تبیان، دستیار زندگی
سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان با انتشار مقاله ای سیاسی، شما را با مرد شگفتی ساز انتخابات مصر آشنا می كند.به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای سیاسی تحلیلی به بررسی اوضاع سیاسی مصر و نتایج احتمالی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با مرد شگفتی ساز انتخابات مصر آشنا شوید

محمد مرسی

سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان با انتشار مقاله ای سیاسی، شما را با مرد شگفتی ساز انتخابات مصر آشنا می كند.به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در مقاله ای سیاسی تحلیلی به بررسی اوضاع سیاسی مصر و نتایج احتمالی انتخابات پرداخت.

در این مقاله امده است :«هیچ کس تصور نمی‌کرد که "محمد مرسی"،‌ رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون به عنوان نامزد این جماعت در انتخابات ریاست جمهوری مصر معرفی شود و از آن شگفت انگیزتر اینکه کسی تصور نمی کرد که مرسی بیشترین آرا را از آن خود کند؛ امری که دستاویزی شده تا غربگرایان و حامیان آنها به بهانه های واهی به خیابان ها بریزند و از شب شنبه جاری، در برخی مناطق آشوب به پا کنند. اما مُرسی که صداوسیمای کشورمان این روزها به اشتباه از وی با نام "المِرسی!" یاد می کند، فعالیت‌های گسترده‌ و قابل توجهی داشته که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می شود. محمد مرسی در آگوست سال 1951 میلادی در روستای "العدوة" در استان الشرقیه در خانواده‌ای متوسط چشم به جهان گشود. مهندسی را در دانشگاه قاهره خواند و با رتبه ممتاز دانش آموخته شد تا کارشناسی ارشد و دکترای خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آمریکا در سال 1982 میلادی بگیرد.

آن گونه که در پایگاه اطلاع رسانی اخوان المسلمون از مرسی یاد شده است،‌ او در دانشگاه "نورس ریج" کالیفرنیا در ابتدای دهه هشتاد استادیار بود و اواسط این دهه برای تدریس در دانشگاه "الزقازیق" به مصر باز گشت.

از سال 2000 میلادی به بعد، نام وی به عنوان یکی از اعضای بسیار فعال جماعت اخوان المسلمون مطرح می‌شود و در سال 2002 میلادی با محکوم کردن دولت وقت مصر به خاطر حادثه قطار "الصعید" و حمایت روزنامه‌ها از اقدام وی، مصر یکباره وی را می‌شناسد تا در پارلمان 2000 به عنوان بهترین نماینده پارلمان جهان انتخاب شود.

از آن زمان بود که وی با "خیرت الشاطر" از رهبران برجسته اخوان المسلمون آشنا شد و سرشت آرام وی و فرمانبرداری از جماعت موجب شد تا از حمایت‌های الشاطر و جماعت بهره‌مند شود.

"عبدالرحمن عیاش" از اعضای سابق اخوان المسلمون در این‌باره تأکید می‌کند که "اطاعت و اعتماد" مهمترین خصوصیاتی بود که الشاطر بر آن تأکید داشت و اینها به خوبی در مرسی دیده می‌شد.»

تنظیم: هومن بهلولی