تبیان، دستیار زندگی
این روزها برخی تلویزیون‌ها فیلم‌ سه‌بعدی نمایش می‌دهد، كارتون‌ها به ‌صورت انیمیشن‌های سه‌بعدی ساخته می‌شود و همه چیز روزبه‌روز شكل واقعی‌تری به خود می‌گیرد؛ ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كارتون بسازید


این روزها برخی تلویزیون‌ها فیلم‌ سه‌بعدی نمایش می‌دهد، كارتون‌ها به ‌صورت انیمیشن‌های سه‌بعدی ساخته می‌شود و همه چیز روزبه‌روز شكل واقعی‌تری به خود می‌گیرد؛ اما در این میان هنوز هم بسیاری از مردم، كارتون‌های دوبعدی زمان كودكی خود را كه از نقاشی‌هایی كودكانه‌ ایجاد شده بود به این فیلم‌ها و كارتون‌های جدید ترجیح می‌دهند و از مشاهده آنها لذت می‌برند.

كارتون بسازید

كارتون‌هایی همچون پلنگ صورتی، موش و گربه، گوریل انگوری و... از جمله كارتون‌هایی است كه با وجود دوبعدی‌بودن، از طرفداران بسیار زیادی برخوردار بوده و هست. تا چند سال پیش بیشترین موارد كاربرد نقاشی‌های متحرك، ساخت كارتون‌های سرگرم‌كننده بود؛ اما این روزها این نقاشی‌های متحرك علاوه بر كاربرد در ایجاد این‌گونه كارتون‌ها، در ساخت تیزرهای تبلیغاتی، انیمیشن‌های آموزشی، نماآهنگ‌های معرفی محصولات و خدمات و... نیز كاربرد دارد.دوست دارید به جمع سازندگان این انیمیشن‌ها بپیوندید و كارتون‌هایی را به سلیقه و فیلمنامه خودتان بسازید؟

همان‌طور كه می‌دانید انجام این كار به مهارت‌های مختلفی همچون مهارت در نقاشی، مهارت در كار با رایانه و نرم‌افزارهای ساخت انیمیشن، مهارت در فیلمنامه‌نویسی و كارگردانی و... نیاز دارد. اگر فكر می‌كنید مهارت كافی در این زمینه‌ها را ندارید ناامید نشوید؛ چرا كه  پیشنهادی منحصر‌به‌فرد را برایتان آماده كردیم! نرم‌افزار پیشنهادی  ما به شما این امكان را می‌دهد تا با كمترین مهارت در زمینه‌های فوق بتوانید كارتون‌هایی بسیار زیبا و جذاب خلق كنید.

نسل جدید انیمیشن‌های دوبعدی

نرم‌افزار CrazyTalk Animator ابزاری قدرتمند برای ایجاد انیمیشن‌های دوبعدی است كه همه كاربران اعم از مبتدی و حرفه‌ای را قادر می‌سازد در مدت زمانی كوتاه، ساخت انیمیشن به ‌صورت انفرادی را آغاز كنند.

نرم‌افزار فوق به شما این امكان را می‌دهد تا از تمام تصاویر (نقاشی یا چهره‌های واقعی افراد)، بازیگر انیمیشن‌های خود را ایجاد كرده و با ابزارهای حركت‌دهنده خودكار كه در نرم‌افزار طراحی شده است به دست‌ها، پاها، صورت، لب و اعضای آنها

كارتون بسازید

ساختن صحنه‌ها و خلق سناریوها با كشیدن و رهاكردن موضوعات مختلف روی صفحه، فیلمبرداری و كارگردانی صحنه‌ها به كمك نوار زمان و دوربین‌های جای داده شده در نرم‌افزار از جمله امكاناتی است كه شما را از ابتدا تا انتهای ساخت یك انیمیشن جذاب كارتونی همراهی می‌كند.

ساخت انیمیشن

نرم‌افزار فوق بیش از صدها قابلیت و ویژگی منحصر به ‌فرد دارد تا براحتی و یك‌نفره بتوانید یك كار تیمی را به انجام برسانید. مجموعه ابزارها و ویژگی‌های مختلفی برای ساخت یك انیمیشن توسط این نرم‌افزار در اختیار شما قرار خواهد گرفت كه برخی از آنها به اختصار عبارتند از:

كارتون بسازید

ـ رابط كاربری بسیار ساده شامل موضوعات گروه‌بندی شده اعم از بازیگران، انیمیشن‌ها، صحنه‌ها و افكت‌ها

ـ پشتیبانی از قابلیت ویرایش موضوعات در صفحه ساخت انیمیشن (انتخاب، تغییر اندازه، تغییر شفافیت، معكوس كردن و...) و حركت در صحنه (بزرگنمایی و كوچك‌نمایی دوربین، قاب‌بندی و چرخش دوربین)

ـ پشتیبانی از 2 موتور ویرایشی مجزا (ویرایشگر Composer برای ساخت شخصیت‌ها و سوژه‌های اصلی، ویرایشگر Stage برای ویرایش انیمیشن(

ـ پشتیبانی از قابلیت كشیدن و رها كردن انواع رسانه‌ها اعم از عكس‌ها، ویدئوها، انیمیشن‌های فلش و... برای افزودن آنها به صحنه نمایش

نرم‌افزار CrazyTalk Animator ابزاری قدرتمند برای ایجاد انیمیشن‌های دوبعدی است كه همه كاربران اعم از مبتدی و حرفه‌ای را قادر می‌سازد در مدت زمانی كوتاه، ساخت انیمیشن به ‌صورت انفرادی را آغاز كنند

