تبیان، دستیار زندگی
نتایج یک پژوهش ژاپنی نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزیجات بیشتر خطر نوعی از سرطان ازوفاژ یا همان سرطان مری را کاهش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میوه و سبزیجات خطر ابتلا به سرطان را در مردان کاهش می‌دهد


نتایج یک پژوهش ژاپنی نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزیجات بیشتر خطر نوعی از سرطان ازوفاژ یا همان سرطان مری را کاهش می‌دهد.

سبزیجات

این خبر خوبی برای آقایان عاشق مواد غذایی سبز به شمار می‌رود. سرطان ازوفاژ یا همان سرطان مری بیماری‌ای است که در قسمتی از دستگاه گوارش اتفاق می‌افتد که حلق را به معده متصل می‌سازد.

در این پژوهش که در زیر نظر وزارت بهداشت و سلامت ژاپن انجام گرفت 39000 مرد بین 45 تا 74 سال به مدت 8 سال تحت نظر گرفته شدند. در این مدت 116 مرد به نوعی از سرطان ازوفاژ مبتلا شدند.

سرطان ازوفاژ در بین مردان ژاپنی بسیار شایع است. این نوع سرطان بیشتر به دلیل مصرف دخانیات و الکل بروز می‌کند.

در این پژوهش، محققان، شرکت کننده‌ها را به 3 دسته تقسیم کرده و مشاهده کردند خطر ابتلا به این سرطان در افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرده‌اند در مقایسه با افرادی که سهم کمتری به این مواد غذایی اختصاص داده‌اند به نصف رسیده است.

محققان معتقدند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات و مصرف 100 گرم از این مواد غذایی در روز می‌تواند اثرات این سرطان را به میزان 11 درصد کاهش دهد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات و به ویژه سبزیجات خانواده‌ی گیاهان چلیپایی مثل تربچه و انواع کلم‌ها می‌تواند از ابتلا به سرطان ازوفاژ پیشگیری کند.

خطر ابتلا به این سرطان در افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرده‌اند

در مقایسه با افرادی که سهم کمتری به این مواد غذایی اختصاص داده‌اند به نصف رسیده است

به عقیده‌ی این پژوهشگران داشتن تغذیه‌ای سرشار از میوه و سبزیجات می‌تواند حتی در مردهای سیگاری نیز خطر ابتلا به این بیماری را به میزان 30 درصد کاهش دهد. البته محققان تاکید می‌کنند که مصرف میوه و سبزیجات به اندازه‌ی ترک سیگار و مشروبات الکلی نمی‌تواند به سلامتی انسان کمک کند.

از این گذشته نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد مردانی که بروکلی بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض سرطان پروستات و بیماری‌های مزمن دیگر قرار می‌گیرند.

پس آقایان عزیز تا می‌توانید میوه و سبزیجات به خصوص کلم میل کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:regimesante

مطالب مرتبط:

مردان، میوه و سبزی بیشتری نیاز دارند

4 ماده‌ی غذایی برای آقایان

آقایان، گردو بخورند زیرا ...

خوراکی‌های فوق‌العاده برای آقایان

رژیم غذایی موثر بر تستوسترون

نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان پروستات

ارتباط تغذیه با سرطان پروستات

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.