تبیان، دستیار زندگی
دبیرهنری سومین جشنواره پوستر طلوع از راه یابی پوسترهای این جشنواره به محیط های شهری وعمومی خبر داد و گفت: آثار برتر این دوره از جشنواره در نمایشگاه های عمومی عرضه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوسترهای جشنواره طلوع به محیط شهری راه پیدا می‌كنند

نشست خبری سومین جشنواره پوستر طلوع

دبیرهنری سومین جشنواره پوستر طلوع از راه یابی پوسترهای این جشنواره به محیط های شهری وعمومی خبر داد و گفت: آثار برتر این دوره از جشنواره در نمایشگاه های عمومی عرضه می شود.

'امیرعبدالحسینی' روز سه شنبه در نشست خبری سومین جشنواره پوستر طلوع اظهارداشت: از آنجایی كه ماهیت ذاتی پوستر،ارتباط با مخاطب عام است، برآن شدیم تا آثار برتر این دوره از جشنواره تنها محدود به گالری ها نشود و نمایش خیابانی هم داشته باشد.

این هنرمند طراح عنوان كرد: البته نمایشگاه های خیابانی در سراسر دنیا به طور معمول دارای ویژگی هایی هستند كه متاسفانه در ایران چنین مكان های مشخصی وجود ندارد.اما تمام تلاش ما این است كه در خیابان ولی عصر(عج) مكانی با كمترین بار ترافیكی ،برای نمایش این پوسترها انتخاب شود.

وی یادآور شد:آخرین مهلت ارسال آثار 30 خرداد ماه جاری است و پس از آن هیات داوران متشكل از قباد شیوا، مصطفی گودرزی، فرزاد ادیبی، محمدرضا دوست محمدی و پریسا تشكری آثار برگزیده را انتخاب خواهند كرد.

به گفته دبیرهنری سومین جشنواره طلوع، این رقابت هنری هم مطابق دو دوره گذشته، همزمان با ماه شعبان و میلاد امام زمان (عج) برگزار می شود و نمایش این آثار از 9 خرداد تا 17 ادامه دارد.

وی افزود:بیشتر جشنواره ها و برنامه های هنری را نهادهای دولتی برگزار می كنند ،اما كانون فرهنگی هنری طلوع این بار به عنوان یك نهاد خصوصی و فرهنگی متولی برگزاری وسازمان زیباسازی و شهرداری منطقه 9 نیز حامیان مالی این رویداد هنری است.

عبدالحسینی درباره بین المللی شدن این رویداد هنری گفت:اگر یك جشنواره هنری تصمیم دارد مدت های طولانی ادامه داشته باشد و یا به صورت بین المللی برگزار شود،نیازمند برنامه ریزی جدی تری است.

وی افزود:چرا كه بیشتر جشنواره های پوستر بعد از مدتی به خاطر محدود بودن طرح ها و المان ها به ورطه تكرار و یا كپی آثار می افتاد.بنابراین جشنواره طلوع هم برای بین المللی شدن ،لازم است تنوع و یا تغییراتی در موضوع و یا كیفیت آثار ایجاد كند.

دبیرهنری این جشنواره هنری به برگزاری رویدادهای هنری متعدد در كشور اشاره كرد و توضیح داد:از آنجایی كه سالانه هنرجویان و فارغ التحصیلان بسیاری در رشته های هنری فارغ التحصیل می شوند،لازم است تولیدات و آثار آنها عرصه ای برای عرضه داشته باشد.

وی با بیان اینكه عرصه هنرهای تجسمی با كمبود مخاطب جدی روبرو است ،عنوان كرد:باید در پایان برگزاری جشنواره های هنری ،دوسالانه ها و رقابت های بین المللی درباره دست یابی به اهداف مورد نظر آنها بررسی و نقد شود چرا كه نگاه تحلیلی و نقادانه به اثرگذاری این رویدادها كمك خواهد كرد.

به گفته عبدالحسینی،آثار برگزیده این رقابت در فرهنگسرای بهمن به روی دیوار می رود.

تنظیم: هومن بهلولی