تبیان، دستیار زندگی
ر بخواهید از آدرسی در حافظه دفترچه آدرسهایتان استفاده نمایید كافی است بالای نامه در حال ارسال روی دكمه(Address book ) كلیك نمایید كه پنجره دفترچه آدرسهایتان به شكل زیر باز خواهد گردید: از لیستهای موجود آدرس افراد مورد نظر خود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از آدرسها

هنگام فرستادن نامه اگر بخواهید از آدرسی در حافظه دفترچه آدرسهایتان استفاده نمایید كافی است بالای نامه در حال ارسال روی دكمه(Address book ) كلیك نمایید كه پنجره دفترچه آدرسهایتان به شكل زیر باز
خواهد گردید:


از لیستهای موجود آدرس افراد مورد نظر خود را پیدا نموده و با توجه به اینكه شخص مخاطب اصلی است در درون جعبه(To )، اگر گیرنده اضافی است درون(Cc ) و اگر گیرنده پوشیده یا محرمانه است درون( Bcc ) كنار آدرس كلیك كرده و انتخاب نمایید و آدرسها از حافظه به روی نامه در جایگاه انتخابی شما افزوده خواهند شد.

5)

Search

: اگر بخواهیم نامه خاصی را در درون نامه های موجود در صندوقمان و یا پوشه هایمان را كه قبلا" دریافت نموده ایم اكنون پیدا نماییم از این گزینه براحتی و با درج مشخصات آن نامه( با دادن نام فرستنده یا موضوع، تاریخ، و یا یك عبارت از آن نامه) آن را سریعا" پیدا نماییم.

با زدن دكمه Searchپنجره ای به شكل زیر باز خواهد شد:

كه شما با انتخاب صندوق و پوشه یا پوشه های مورد نظر و یك عبارت یا كلمه كلیدی میتوانید نامه مربوطه را درون انبوه نامه هایتان پیدا نموده و بررسی نمایید.

6)

Options

: در این قسمت با امكانات خاصیروبرو خواهیم بود از جمله امكان تغییر رمز ورود و یا مشخصات شخصی خودمان در قسمت Account Information .

با زدن این دكمه پنجره ای به شكل زیر باز خواهد شد:


كه شما با توجه به نیازتان روی دكمه مربوطه رفته و اطلاعات مورد نظر را پر كرده و یا تغییر میدهید. از جمله در قسمتAccountinformation میتوانید اطلاعات قبلی خود را تغییر یا اصلاح نموده و همچنین بهتر است؛ هر از چندگاه در اینجا رمز ورود خود را تغییر دهید. (Change password )و یا در قسمتSignature همانطور كه قبلا" گفتیم مشخصات خاصی از خودتان را بعنوان امضا كه در انتهای نامه های خود میتوانید بفرستید قرار دهید.

7)

Subscriptions

: در این بخش شما میتوانید عضو بخشهای خبری و تبلیغاتی و آگهی های خاص موجود در Yahoo شوید كه زیاد توصیه نمیشود. و پنجره ای مانند زیر باز میشود:


كافی است جهت عضویت(Subscribe )در جلو گروه مورد تمایل علامت گذاری نمایید و یا اگر میخواهید از عضویت آن خارج شوید(Unsubscribe )علامت آنرا بردارید.

8)

Help desk

: برنامه كمكی و آموزشی طریقه استفاده از نامه های الكترونیی را در اختیار شما قرار میدهد.پنجرهای مانند شكل زیر:


و شما با كلیك روی عبارت یا فهرست مورد نظر میتوانید اطلاعات مفید و كامل آموزشی را در رابطه با امكانات ویژه و جالب نامه های الكترونیكی یاهو و استفاده كامل از آنرا بدست آورید.

9)

Sign out

: یا خروج از صندوق. حتما" توجه داشته باشید كه اگر پشت كامپیوتری كه دیگران نیز به آن دسترسی دارند نشسته اید بعد از اتمام كارتان،Sign out نموده و كاملا" از صندوقتان خارج گردید و گر نه این امكان وجود دارد كه بعد از رفتن شما حتی با بستن پنجره نامه هایتان دیگران به صندوق شما دسترسی داشته باشند. ( و یا بعد از شما شخص دیگری كه در یاهو صندوق دارد میخواهد نامه های خود را ببیند لذا ابتدا شما باید از صندوق خود با استفاده از این دكمه خارج شوید تا او بتواند وارد صندوق خود شود. ) پنجره ای به شكل زیر باز خواهد شد .


و اگر شما خواستید مجددا" به صندوقتان برگردید؛(اگراشتبا ها" از صندوق خارج شده باشید) كافی است روی دكمهBack to Yahoo! Mail كلیك نمایید و مجددا" بدون درخواست نام و رمز ورود به صندوقتان برخواهید گشت.

اما اگر كسی دیگر میخواهد صندوق خود را كه در یاهو است باز كند ( و یا شما كاملا" از صندوق خارج شوید) شما باید روی دكمهSign outcompletely كلیك نموده و بطور كامل از صندوق خارج شوید و طرف مورد نظر میتواند با زدن دكمهReturn toYahoo! Mail وارد پنجره اولیهMailYahoo شده و با درجUser Name و پسوورد خود در پنجره ای مانند پنجره زیر وارد صندوق نامه های خود شود.


همانطور كه در ابتدا گفتیم بعد از گرفتن آدرس و ثبت نام در صندوق نامه های یاهو كافی است جهت كنترل نامه هایتان در روی آدرس اینترنت آن آدرس(mail.yahoo.com ) را بنویسیدو مستقیما" پنجره بالا یا( Sign in ) باز میشود و شما كافی است نام كاربری خود را مثلا" (ali ) را در قسمتUser name بنویسید(ب لزومی به نوشتنyahoo.com@نیست)  و بعد از نوشتن رمز ورود ( حروف كوچك و بزرگ دقت كافی شود حساس است) و زدن دكمهEnter و یا دكمهSignin واردپست الکترونیک تان شوید.