ـ پشتیبانی از ابزار مدیریت صحنه به ‌منظور جانمایی مناسب تمامی موضوعات در صحنه‌ نمایش

انیمیشن

ـ پشتیبانی از نوار زمان و ویرایشگر فریم بسیار حرفه‌ای به ‌منظور مدیریت كامل روی تمام فریم‌ها

شخصیت‌های داستان

همان‌طور كه گفتیم یكی از مهم‌ترین امكاناتی كه با استفاده از این نرم‌افزار در اختیار شما قرار می‌گیرد، خلق بازیگرها با استفاده از عكس‌ها و تصاویر موردنظر شماست. به كمك این نرم‌افزار می‌توانید تصویر صورت خود را به یك بازیگر در انیمیشن‌تان تبدیل كرده یا از تصاویر نقاشی‌شده‌ای همچون یك سیب‌زمینی، یك شخصیت كارتونی و... به‌ عنوان سر یا بدن یك بازیگر استفاده كنید!

كارتون بسازید

این بخش از نرم‌افزار نیز ابزارها و امكانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد كه برخی از آنها عبارتند از:

ـ پشتیبانی از قابلیت اعمال تناسب در 2 حالت اصلی (تناسب صورت یا كل بدن به‌ منظور متناسب‌كردن جزئیات صورت یا قسمت‌های مختلف بدن با تصاویر فراخوانی شده در نرم‌افزار)

ـ پشتیبانی از قابلیت ساخت كاراكترها به كمك مجموعه‌ای عظیم از تصاویر نقاشی شده و فانتزی (بیش از 100 مورد)

ـ پشتیبانی از بخش‌های مختلف اعضای بدن با قابلیت انعطاف‌پذیری كامل در تغییر اندازه آنها برای ایجاد كاراكترها

ـ پشتیبانی از قابلیت گریم شخصیت‌ها برای هماهنگ كردن حالت چشم، ابرو، دهان و دندان در شرایط مختلف

انیمیشن‌های هوشمند

یكی از مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت‌های كار تولید انیمیشن، به‌حركت درآوردن شخصیت‌های آن است. به‌ نظر شما انجام این كار توسط نرم‌افزار CrazyTalk Animator نیز سخت و دشوار است؟

كارتون بسازید

در این نرم‌افزار مجموعه‌ای بسیار كامل از حركات مختلف به‌صورت پیش‌ساخته برای استفاده شما طراحی شده است كه این امكان را می‌دهد تا براحتی و با استفاده از یك كلیك ماوس، آنها را روی شخصیت‌هایتان اعمال كرده و تمام قسمت‌های بدن شخصیت‌های انیمیشن خود را اعم از سر، گردن، دست، پا و... به‌حركت درآورید.

از جمله امكانات این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

ـ پشتیبانی از 70 پروفایل حركتی در 4 گروه مجزا برای حركت‌دادن كل قسمت‌های بدن شخصیت‌های انیمیشن

ـ پشتیبانی از 72 پروفایل حركتی مختلف در 4”‰گروه مجزا برای حركت دادن هریك از قسمت‌های بدن شخصیت‌های شما به ‌صورت مجزا با قابلیت تركیب چند حركت روی یك قسمت از بدن

ـ پشتیبانی از قابلیت فراخوانی یك فایل صوتی یا ضبط صدای شما و به‌حركت درآوردن خودكار لب و دهان شخصیت‌ها به ‌طور كاملا هماهنگ با متون تلفظ شده از لحاظ زمان و نوع حركت.

طراحی صحنه

كارتون بسازید

تركیب لایه‌های مختلف از نقاشی‌ها، موضوعات و تصاویر زمینه به شما این امكان را می‌دهد تا براحتی صحنه نمایش خود را آماده كنید و با پشتیبانی از قابلیت گروه‌بندی تمامی موضوعات، با یك كلیك ماوس تمام صحنه را به صحنه دیگری تغییر دهید

پشتیبانی از امكاناتی همچون فراخوانی تصاویر از روی هارد‌دیسك و دیگر منابع علاوه بر استفاده از تصاویر موجود در كتابخانه تصاویر نرم‌افزار، پشتیبانی از تصاویر به ‌صورت alpha channel، چیدمان لایه‌های موضوعات در صحنه به ‌ترتیب قرارگیری روی یكدیگر، اعمال افكت‌های ویژه در 3 گروه مختلف (موضوعات، متون و صداها) و بسیاری از امكانات دیگر از جمله ویژگی‌های این بخش به ‌شمار می‌رود.

بارگذاری و خروجی

كارتون بسازید

یكی از مهم‌ترین موارد قابل توجه هنگام استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط با فایل‌های صوتی و تصویری، امكانات موجود در بخش بارگذاری و ذخیره‌سازی فایل نهایی است. خوشبختانه نرم‌افزار CrazyTalk Animator همه امكانات لازم برای این بخش را نیز در خود جای داده است و شما را قادر می‌سازد تا فایل نهایی خود را در فرمت‌های مختلفی همچون AVI, MPEG-4, FLV, RM, WMV ذخیره كنید. پشتیبانی از 2 حالت NTSC و PAL ، پشتیبانی از قابلیت ذخیره فایل نهایی با كیفیت HD، پشتیبانی از قابلیت تبدیل تمامی فریم‌ها به تصاویر مجزا و پشتیبانی از آنها با حداكثر اندازه 3000 در 3000 پیكسل از جمله ویژگی‌هایی است كه در این بخش مشاهده می‌شود.این نرم‌افزار در همه نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز اكس‌پی، ویستا و 7 قابل استفاده است.

 

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:jamejamonline