تبیان، دستیار زندگی
ملی‌پوشان فوتبال ایران در مسیر دشوار صعود به جام جهانی 2014 مقابل ازبكستان به پیروزی دست یافتند. این سه امتیاز در حالی برای شاگردان كی‌روش به دست آمد كه ایران كمتر موفق به در اختیار گرفتن توپ و میدان شد و بیشتر به كارهای دفاعی پرداخت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی شیرین در وقت اضافه


ملی‌پوشان فوتبال ایران در مسیر دشوار صعود به جام جهانی 2014 مقابل ازبكستان به پیروزی دست یافتند. این سه امتیاز در حالی برای شاگردان كی‌روش به دست آمد كه ایران كمتر موفق به در اختیار گرفتن توپ و میدان شد و بیشتر به كارهای دفاعی پرداخت و نتوانست بازی خوبی انجام دهد. اما در آخرین دقایق توسط خلعتبری به گل رسید در سوی مقابل ازبك‌ها فرصت‌های فراوانی ایجاد كردند تا عدالت فوتبال اجرا نشود!

ایران و ازبکستان

تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران از ساعت 18:30 امروز یکشنبه برگزارکننده دیداری در چارچوب هفته اول از مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی بودند. این بازی که از گروه A مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و در ورزشگاه مملو از تماشاگر جار تاشکند برگزار شد به برتری یک بر صفر تیم کشورمان انجامید.

تیم ملی فوتبال کشورمان شروع خوبی در این بازی داشت اما تیم ازبکستان رفته رفته ابتکار عمل را در دست گرفت و در دقیقه 22 اولین موقعیت مسلم گلزنی را به دست آورد. در فاصله 23 دقیقه مانده به پایان نیمه اول "ویکتور کارپنکو" از غفلت مدافعان تیم کشورمان نهایت بهره را برد و با ضربه‌ای محکم رحمتی را وادار به واکنش کرد. بدون شک اگر واکنش خوب رحمتی نبود، دروازه تیم کشورمان در دقیقه 22 باز می‌شد.

بازی ضعیف تیم ملی فوتبال کشورمان باعث شد که "کارلوس کی‌روش" در دقیقه 45 دست به تعویض بزند و خسرو حیدری را به جای محمد ابراهیمی به میدان بفرستد اما این تغییر و تحول نیز تغییری در بازی تیم ملی به وجود نیاورد و بازی ضعیف شاگردان کی‌روش در نیمه دوم نیز ادامه پیدا کرد.

ازبک‌ها از دقیقه 70 به بعد به آتش حملات خود افزودند و در دقیقه 72 بازهم روی دروازه رحمتی خطرساز شدند. در این صحه نیز گینریخ در نقش سازنده ظاهر شد و روی ارسال از نقطه کرنر توپی را به کاپادزه سپرد که با ضربه سر روانه دروازه کرد اما احمدوف خواست به توپ ضربه بزند، رحمتی آن را از روی سر بازیکن ازبک ربود.

در شرایطی که ازبکستان نمایشی بهتر از تیم ملی کشورمان داشت، این شاگردان کی‌روش بودند که در دقیقه 4+90 به گل رسیدند. در فاصله چند ثانیه مانده به پایان بازی محمدرضا خلعتبری روی پاس دقیق انصاریفرد دروازه تیم ازبکستان را گشود و سه امتیازی ارزشمند را به تیم کشورمان تقدیم کرد

در ادامه و تا دقیقه 65 بازی در میانه میدان دنبال شد، اما پس از آن ازبک‌ها بازی را در اختیار گرفتند و با ارسال‌های خود از جناحین حمله‌هایی را تدارک دیدند که جدی ترین آنها دقیقه 73 بود که ضربه مهاجم حریف کاملاً وارد دروازه شد و حسینی آن را به بیرون فرستاد، اما نه داور و نه کمک داور مسابقه آن را گل اعلام نکردند که این صحنه با اعتراض تیم میزبان همراه بود.

ایران و ازبکستان

کی‌روش در دقیقه 76 کریم انصاریفرد را به جای مجتبی جباری به میدان فرستاد تا شاید او با حضورش گره از مشکلات تیم ملی باز کند. با آمدن انصاریفرد توان تهاجمی تیم ملی بیشتر و از حملات ازبک‌ها کاسته شد، آنها که در دقیقه 85 توسط تیمور کاپادزه با شوتی سرکش بازهم دروازه تیم کشورمان را تهدید کردند.

در شرایطی که ازبکستان نمایشی بهتر از تیم ملی کشورمان داشت، این شاگردان کی‌روش بودند که در دقیقه 4+90 به گل رسیدند. در فاصله چند ثانیه مانده به پایان بازی محمدرضا خلعتبری روی پاس دقیق انصاریفرد دروازه تیم ازبکستان را گشود و سه امتیازی ارزشمند را به تیم کشورمان تقدیم کرد.

*ترکیب ایران:

مهدی رحمتی، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری(از دقیقه 75 کریم انصاری‌فر)، محمد ابراهیمی (از دقیقه 45 خسرو حیدری)، احسان حاج صفی(از دقیقه 62 خلعتبری) و علی کریمی

قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران برعهده "یوئیچی نیشیمورا" از ژاپن بود. او در این بازی به هیچکدام از بازیکنان دو تیم کارت زرد نشان نداد.

بازی دوم ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی روز 23 خرداد مقابل قطر در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: worldandsports