تبیان، دستیار زندگی
سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ضمن تشریح چگونگی فعالیت تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات لیگ دوازدهم گفت: از دید ما در کمیته مسابقات تیمی که بدهکار است، اصلا لازم نیست در لیگ شرکت کند چرا که ما با تیم های بدهکار برخورد خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین تصمیمات برای نقل و انتقالات لیگ دوازدهم


سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ضمن تشریح چگونگی فعالیت تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات لیگ دوازدهم گفت: از دید ما در کمیته مسابقات تیمی که بدهکار است، اصلا لازم نیست در لیگ شرکت کند چرا که ما با تیم های بدهکار برخورد خواهیم کرد.
لیگ برتر

غلامرضا بهروان، سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه فصل نقل و انتقالات لیگ برتر تا تاریخ 17 تیرماه ادامه خواهد داشت، گفت: دوازدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از 29 تیرماه آغاز می‌شود و قرعه کشی مسابقات نیز در تاریخ 4 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با تشریح چگونگی فعالیت تیم‌های لیگ برتری در فصل نقل و انتقالات گفت: تا فصل گذشته تیم‌های لیگ برتری می‌توانستند شش بازیکن از نفرات حاضر در این رده جذب کنند که این تعداد برای تیم‌های تازه وارد به لیگ برتر به هفت بازیکن افزایش پیدا می‌کرد. در فصل نقل و انتقالات لیگ دوازدهم این سهمیه برای تمامی تیم‌های لیگ برتری به اندازه یک بازیکن افزایش پیدا کرده که براین اساس تیم‌های لیگ برتری هفت بازیکن از نفرات حاضر در این رده و تیم‌های تازه وارد هشت بازیکن لیگ برتری می‌توانند جذب کنند.

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه اکثر تیم‌های حاضر در لیگ برتر بدهکار هستند، افزود: ما قویا بر این قول خود هستیم که تیم‌های بدهکار در لیگ برتر حضور پیدا نکنند. اصلا اگر تیم‌های لیگ برتری بدهکار باشند، مجوز فعالیت حرفه‌ای را دریافت نخواهند کرد.

حقیقت ماجرا این است که ما در کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرم که تیم‌های بدهکار هرچقدر هم بزرگ باشند در لیگ برتر شرکت نکنند اما در نهایت باید مسئولان فدراسیون همت لازم را داشته باشد این قانون اجرا شود. حرف ما حرف قانون است و تخطی از آن خلاف قانون

وی از باشگاه‌های لیگ برتری خواست که در زمینه پرداخت بدهی‌های خود و یا جلب رضایت طلبکاران اطلاع رسانی لازم را داشته باشند و گفت: پرداخت بدهی و مطالبات باشگاه نکته‌ای تعیین کننده در صدور مجوز باشگاه‌هاست. متاسفانه تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران بدهی زیاد دارند و باید در جهت پرداخت آنها یا جلب رضایت طلبکاران اقدام کنند. از دید ما در کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال تیمی که بدهکار است، اصلا لازم نیست در لیگ برتر یا دسته اول و رده‌های پایین‌تر شرکت کند.

لیگ برتر-فوتبال

بهروان در پاسخ به این یادآوری از سوی خبرنگار مهر که "همیشه عنوان می‌شود با تیم‌های بدهکار برخورد می‌شود اما در نهایت با کدخدامنشی و واسطه گری مشکلات حل و رسیدگی به شرایط تیم‌های بدهکار فراموش می‌شود"، اظهار داشت: حقیقت ماجرا این است که ما در کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرم که تیم‌های بدهکار هرچقدر هم بزرگ باشند در لیگ برتر شرکت نکنند اما در نهایت باید مسئولان فدراسیون همت لازم را داشته باشد این قانون اجرا شود. حرف ما حرف قانون است و تخطی از آن خلاف قانون.

سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه هنوز به این کمیته اسامی به عنوان مربی یا بازیکن منشوری اعلام نشده است، گفت: من در این زمینه ورود نمی‌کنیم و بهتر است در این باره از آقایان هادی آیت اللهی، نایب رئیس اول فدراسیون و علیرضا علیپور، دبیر هیت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ایران سئوال کنید.

وی در خاتمه و در پاسخ به این پرسش که "احتمال دارد به مانند گذشته بازیکنان تیم‌هایی که به لیگ دسته اول سقوط کرده‌اند و یا تیم‌هایی که به تازگی به لیگ برتر آمده‌اند سهمیه لیگ برتری محاسبه نشوند؟"، گفت: تمامی بازیکنان این تیم‌ها لیگ برتری محسوب می‌شوند. ما اگر تصمیمی به غیر از این اتخاذ می‌کردیم بازیکنان این تیم‌ها را به تاراج می‌بردند. ما با وضع این قانون از تضعیف تیم‌هایی که به لیگ دسته اول سقوط کرده‌اند و یا به تازگی به لیگ برتر آمده‌اند، جلوگیری کرده‌ایم.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر