تبیان، دستیار زندگی
عكاسی كردن با ابزار و شیوه های مختلف به میزان حرفه ای بودن عكاس بستگی دارد كه از چه روش هایی برای كار خود استفاده كند اما مطمئنأ یك عكاس خوب به دنبال بهترین راه هاست در اینجا قصد داریم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای علاقه مندان به عکاسی


عكاسی كردن با ابزار و شیوه های مختلف به میزان حرفه ای بودن عكاس بستگی دارد كه از چه روش هایی برای كار خود استفاده كند اما مطمئنأ یك عكاس خوب به دنبال بهترین راه هاست در اینجا قصد داریم به معرفی دوربین های خاص بپردازیم که شاید عکاسان حرفه ای آنها را انتخاب کنند.

عكاسی كردن با ابزار و شیوه های مختلف به میزان حرفه ای بودن عكاس بستگی دارد كه از چه روش هایی برای كار خود استفاده كند اما مطمئنأ یك عكاس خوب به دنبال بهترین راه هاست در اینجا قصد داریم به معرفی دوربین های خاص بپردازیم که شاید عکاسان حرفه ای آنها را انتخاب کنند.

در ابتدا عكاسی با دوربین های آنالوگ انجام می شد، در سال های 1913 و 1914 دوربین و فیلم 35 میلی متری عكاسی ساخته شد. در این روش باید همه مسائل اعم از نوردهی ، اصلاح رنگ و ... قبل از عكس برداری در نظر گرفته می شد زیرا بعد از عكس برداری و ظهور عكس امکان اعمال تغییرات بر روی عکس وجود نداشت، در این دوربین ها عكس بر روی فیلم گرفته می شود و بعد از چاپ كردن بر روی نگاتیو قابل مشاهده بود.

عکاسی با دوربین های خاص

با گذشت زمان و سرعت در عرضه دوربین های جدید، دوربین های آنالوگ جای خود را به دوربین های دیجیتال دادند. اگرچه هنوز دوربین های آنالوگ به طور كامل از بین نرفته اند اما مانند گذشته كارایی ندارند، اولین دوربین دیجیتالی در سال 1987 با سنسور 1.4 مگاپیكسلی تولید شد.

سیر تکاملی دوربین های دیجیتال با سرعت باورنکردنی در حال طی شدن است و وجود انواع متنوع این دوربین ها كار را برای انتخاب یك دوربین خوب مشكل می كند. در عكاسی دیجیتال تصویر به وسیله نور دریافت و بر روی یك سطح حساس به نور (سنسور الكتریكی) ذخیره می شود.

عکاسی با دوربین های خاص

دوربین عکاسی برای اجسام ایستاده

دوربین ها با توجه به كارایی خود در شكل های مختلف تولید شده اند، مثلا دوربینی وجود دارد كه منحنی دار است. این دوربین در مواردی کارایی دارد كه عکاس قصد عکاسی از سوژه ای را دارد که حتما باید ایستاده باشد تا نور و دیگر متغییرها تغییر نکنند. به این منظور دوربین را کمی پائین تر از حدش می گیرد تا بتواند سوژه خود را ثبت کند که البته در این حالت شخص عکاس دیگر نمی تواند سوژه را از طریق دوربین مشاهده کند و ثبت سوژه اش با مشکل مواجه خواهد شد. اما اگر همان سوژه را با دوربین ثبت کند بدون هیچ مشکلی با همان پارامترها، سوژه عکاسی اش را ثبت خواهد کرد. البته این دوربین در موارد دیگر مثلا عکاسی از سوژه ای با ارتفاع بیشتر از عکاس، نیز کاربرد دارد.

عکاسی با دوربین های خاص

آیا شما دوربینی به بزرگی یك پیانوی كوچك دیده اید؟

اگر شما قصد عكس برداری از دور افتاده ترین نقاط جهان را دارید می توانید از دوربین WFC3 استفاده كنید كه دارای قدرت زوم خارق العاده است. این دوربین می‌تواند در طیفی گسترده ای از طول موج‌های نوری عکاسی کند و از میدان دید بسیار وسیعی نیز برخوردار است.

عکاسی با دوربین های خاص

گران قیمت ترین دوربین جهان را بشناسید

شاید شما تصور كنید كه هرچه كارایی یك دوربین پیشرفته تر باشد گران تر است اما این طور نیست دوربین Leica سری صفر به دلیل اهمیت تاریخی و وضعیت نمادین اش قیمتی در حدود 1.74 میلیون دلار دارد، تنها 25 نمونه از این دوربین در جهان ساخته شده است و این دوربین هفتمین نمونه و تنها نمونه ای است که به زبان آلمانی بر روی آن حکاکی شده است.

عکاسی با دوربین های خاص

كوچكترین دوربین دنیا را ببینید

دوربین پنتاکس Q در حال حاضر کوچکترین دوربین عکاسی جهان است که از قابلیت تعویض لنز برخوردار است، ویژگی که به واسطه سیستم اتصالی Q که پنتاکس آن را ابداع کرده در این دوربین کوچک به وجود آمده است.

عکاسی با دوربین های خاص

در عكاسی رعایت همه نكات ضروری است اما تامین نور كافی و مناسب برای تهیه تصاویری روشن امری ضروری است. این مسئله كه همیشه مدنظر عكاسان حرفه ای بوده است سبب شده تا آنها همواره برای تامین نور به دنبال خود فلاش های پایه دار و ... داشته باشند.این كار تا حدودی مشکل به نظر می رسد، به تازگی دوربینی ساخته شده است كه این مشكل را بر طرف كرده است، در این اختراع جدید یك كوله پشتی را مجهز به یك باتری قابل شارژ كرده اند كه بتواند نیروی لازم برای فلاش عكس برداری را تامین كند.این فلاش به یك سیستم بی سیم مجهز شده است كه بدون هیچ سیمی با دوربین ارتباط داشته باشد به طوری كه حدود 12.5  سانتی متر بالاتر از سر عكاس قرار گرفته است، به وسیله این اختراع فرد می تواند با كمی خم كردن خود به اطراف ، موقعیت فلاش را به گونه ای كه می خواهد تنظیم كند.

عکاسی با دوربین های خاص

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Gimodo

25 reviewedBuying Guide Get the best digital camera for your needs" By Gary Wolstenholme"

Digital Camera Reviews