تبیان، دستیار زندگی
یکی از متهمان پرونده ماجرای پرداخت 800 میلیون تومان وجه نقد به سرپرست وقت دیوان محاسبات اداری را توضیح داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دسته چک متهم در دست آقای "م-ر"!


یکی از متهمان پرونده ماجرای پرداخت 800 میلیون تومان وجه نقد به سرپرست وقت دیوان محاسبات اداری را توضیح داد.
اختلاس

به گزارش تبیان به نقل از فارس، متهم «ج- ع» بعد از اظهارات نماینده دادستان با بیان اینکه مغز من کشش جمع‌آوری تمام موارد را ندارد از قاضی خواست مورد به مورد به سخنان نماینده دادستان پاسخ دهد و اظهار داشت: شما بروید ببینید آقای «د» چه زمانی از استانداری رفته و من چه سالی معدن گرفتم.

وی ادامه داد: من آن زمان اصلا آقای «د» را نمی‌شناختم و درخواست خود را از منابع طبیعی برای واگذاری معدن شن و ماسه پیگیری کردم. من نیازی به آقای «د» نداشتم و تمام کارها را در سال 84 و طبق قانون انجام دادم.

متهم گفت: آیا سلام و علیک با این فرد جرم است، مگر قرآن نگفته همه ما با هم برادریم، نماینده دادستان باید با سند حرف بزند و شما هم باید با سند مرا محاکمه کنید.

وی با بیان اینکه این فرد و آقای «م» هیچ دخالتی در این موضوع نداشتند، گفت: من هیچ سوء استفاده‌ای از مسئولان نکردم و می‌توانید عکس مرا در مطبوعات منتشر کنید تا هر کس که مورد سوء استفاده قرار گرفته از من شکایت کند. اگر این کار را کرده بودم گردنم را بزنید.

متهم درباره فروش ملک آقای «س» با 4 برابر قیمت اصلی اظهار داشت: دستور بدهید کارشناسی که این ملک را 4 برابر قیمت ارزش‌گذاری کرده است به دادگاه بیاید. من از موضوع بی‌خبرم.

بعد از اظهارات این متهم، متهم دیگر پرونده آقای «س» در جایگاه قرار گرفت و در بیان توضیحاتی اظهار داشت: در اواخر سال 86 آقای «ج - ع» به دفتر من آمد و گفت آقای « م -ر» سرپرست وقت دیوان محاسبات احتیاج فوری به 400 میلیون تومان پول دارد.

متهم پرونده: من دسته چکم را در آستانه انتخابات دور قبلی مجلس شورای اسلامی به آقای «م .ر» داده بودم که در دولت سمتی دارد و قرار بود این فرد با دسته چک من با هر میزان نیاز است به نمایندگان کمک مالی کند!!

وی ادامه داد: «ج -ع» همان جا با آقای «م -ر» تماس گرفت و گفت: من 300 میلیون تومان پول گرفته‌ام اما آقای «م -ر» به او گفت: این میزان کم است و باید 500 میلیون تومان دیگر هم بگیری.

این متهم ادامه داد: به سرعت به طبقه پایین دفترم رفتم و 500 میلیون تومان دیگر در قالب تراول‌های 500 هزار تومانی تهیه کرده و به آقای «ج - ع» دادم. او هم همان جا با « م - ر» تماس گرفت و گفت: پول را گرفتم و دارم پیش شما می‌آیم.

متهم: دسته چک امضاء شده‌ام را در آستانه انتخابات به «م .ر»‌ دادم

متهم«ج ـ الف» در ادامه دفاعیات خودش با اشاره به این مطلب که من از ورودی پول‌هایی که به حسابم واریز شده و شما رقمش را حدود 500 میلیون تومان مطرح کردید به هیچ عنوان اطلاعی ندارم.

اختلاس

وی افزود: من به عنوان بازاری شماره حسابم در اختیار افراد متعددی بوده و هر کدام می‌توانستند برای من پول واریز کنند.

وی افزود: این در حالی است که من دسته چکم را در آستانه انتخابات دور قبلی مجلس شورای اسلامی به آقای «م .ر» داده بودم که در دولت سمتی دارد و قرار بود این فرد با دسته چک من با هر میزان نیاز است به نمایندگان کمک مالی کند.

«ج ـ الف» افزود: من دسته چکم را با رضایت خودم و بدون فشار و بدون داشتن هیچ گونه چشم‌داشتی به آقای «ر» دادم و خدا رو شکر تاکنون هم نه وامی بر اساس آن دسته چک گرفته‌ام  و این در حالی است که کسی هم نمی‌تواند من را مورد بازخواست قرار دهد و چرا دسته چکم را به این فرد داده‌ام.

متهم افزود: اینکه آقای «ر» چه میزان از حسابم پول برداشته است و به چه کسانی داده است را نمی‌دانم من فقط از سراعتماد دسته چکم را به آقای «ر» دادم و به هیچ عنوان هم از این موضوع ناراحت نیستم من برای رضای خدا و اینکه یک عده بچه بسیجی و ولایت‌مدار بتوانند در انتخابات مجلس پیروز شوند به آنها کمک کردم.

در ادامه رسیدگی به اتهامات این فرد نماینده دادستان موضوع واریز وجه 60 فقره به حساب متهم به مبلغ 500 میلیون تومان را پیش کشید که متهم بار دیگر در گفته قبلی خود اصرار کرد و مدعی شد شماره حسابش در اختیار افراد بسیاری بوده است.

قاضی پرونده در بخشی از بررسی اتهامات این فرد به وی گفت: اگر حالت مساعد نیست و فکر می‌کنی نیاز است تا در جلسه بعدی به اتهامات تو رسیدگی شود دادگاه مشکلی ندارد و می‌تواند به تو وقت بدهد اما متهم این موضوع را نپذیرفت و دفاعیاتش را عنوان کرد.

بخش سیاست تبیان

منابع:  فارس