تبیان، دستیار زندگی
بیشتر کشته شدگان در الحوله به شیوه صحرایی اعدام و برخی هم با شلیک از فاصله نزدیک و یا ضربات چاقو کشته شده‌اند. جان به دربردگان از این حمله، اطلاعاتی درباره عاملان این حادثه ارائه کرده‌اند. آنان می‌گویند، هنگامی که کشتار انجام می‌گرفت، یا مخفی شده‌ و یا خو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عاملان قتل عام سوریه مشخص شدند؟


بیشتر کشته شدگان در الحوله به شیوه صحرایی اعدام و برخی هم با شلیک از فاصله نزدیک و یا ضربات چاقو کشته شده‌اند. جان به دربردگان از این حمله، اطلاعاتی درباره عاملان این حادثه ارائه کرده‌اند. آنان می‌گویند، هنگامی که کشتار انجام می‌گرفت، یا مخفی شده‌ و یا خود را به مردن زده‌اند.

در حالی که چند روز از کشتار خونین و هولناک الحوله در سوریه می‌گذرد، تحولات شگرفی در عرصه جهانی در حال رخ دادن است.

الحوله-کشتار جمعی

«روپرت کالویل»، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: تحقیقات آغازین، نشان می‌دهد که بیشتر کشته شدگان در الحوله به شیوه صحرایی اعدام شده‌اند.

به گفته او، 49 کودک و 34 زن در میان قربانیان بوده‌اند. ناظران سازمان ملل متحد که از حوله بازدید کرده‌اند، می‌گویند: بسیاری از قربانیان با شلیک از فاصله نزدیک و یا ضربات چاقو کشته شده‌اند.

شاهدان عینی نیز به «بی‌بی‌سی» گفته‌اند که گروه  های شبه نظامی ، عامل این کشتار بوده است. گروه های شبه نظامی که در شرایط کنونی در سوریه به صورت قارچ گونه رشد کرده اند. برخی از این گروه ها با سوء استفاده از نام دولت و برخی هم با حمایت کشورهای دیگر مردم سوریه را گروگان خود گرفته اند.

همچنین جان به دربردگان از این حمله می‌گویند: هنگامی که کشتار انجام می‌گرفت یا مخفی شده‌ و یا خود را به مردن زده‌اند.

کوفی عنان هم روز گذشته اعلام کرده است که سوریه به نقطه بی‌بازگشت رسیده است. وی برای چندمین بار از گروه‌های شبه نظامی خواسته است که عملیات خود را متوقف کنند

همه این گزارش‌ها و تأکید بر نقش گروه‌های شبه نظامی در این کشتار، در حالی است که کشورهای غربی، سفرای سوریه را از کشور‌هایشان بیرون کرده‌اند.

الحوله-کشتار دسته جمعی

بنا بر این گزارش، اکنون معادله موجود در سوریه بدین گونه است که از یک سو، کشورهای غربی، ترکیه، قطر و عربستان از گروه‌های شبه نظامی حمایت می‌کنند و سلاح و اطلاعات سری در اختیار آنان می‌گذارند، آنگاه این گروه‌های شبه نظامی ـ بنا بر گفته رسانه‌های غربی در حوله ـ مردم را با حالتی وحشیانه سلاخی کرده‌اند؛ آنگاه غرب، دولت را مقصر چنین جریانی می‌داند!

کوفی عنان هم روز گذشته اعلام کرده است که سوریه به نقطه بی‌بازگشت رسیده است. وی برای چندمین بار از گروه‌های شبه نظامی خواسته است که عملیات خود را متوقف کنند.

وی همچنین گفته است، از بشار اسد هم خواسته است که فورا اقداماتی در زمینه صلح انجام دهد.

آنچه که مشخص است نظام سیاسی سوریه نیاز به اصلاح و بازسازی اساسی دارد ، اما عملیات مسلحانه و تروریستی در کنار عدم تمایل برخی از سران سوریه برای انجام اصلاحات از موانع بزرگ این کار است .

بخش سیاست تبیان

منبع: تابناک