تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت:سال گذشته دولت مصوب کرد در تمامی مدارس کشور 50 درصد هزینه های انرژی مانند آب، برق و گاز از طریق یارانه ها پرداخت شود.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاجی بابایی عنوان کرد:

تجهیز24هزار مدرسه به فناوری در سال گذشته

آموزش و پرورش فراهم کننده ی زیر ساخت علمی کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت:سال گذشته دولت مصوب کرد در تمامی مدارس کشور 50 درصد هزینه های انرژی مانند آب، برق و گاز از طریق یارانه ها پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران که در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: تربیت موضوع بسیار مهم و تعیین کننده ای است .

وی افزود: مسیر خیرین مسیر عقلانی، اعتقادی و خدایی است و انسان حس می کند این یک مسیر تعریف شده است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در هستی همه چیز زیبا خلق شده است و چیزی را پیدا نمی کنید که زشت باشد خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز هم مستقیما نقطه درون انسان که تربیت است را هزینه کار خیر می کند.

* به معلمان و دانش آموزان عشق می ورزم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به معلمان و دانش آموزان عشق می ورزم اضافه کرد: هنگامی که یک معلم و دانش آموز می خندد مانند آن است که من خندیده ام زیرا تمام زیبایی های هستی در اینجا معنا می شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت آموزش و پرورش امروز بسیار بالا است تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش با سرعت بالا می رود تا در طراز یکی از آموزش و پرورش های برتر جهانی قرار گیرد.

* 2 هزار میلیارد تومان اعتبارات برای مدرسه سازی

حاجی بابایی افزود: امسال 2 هزار میلیارد تومان اعتبار قانونی مصوب استانی و ملی در امر مدرسه سازی داریم اما در سال 90 این اعتبار حدود 1700 یا 1800 میلیارد تومان بود که 100 درصد آن هم اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امسال جهت گیری های آموزش و پرورش کاملاً تغییر می کند و 40 میلیارد تومان ردیف جداگانه برای فناوری مدارس تدارک دیده شده است.

* خیرین در امر تجهیز مدارس به فناوری هم مشارکت کنند

حاجی بابایی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز می توانند در امر تجهیز مدارس به فناوری هم کمک کنند اظهار کرد: برای اینکه دانش آموز بهتر بتواند درک کند و مانند دیگر دانش آموزان دنیا از فناوری استفاده کند، خیرین می توانند در قسمت هوشمندسازی مدارس نیز مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: با تجهیزات فناوری، کلاس درس چندرسانه ای می شود و روش های علمی روز دنیا در کلاس های درس انجام می شود.

حاجی بابایی ادامه داد: اگر خیری بخواهد رقم های کمتری نیز کمک کند می تواند برای تجهیز کردن مدارس و کلاس های درس به فناوری وارد شود.

* مجهز شدن 24 هزار مدرسه به فناوری در یک سال گذشته

* افزایش 50 درصدی کسب مدال های جهانی المپیادها

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول یک سال گذشته 24 هزار مدرسه را به تجهیزات فناوری مجهز کرده ایم گفت: در طول 2 یا 3 سال آینده نیز تمام مدارس کشور فناوری های جدید خواهند داشت و خیرین در این راه هم می توانند وارد شوند.

وی همچنین به افزایش 50 درصدی کسب مدال های جهانی دانش آموزان المپیادی اشاره و عنوا کرد: در همین راستا تعداد مدارس تیزهوشان با احتساب امسال در طول 2 سال گذشته 2 برابر می شود.

* آماده شدن 220 استخر شنا در کشور و 20 استخر در تهران

حاجی بابایی با اشاره به اینکه برای 12.5 میلیون دانش آموز ورزش را در مدارس تعریف کرده ایم خاطرنشان کرد: در این راستا 4 استخر شنا در کشور ساخته می شود که تعداد 220 استخر آن را آماده کرده ایم و در شهر تهران نیز 20 استخر را در حال ساخت داریم.

