تبیان، دستیار زندگی
مراسم خاتمه تعمیرات و به آب اندازی زیردریایی فوق سنگین طارق امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در کارخانجات منطقه یکم این نیرو برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیاتی از زیردریایی جدید ارتش


مراسم خاتمه تعمیرات و به آب اندازی زیردریایی فوق سنگین طارق امروز با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در کارخانجات منطقه یکم این نیرو برگزار شد.

زیردریایی طارق

به گزارش  تبیان به نقل از فارس، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه معدود کشورهایی در دنیا هستند که توانایی تعمیرات اساسی و نیمه اساسی زیردریایی‌ها را دارند، اظهار داشت: حقیقتاً انسان از عظمت کاری که توسط متخصصان نیروی دریایی ارتش انجام شده است لذت می‌برد و ما می‌بینیم که در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با تلاش وهمت این متخصصان و جوانان امروز زیر دریایی جمهوری اسلامی ایران طارق آماده اعزام به آبهای آزاد است.

سیاری افزود: متخصصان و جوانان نیروی دریایی در جنگ با فولاد و آهن توانستند در کمترین زمان و در راستای اجرای فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در سال 88 مبنی بر تسریع در انجام امور زیردریایی طارق، تعمیرات این زیردریایی را به اتمام رسانند و من امروز افتخار می‌کنم که در خدمت این عزیزان هستم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس و تاکیدات  معظم‌له در خصوص مایوس کردن دشمن خاطرنشان کرد:  فرماندهی معظم کل قوا فرمودند «دشمنان ما به دنبال این هستند که ثابت کنند ما نمی‌توانیم» و ما  امروز نشان دادیم که می‌توانیم و توانمندی ما بیش از آن است که دشمنان تصور می‌کنند.

سیاری تصریح کرد: کسی که خالصانه دنبال کار می‌رود و شعار راه ما، راه حسین(ع) است را سرلوحه امور قرار می‌دهد مسلماً نتیجه‌اش این می‌شود که ما در مدتی کوتاه شاهد انجام تعمیرات زیر سطحی و به  آب اندازی آن باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه آنچه امروز اتفاق می‌افتد به برکت حضور انقلاب در کارخانجات این نیرو است، تصریح کرد: پیچیده‌ترین و بالاترین سطح فن‌آوری مربوط به زیردریایی‌هاست، حال با توجه به کمبود امکانات ببینید کار ما چه قدر عظیم بوده است و جهانیان بدانند که مردم ایران به آنچه گفته‌اند اعتقاد داشته و توانمندی انجام آن را دارند.

سیاری اظهار داشت: امسال در بحث شناورهای سطحی و زیرسطحی اخبار خوبی به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهیم رساند.

در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با تلاش وهمت این متخصصان و جوانان امروز زیر دریایی جمهوری اسلامی ایران طارق آماده اعزام به آبهای آزاد است

وی در ادامه گفت: پروژه‌های ساخت یگانهای شناور و موشک‌انداز کلاس پیکان با نام پروژه سینا و ساخت ناوشکن‌های کلاس جماران با نام پروژه موج روند روبه رشدی را طی می‌کنند.

در ابتدای این مراسم دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم دریایی در سخنانی اظهار داشت: از ابتدای تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون تغییرات چشمگیری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص در نیروهای مسلح رخ داده است اما تغییراتی که ظرف چند سال اخیر و از زمانی که رهبر معظم انقلاب نیروی دریایی را یک نیروی راهبردی عنوان فرمودند بسیار چشمگیر و اثرگذارتر بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه بلند فرماندهی کل قوا درخصوص دریا و دریانوردی ما را به آینده امیدوارتر می‌کند، گفت: خداوند را شاکریم که به سربازان ولایت این توفیق و توانایی را داد که یکی از نشدنی ها را تبدیل به شدن کند و در بحث تعمیر زیردریایی طارق سربلند بیرون بیایند.

آزاد در پایان به حضور ناو گروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد اشاره کرد و افزود: امروز ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو جمهوری اسلامی ایران بوشهر در قالب ناوگروه نوزدهم نیروی دریایی ارتش در حال دفاع از منابع و منافع کشور در آبهای آزاد هستند.

بخش سیاست تبیان


منبع:  فارس