تبیان، دستیار زندگی
جدیدترین لپ تاپ های رونمایی شده در نمایشگاه Computex تایوان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از لپ تاپ های جدید چه خبر؟


جدیدترین لپ تاپ های رونمایی شده در نمایشگاه Computex تایوان

رونمایی از اولترابوک های سری Aspire S7 ایسر در Computex 2012

ایسر در نمایشگاه کامپیوتکس 2012 تایوان گروهی از ابزارهای ویندوز هشتی خود را رونمایی کرد. اولین اعضای این گروه دو اولترابوک سری Aspire s”ھ7  هستند که با اندازه هایی 13”ھ.3 و 11”ھ.6 اینچ به بازار عرضه خواهند شد. مهمترین نکته در خصوص این اولترابوک ها صفحه نمایش لمسی آنها است که کار با مترو ویندوز 8 را بسیار آسان می کند. صفحه نمایش این لپ تاپ های فوق سبک به راحتی تا 180 درجه باز می شود.

لپ تاپ؛ نمایشگاه computex 2012

این دو اولترابوک از بدنه آلومینیومی ساخته شده اند و تنها 12”ھ.5 میلیمتر ضخامت دارند. البته در مدل 13 اینچی روی درب این لپ تاپ از شیشه بسیار محکم و ضد خش انتخاب شده است. صفحه نمایش آنها Full HD بوده و از کیبرد backlit بهره می برند. باتری مدل 11 اینچی این اولترابوک تا 9 ساعت شما را همراهی می کند و با مدل 13 اینچی تا 12 ساعت می توانید به کار خود ادامه دهید.

اما این شرکت هنوز هیچ جزئیاتی از خصوصیات سخت افزاری یا قیمت این اولترابوک ها را منتشر نکرده است. تنها می دانیم که پورت های تاندربولت، یو اس بی 3”ھ.0 و HDMI (تنها در مدل 13 اینچی) را در اختیار خواهیم داشت و کارت ریدر SD هم بر روی آن ها تعبیه شده است.

این لپ تاپ های فوق سبک برای سرد شدن از سیستم خنک کننده ابداعی جدید ایسر با نام Twin Air بهره می برند. ایسر قصد دارد طی یک برنامه بلند مدت این محصولات خود را در مناطق مختلف دنیا با فاصله زمانی مشخص عرضه کند. البته برای شروع این عرضه حداقل باید 44 ماه تا ارائه نسخه نهایی ویندوز هشت صبر کنیم.

ال‌جی اولترابوک‌های جدید 13.3 و 14 اینچی سری X Note را با نسل سوم پردازنده اینتل معرفی کرد

ال‌جی سری جدید‌ لپ‌تاپ‌های خود را با عنوان Super Ultrabooks معرفی کرد. اولترابوک‌های جدید ال‌جی مجهز به پردازنده‌های Core i5 و Core i7 از نسل سوم اینتل (Ivy Bridge) هستند. از مهمترین مزایای لپ‌تاپ‌های جدید سری X Note ال‌جی می‌توان به حافظه سریع SSD، ظاهر زیبا و ضخامت و وزن کم اشاره کرد.

اولترابوک Z450 مجهز به دو حافظه ذخیره‌سازی، دیسک سخت 500GB و SSD است. از SSD برای بوت سریع سیستم‌عامل و از دیسک‌سخت حجیم برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌شود. هنوز مشخص نیست که Z350 نیز علاوه بر حافظه SSD به دیسک سخت نیز تجهیز شده است یا خیر.

شاسی و بدنه هر دو اولترابوک Z350 و Z450 یک شکل است. هر دو اولترابک 13.3 و 14 اینچی جدید ال‌جی همانند بسیاری از اولترابوک‌های دیگر بازار دارای بدنه آلومینومی نقره‌ای با کی‌برد مشکی و صفحه نمایش براق هستند

Z350 تنها 14.7 میلی‌متر ضخامت و 1.2 کیلوگرم وزن دارد. ال‌جی اعلام کرده که در سری جدید لپ‌تاپ‌های X Note خود توانسته حاشیه دور نمایشگر و بدنه اصلی را باریکتر کند تا جایی که لپ‌تاپ 13.3 اینچی جدید ال‌جی به اندازه لپ‌تاپ‌های 12 اینچی فضا اشغال می‌کند. این موضوع باعث کاهش حجم و وزن Z350 شده است.

لپ تاپ؛ نمایشگاه computex 2012

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید ال‌جی ادعا می‌کند که مدت زمان بوت‌ اولترابوک‌های جدید X Note تنها 9 ثانیه است!

هر دو لپ‌تاپ جدید ال‌جی از فناوری WiDi اینتل برای انتقال تصویر 1080p بصورت بی‌سیم از لپ‌تاپ به تلویزیون پشتیبانی می‌کنند.

هنوز جزئیات بیشتر فنی و همچنین زمان عرضه و یا قیمت اولترابوک‌های جدید ال‌جی اعلام نشده است.

معرفی Slider S20 توسط MSI

ام اس آی همیشه یکی از پایه های ثابت کامپیوتکس تایوان بوده و گجت های جذابی برای عرضه در آستین داشته است. این شرکت امسال هم کامپوتکس را با محصول متفاوت و جالب S20 شروع کرده است. یک تبلت/لپ تاپ هیبریدی که با سیستم عامل ویندوز هشت مایکروسافت کار می کند. برای اینکه شما این تبلت 11”ھ.6 اینچی را تبدیل به یک لپ تاپ سبک وزن کنید، تنها کافی است مانند موبایل های کشویی، صفحه نمایش را به بالا هل دهید و آن را باز کنید.

لپ تاپ؛ نمایشگاه computex 2012

MSI هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات سخت افزاری این تبلت/اولترابوک منتشر نکرده است”«. اما گفته که آن را با یکی از پردازنده های پرسرعت ولتاژ پایین ایوی بریج عرضه خواهد کرد و از 4 گیگابایت رم هم بر روی آن استفاده می کند”«. این تبلت به بلوتوث 4.0 و پورت هایی چون HDMI و یو اس بی 3.0 مجهز خواهد بود”«.

این محصول قرار است از ماه سپتامبر (اوایل شهریور) با قیمت 1121 دلار و پردازنده ایوی بریج در اروپا عرضه شود. همچنین احتمالا مدل های دارای پردازنده ولتاژ پایین و کم مصرف ایوی بریج هم با قیمت 996 دلار به فروش خواهند رسید.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، نارنجی