تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم اعتكاف در 170 مسجد استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام اعتكاف تا دهم خرداد تمدید شد؛

170 مسجد استان یزد پذیرای معتكفین

اعتکاف

معاون فرهنگی اداره كل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری مراسم اعتكاف در 170 مسجد استان خبر داد.

حجت الاسلام كارگر گفت: ثبت نام اعتكاف از سوم خردادماه آغاز شده و تا دهم خرداد تمدید شده است.

وی با اشاره به اینكه مراسم اعتكاف در 30 مسجد شهرستان یزد برگزار می شود ادامه داد: ثبت نام در مركز شهرستان بصورت اینترنتی در سایت تبیان به نشانی http://tebyanyazd.ir و ثبت نام در حومه یزد به صورت حضوری در مساجد انجام می شود.

وی افزود: ثبت نام خواهران به صورت اینترنتی و ثبت نام برادران به صورت حضوری در مسجد ملااسماعیل یزد صورت می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت 70 درصد مساجد استان تكمیل شده و علاقه مندان می توانند برای تكمیل  30 درصد ظرفیت باقی مانده و شركت در این مراسم معنوی ثبت نام نمایند.

وی بیان كرد: در سال گذشته در 170 مسجد استان مراسم معنوی اعتكاف برگزار شد كه امسال نیز در همین تعداد مسجد برگزار می شود و همچنین در سال گذشته نزدیك به 20 هزار نفر معتكف در استان داشتیم كه یك سوم آنها را آقایان تشكیل می دادند.

وی تصریح كرد: امسال نیز پیش بینی می شود به همین تعداد معتكف داشته باشیم و این در حالی است كه به علت تقارن این مراسم معنوی با فصل امتحانات، حضور دانش‌آموزان را كمتر شاهد باشیم.

وی افزود: امكانات و مقدمات اولیه برگزاری این مراسم مهیا شده و هماهنگی های لازم با مسوولین مساجد كه برگزار كننده اعتكاف هستند وهمچنین ادارات مرتبط انجام شده است كه امیدواریم با حضور گسترده مردم  مومن استان در این سنت حسنه كه خلوت در جمع است، مراسم معنوی خوبی در ایام ماه رجب برگزار شود.

وی خاطرنشان كرد: هرساله مراسم جداگانه ای توسط دانشجویان برگزار می شد كه امسال نیز مسجد سیدالشهداء امام شهر ویژه دانشجویان دختر و همچنین مسجد جامع كبیر یزد ویژه دانش آموزان تعیین شده است.

تنظیم: هومن بهلولی