وی با تأکید بر توجه بیشتر در امر مدرسه سازی در شهر تهران گفت: استاندار تهران در سال گذشته 60 میلیارد تومان و سازمان نوسازی مدارس 130 میلیارد تومان در امر مدرسه سازی تزریق کرده اند و با توجه به تعهد 220 میلیاردی خیرین این رقم تکان دهنده خواهد بود.

* 20 درصد اعتبارات استان ها صرف تجهیزات مدارس

* پرداخت 50 درصدی هزینه های انرژی مدارس توسط یارانه

وی تصریح کرد: امروز مدرسه در تحول بنیادین استخر و آزمایشگاه می خواهد که در این راستا 20 درصد اعتبارات استان ها برای تجهیزات درنظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مصوبات دولت درباره پرداخت 50 درصدی هزینه انرژی مدارس خاطرنشان کرد: سال گذشته دولت مصوب کرد در تمامی مدارس کشور 50 درصد هزینه های انرژی مانند آب، برق و گاز از طریق یارانه ها پرداخت شود.

* انجام لوله کشی گاز داخل مدارس توسط وزارت نفت

وی بیان داشت: یکی دیگر از مصوبات دولت وزارت نفت را مکلف کرده تا به تمامی مدارسی که در کشور گازرسانی انجام می دهد لوله کشی گاز را تا داخل مدارس نیز انجام دهد.

حاجی بابایی با بیان اینکه برای اولین سال است که 40 میلیارد تومان به فناوری های جدید در مدارس اختصاص یافته است گفت: اگر خیرین هم در بخش فناوری های جدید وارد شوند وضعیت خوبی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یک درصد بودجه کل کشور برای ورزش و 20 درصد آن برای آموزش و پرورش باید هزینه شود که در مجموع 200 میلیارد تومان خواهد بود که رقم قابل توجهی است.

* افتتاح 3 هزار پروژه در هفته دولت

وی از افتتاح 3 هزار پروژه در هفته دولت خبر داد و گفت: امسال 4 میلیون متر مربع مدرسه سازی با کمک خیرین و دولت در کشور انجام می شود.

وی ادامه داد: همه چیز در آموزش و پرورش در حال تغییر است و هر سال کتاب های 2 پایه تحصیلی تغییر می کند تا کتب به سمت تفکر محوری و تعقل محوری باشد تا دانش آموزان را به اندیشه وادار کند.

* خانواده ها نقش مهمی در تربیت دارند

حاجی بابایی با اشاره به اینکه خانواده نقش مهمی در تربیت دارد اظهار داشت: دانش آموزی را می توانیم در طراز بین المللی تربیت کنیم که خانواده پشت سر آن باشد.

وی اضافه کرد: برنامه داریم تا آموزش و پرورشی را بسازیم که خانواده ها احساس آرامش کنند و ما برای تمام امور دانش آموزان در تحول بنیادین برنامه داریم.

وزیر آموزش و پرورش به نکات مهمی درباره داشتن آموزش و پرورش خوب اشاره و خاطرنشان کرد: به جای کلاس اضافی برای دانش آموز باید معلم را قوی تر کرد و کتاب ها هم تغییر کند؛ همچنین باید فناوری در مدرسه باشد و این آموزش و پرورشی است که ما به دنبال آن هستیم.

* دوره دبستان اثرگذارترین دوره تحصیل

وی با تأکید بر اینکه دوره ابتدایی اثرگذارترین دوره تربیت است گفت: اثرگذارترین دوره در تمام دنیا بر تربیت دانش آموزان، دوره ابتدایی است و نظام آموزشی 6.3.3 به همین دلیل است.

* معلم عزیزترین فرد در جامعه است

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: رمز موفقیت معلم و اولیا این است تا زمانی که معلم در کشور در قله نباشد نباید توقع داشته باشیم دانش آموز را به قله ببرد و باید گفت معلم عزیزترین فرد در جامعه است.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان