایت (ذخیره اطلاعات)، 150 مگابایت (برنامه ها)، 384 مگابایت (RAM)

نمایشگر: 3.2 اینچی QVGA

دوربین3.0 مگاپیکسل

سیستم عامل: آندروید 2.3 Gingerbread

باتری: 1.500mAh

ابعاد: 102.6 x 61.6 x 11.7 میلیمتر

رونمایی از تبلت اندرویدی 22 اینچی ویوسونیک در نمایشگاه Computex تایوان

فکر می کنید که بهترین اندازه صفحه نمایش یک تبلت چند اینچ است؟ 3.5 اینچ گلکسی نوت، 7 اینچ گلکسی تب و کیندل فایر، یا صفحه 10 اینچی آیپد؟ شرکت ViewSonic که به ساخت تلویزیون های صفحه لمسی و مانیتور مشهور است، به تازگی تبلیغی را منتشر کرده که خبر از معرفی نمونه اولیه سری Touch and Connect این شرکت می دهد. اولین محصول این سری هم یک تبلت 2 اینچی است که فعلا تحت عنوان smart business tablet monitor شناخته می شود و نسخه 0.4 (بستنی حصیری) اندروید را بر روی خود دارد.

مادربوردی با سرعت استثنایی!

هرچند که صحبت هایی در خصوص عرضه نسخه ویندوز 8 این ابزار چند لمسی غول پیکر هم شنیده می شود. علاوه بر این، قرار است این تبلت 22 اینچی از سرویس محاسبات ابری جدیدی برخوردار شود. همچنین گفته می شود که به صورت هماهنگ با پروژکتورهای لیزری جدید این شرکت و بیلبورد های الکترونیک عمل خواهد کرد.

البته برای اطلاع از جزئیات بیشتر فنی و قیمت این تبلت عظیم الجثه باید تا 16 خرداد و برگزاری نمایشگاه Computex در پایتخت تایوان صبر کنیم. تا آن موقع فرصت داریم به این موضوع فکر کنیم که این تبلت اصلا به دردمان می خورد؟ و چه کاربردهایی می تواند داشته باشد.

فرآوری:محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:مجله اینترنت و IT ، asus.com