تبیان، دستیار زندگی
در هر حوزه و به اصطلاح صنفی که وارد شوید ترفندهایی می بینید که مخصوص همان کار است. تغذیه و کلا آشپزی نیز راز و رمز خودش را دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 واقعیت در مورد مواد غذایی


در هر حوزه و به اصطلاح صنفی که وارد شوید ترفندهایی می بینید که مخصوص همان کار است. تغذیه و کلا آشپزی نیز راز و رمز خودش را دارد.

قطعا شما بهتر از هر کس دیگری این راز و رمز را می دانید اما یادآوری آنها خالی از لطف نیست. در این مطلب کوتاه شما را با ترفندهایی برای خرید ماهی خوب، نگهداری انگور و آووکادو و همچنین بهترین زمان دریافت آنتی اکسیدان ها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.
ماهی

چگونه ماهی تازه و خوب بخریم؟

برای این که ماهی خوب و تازه‌ای خریداری کنید به چشم ها، بدن و رنگ ماهی دقت کنید.

سرآشپزهای حرفه‌ای معتقدند که چشم های ماهی باید روشن و براق باشد و اثری از تیرگی و کدری در آنها نباشد.

بدن ماهی باید براق، تمیز و سفت باشد. دقت کنید که فلس‌های ماهی تمام و کمال و دست نخورده روی ماهی مانده باشد. آبشش‌های ماهی باید کاملا قرمز رنگ باشد.

انگور

بهترین روش نگهداری انگور

بعضی از خانمها عادت دارند بلافاصله انگورها را شستشو داده و در یخچال قرار می دهند. متخصصان امور خانه داری و آشپزی توصیه می کنند که انگور را نشسته و با ساقه در یخچال نگهداری کنید. فقط زمانی که قصد مصرف دارید آن ها را بشویید.

آواکادو و پیاز

راز و رمز نگهداری آووکادو

زمانی که آووکادو بریده می‌شود مدت زمان طولانی تازه و سبز نمی ماند. برای این که بتوانید از تکه‌ی باقیمانده به نحو درست استفاده کنید آن را به همراه نصف پیاز داخل یک  ظرف در دار قرار داده و در یخچال بگذارید.

پیاز مانند یک ماده‌ی نگهدارنده عمل می کند. البته بهتر است پیازها را نگینی خرد کنید. در این صورت آوکاوودو به مدت چند روزی بیشتر دوام می آورد.

اگر می خواهید پوره ی آووکادو درست کنید پیازهای نگینی شده را روی آن ریخته و داخل کاغذ آلومینیوم بپیچید. این کار بهترین روش نگهداری آووکادو برای طولانی مدت است.

صبح ها بهتری زمان دریافت آنتی‌اکسیدان‌ها است

معمولا ما صبح مان را با چای یا قهوه آغاز می کنیم. این دو نوشیدنی منبع آنتی اکسیدان ها هستند و نوشیدن آنها خالی از لطف نیست. اما توصیه می کنیم همراه صبحانه تان انگور قرمز، گوجه فرنگی، خیار و کلا میوه و سبزیجات دیگر نیز میل کنید. صبح ها بهترین زمان دریافت آنتی اکسیدان ها محسوب می شود. درست است که قهوه آنتی اکسیدان دارد اما هر چه باشد آنتی اکسیدانش به پای میوه و سبزیجات نمی‌رسد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: palisirssante

مطالب مرتبط:

5 ماده‌ی غذایی که کم می‌شود

10 پرسش و پاسخ کاربردی تغذیه‌ای

زیتون سبز بخریم یا زیتون سیاه؟

آیا محصولات رژیمی واقعا رژیمی ‌اند؟

چرا دچار سلولیت می شویم؟

از کجا بفهمیم شکم مان چاق است؟

آیا گیاه خواری خوب است؟

آیا به قدر کافی پروتئین می خورید؟

اصلی ‌ترین منابع پروتئینی کدامند؟

سنگدان جای گوشت را می ‌گیرد؟

چربی های سیس و ترانس چه هستند؟

چه موقع باید جلوی چاقی را گرفت؟

چرا باید صبحانه بخوریم؟

آب کره مغذی‌تر است یا آب پنیر؟

شکلات شیری یا شکلات تلخ؟!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.