تبیان، دستیار زندگی
فناوری نوین نانوتكنولوژی، تمام دنیا را فرا گرفته است، نانو نه یک ماده است نه یک جسم، فقط یک مقیاس است اما باتاثیری بسیار بزرگ در زندگی انسان! در اینجا قصد داریم تاثیر این فناوری را در گوشی ها و لپ تاپ ها بررسی کنیم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آینده و تلفن های هوشمند


شاید شنیده باشید که نانو شیشه هایی تولید کرده كه بخار نمی گیرد و از انعكاس نورهای درخشنده و خیره كننده جلوگیری می كند و به صورت خودكار تمیز می شود به تازگی از این شیشه ها در  تلفن های همراهی كه صفحات لمسی دارند، استفاده می شود زیرا این شیشه ها به دلیل عدم انعكاس نور نامرئی هستند.


فناوری نوین نانوتكنولوژی، تمام دنیا را فرا گرفته است، نانو نه یک ماده است نه یک جسم، فقط یک مقیاس است اما باتاثیری بسیار بزرگ در زندگی انسان! در اینجا قصد داریم تاثیر این فناوری را در گوشی ها و لپ تاپ ها بررسی کنیم

آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینید؟

شاید شنیده باشید که نانو شیشه هایی تولید کرده كه بخار نمی گیرد و از انعكاس نورهای درخشنده و خیره كننده جلوگیری می كند و به صورت خودكار تمیز می شود به تازگی از این شیشه ها در  تلفن های همراهی كه صفحات لمسی دارند، استفاده می شود زیرا این شیشه ها به دلیل عدم انعكاس نور نامرئی هستند

شما آینده تلفن های هوشمند را چگونه میبینید؟ به نظر شما چه فناوری هایی در این گوشی ها به كار می رود؟

پسورد تصویری:

در تلفن های فعلی از پسوردهای مختلف برای افزایش امنیت استفاده می شود اما می توان در تلفن های آینده این فناوری را دید كه از تشخیص چهره استفاده شود یعنی در آن از نرم افزاری استفاده شود که از تصویر شما به جای کلمه عبور برای وارد شدن به محیط کاربری تلفن استفاده می کند.

آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینید؟

به كار بردن نرم افزارهای ابری در گوشی ها یكی دیگر از ویژگی هایی است که انتظار می رود در آینده از آن استفاده شود، قدرت پردازش ارائه شده توسط سرورهای ابری به صورت فرضی نامحدود است. اگر پهنای باند مورد نیاز تلفن برای ارتباط با سرور ابری فراهم باشد، توانایی های دیگر نرم افزاری به سخت افزار تلفن هوشمند محدود نخواهد بود برای جا افتادن این موضوع می توانیم به اپل اشاره کنیم.

شبکه بودن سخت افزارها

iCloud داشته های شما را ذخیره می کند بنابراین همیشه از طریق iPad ،iPhone ،iPod Touch ،Mac  وحتی کامپیوتر شخصیتان می توانید به آنها دسترسی داشت.

مثلا اگر شما بخواهید بازی كامپیوتری را انجام دهید به صورتی كه بیرون از خانه باشید و به وسیله بازی دسترسی نداشته باشید می توانید به وسیله یك سیستم ابری به بازی خود ادامه دهید. شما می توانید در حالی که روی صندلی پارک نشسته اید با استفاده از GPS تلفن همراه خود افرادی را که در نزدیكی شما مشغول بازی هستند پیدا کنید و در بازی به آنها ملحق شوید.

آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینید؟

حسگر مادون قرمز

از دیگر مزایای گوشی های هوشمند در آینده می توان حسگر مادون قرمز اشاره كرد، این حسگر جهت ارتباط بیشتر تلفن با محیط اطراف خود طراحی شده است. یک کاربرد احتمالی این حسگر در مکان هایی نظیر ایستگاه های قطار است، جایی که یک فرستنده اطلاعات عبور و مرور قطارها را به وسیله نور مادون قرمز برای تلفن همراه شما ارسال می کند و این اطلاعات پس از دریافت به وسیله حسگر مادون قرمز روی تصویر زنده دوربین تلفن همراه می افتد و شما را از زمان آمدن قطار بعدی آگاه می کند.

استفاده نكردن از سیم كارت در موبایل نیز می تواند جالب توجه باشد این كار در هنگام خرید به صورت دیجیتالی و بدون نیاز به سیم کارت، روی شبکه موبایل ثبت خواهند شد.

یکی از مزایای حذف سیم کارت این است که می توان از فضای آزاد به دست آمده در تلفن همراه برای اضافه کردن سخت افزار جدید بهره برد.

تغییر رنگ گوشی

شما برای تغییر رنگ گوشی خود از قاب های مختلف استفاده می كنید. با استفاده از پلیمرهای قابل بسط به شما این امكان داده می شود كه مثلا وقتی گوشی خود را می كشید رنگ آن تغییر میكند.

قابلیت تا شدن

احتمالا شما می توانید در آینده قابلیت تا شدن و انعطاف پذیر بودن را در گوشی خود تجربه كنید. این مسئله می تواند نگرانی شكسته شدن گوشی را از بین ببرد زیرا شیشه كنار گذاشته شده است در نتیجه گوشی شما سبك تر نیز خواهد بود.

با استفاده از قابلیت تا شدن می توان عملکردهایی همچون “خم کردن گوشی برای بزرگنمایی”‌ و “پیچ دادن برای پیش رفتن در منو”‌ را انجام داد بنابراین كاربران بهتر می توانند با گوشی خود كار كنند

با استفاده از قابلیت تا شدن می توان عملکردهایی همچون  “خم کردن گوشی برای بزرگنمایی”‌ و “پیچ دادن برای پیش رفتن در منو”‌ را انجام داد بنابراین كاربران بهتر می توانند با گوشی خود كار كنند.

آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینید؟

عمر بیشتر باطری

با استفاده از فناوری نانو می توانید میزان استفاده از باتری را نیز افزایش دهید، میزان شارژی كه می توانید در گوشی خود ذخیره كنید به سطح الكترودها بستگی دارد، اگر ساختار نانو را در ماده‌ای به کار ببرید، می‌توانید به میزان زیادی سطح آن را افزایش دهید بنابراین، اگر به برخی از مواد الکترود، ساختار نانو بدهید، می‌توانید چگالی نیرو را افزایش دهید که مساوی می‌شود با عمر بیشتر باتری!

آینده تلفن های هوشمند را چگونه می بینید؟

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Nano chat with Chris Bower"byJoe Moring"

websepanta

yankodesign