تبیان، دستیار زندگی
ب سال 81 پایان جشنواره خوشنویسی خط عشق نمایشگاه هنرمندان آلمانی معرفی ناشران برگزیده کتاب سال 81 تهران – هیات داوران شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ناشران برگزیده کتاب سال 1381 را معرفی کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار هنری (15 اردیبهشت)

تهران – هیات داوران شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ناشران برگزیده کتاب سال 1381 را معرفی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ناشران برگزیده کتاب سال 1381 ایران به این شرح اعلام شد.

ناشر برگزیده کتاب بزرگسال در بخش دولتی و عمومی، انتشارات "سمت" معرفی شد.

در این بخش، هیات داوران انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی را برای انتشار جلد اول "فرهنگ نام آوران معاصر ایران" شایسته تقدیر دانست.

ناشر برگزیده کتاب بزرگسالان در شهرستانها، انتشارات "نوید شیران" و ناشر برگزیده کتاب بزرگسال در بخش خصوصی ، انتشارات "نشر نی" انتخاب و معرفی شدند.

در این بخش نیز هیات داوران، انتشارات "سخن" را برای چاپ فرهنگ 8 جلدی "سخن" شایسته تقدیر دانست.

هیات داوران، در بخش دولتی، ناشر برگزیده کتاب کودک و نوجوان، ناشری را انتخاب نکرد و فقط انتشارات "مدرسه" را شایسته تقدیر دانست.

هیات داوران در بخش ناشر برگزیده کتاب کودک و نوجوان شهرستانها، ضمن تقدیر از انتشارات "دلیل ما" از شهرستان قم، ناشری را به عنوان ناشر برگزیده انتخاب نکرد.

هیات داوران در بخش ناشر برگزیده کتاب کودک و نوجوان، در بخش خصوصی "انتشارات شباویز" را برگزید و "انتشارات قدیانی" را شایسته تقدیر دانست.

هیات داوران بر اساس آیین نامه انتخاب ناشر برگزیده سال، آثار چاپ اول ناشران در سال 1381 را که به دبیرخانه هیات رسیده بود، در حوزه های ناشران کتاب بزرگسال در بخش دولتی و عمومی، ناشران کتاب بزرگسال در شهرستانها، ناشران کتاب بزرگسالان در بخش خصوصی، ناشران کتاب کودک و نوجوان در بخش دولتی و عمومی، ناشران کتاب کودک و نوجوان در شهرستانها و ناشران کتاب کودک و نوجوان در بخش خصوصی را بررسی کرد.

هیات داوران همچنین آثار رسیده را بر اساس تعداد کتاب های چاپ اول،میانگین تعداد صفحات، قطع کتاب، تناسب کتاب های منتشر شده با نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، حسن سابقه و شهرت ناشر، کیفیت آثار منتشر شده، ابتکارات و نوآوری های فرهنگی و انتشار کتاب های برگزیده سال را بررسی و نتایج آن را اعلام کرد.

پایان جشنواره خوشنویسی خط عشق

تهران – با معرفی 12 اثر از میان 240 اثر خوشنویسی، جشنواره خوشنویسی خط عشق، ویژه دانشجویان ایرانی پایان یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره که سال گذشته به مناسبت سال عزت و افتخار حسینی برگزار شد دانشجویان سراسر کشور، در قالب های مختلف خطوط اسلامی از جمله نسخ، نستعلیق، شکسته نستعلیق و ثلث و نیز گرایش های نوین نقاشی خط و گرافیک با هم به رقابت پرداختند.

نمایشگاه هنرمندان آلمانی

اصفهان – نمایشگاهی از آثار 5 هنرمند شهر فرایبورگ آلمان در موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه بیش از 100 اثر در زمینه های گرافیک، مجسمه سازی ، ویدئو، عکاسی وسبک های مدرن کار با شیشه و ابریشم به نمایش گذاشته شده که همگی الهام گرفته از فرهنگ و آداب و رسوم مردم آلمان است. این نمایشگاه تا 22 اردیبهشت دایر است.