تبیان، دستیار زندگی
جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن رنگ دندان به ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دندان‌هایمان را برق بیندازیم!


جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن رنگ دندان به ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است.


لك دندان‌ها

اگر شما قصد دارید برای برطرف کردن تغییر رنگ دندان‌های خود که در بیشتر موارد هم به دلیل مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و سیگار به وجود می‌آید به دندان‌پزشک مراجعه کنید، شاید بد نباشد پیش از آن، نسخه‌های گیاهی درمانگران مکاتب درمان طبیعی را برای از بین بردن رنگ دندان و سفید کردن آن، بدون مواد شیمیایی و ابزار پزشکی تجربه کنید.

سفیدکننده‌ای به نام مریم گلی

جویدن برگ‌های تازه مریم گلی یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن رنگ دندان به ویژه تغییر رنگ‌های ناشی از مصرف بیش از حد چای یا قهوه است. برای افزایش میزان اثرپذیری مریم گلی، کافی است چند برگ تازه مریم گلی را به خوبی بجوید و بعد میکس شده پنج گرم برگ مریم گلی تازه را روی دندان‌های خود ماساژ دهید. تکرار این ماساژ در هر شب، در مدت زمان کوتاهی کمک می‌کند تا سفیدی از دست رفته به دندان‌هایتان باز گردد.

خمیر دندان گیاهی

برخی از درمانگران شیوه‌های درمانی طب سنتی در جهان به ویژه در کشور هند، استفاده از ترکیبی از پودر زردچوبه، روغن خردل و نمک را برای پاک‌سازی دندان‌ها و سفید کردن رنگ دندان مۆثر می‌دانند. آن‌ها برای تهیه این خمیر گیاهی، سر قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای‌خوری روغن خردل و مقدار اندکی نمک ترکیب می‌کنند و این مخلوط را برای مسواک کردن دندان‌ها توصیه می‌کنند. به اعتقاد این گروه، این خمیر گیاهی هر نوع تغییر رنگ و زردشدگی دندان را برطرف می‌کند.

لک زدایی با گل زنبق

قطعاً تا امروز درباره لک‌های دندان شنیده‌اید که یک یا چند دندان با وجود آن که سفید و سالم هستند، اما به دلیل داشتن لک و تغییر رنگ کوچک، جذابیت و زیبایی اولیه خود را ندارند. برای درمان این لک‌های کوچک که ناشی از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه است، می‌توانید از گیاه زنبق و نعناع استفاده کنید. برای این کار لازم است گیاه تازه زنبق و نعناع را در مخلوط کن ریخته و آن‌ها را به خوبی مخلوط و ریز کنید. سپس از این مخلوط برای ماساژ دادن دندان لک شده استفاده کنید.

برای درمان لک‌های کوچکی که ناشی از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مثل چای و قهوه است، می‌توانید از گیاه زنبق و نعناع استفاده کنید.

دهان‌شویه طبیعی چندکاره

اگر چه ممکن است عصاره یا اسانس گیاه دم اسب را در داروخانه‌های گیاهی یا برخی از عطاری‌ها پیدا کنید، اما توصیه می‌کنیم این عصاره را خودتان در منزل تهیه کنید تا از تازه بودن آن مطمئن شوید. برای تهیه این دهان‌شویه طبیعی کافی است ده گرم گیاه دم اسب را در دو لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از آن باقی بماند. سپس هر بار به هنگام استفاده نصف استکان از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و به عنوان دهان‌شویه از آن استفاده کنید. می‌توانید این دهان‌شویه را قرقره کنید یا آن را با کمک انگشت دست روی لثه و دندانتان ماساژ دهید. دهان‌شویه دم اسب علاوه بر برطرف شدن رنگ زرد دندان‌ها، به تقویت و استحکام لثه‌ها نیز کمک می‌کند. دقت کنید که این دهان‌شویه را هر هفته سه بار و تنها برای یک دوره درمانی دو ماهه استفاده کنید.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از: moradyzade