تبیان، دستیار زندگی
زا Check Mail : هنگامیكه شما وارد صندوق نامه هایتان میشود با پنجره ای شبیه پنجره زیر مواجه خواهید شد. این صفحه ضمن نشان دادن نامه های شما اطلاعات زیر را به شما ارائه میدهد. كه عبارتند از: در گوشه سمت راست (بالای نامه ها) تعدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توضیح هر بخش گزینه های سمت چپ به طور مجزا

Check Mail : هنگامیكه شما وارد صندوق نامه هایتان میشود با پنجره ای شبیه پنجره زیر مواجه خواهید شد.

این صفحه ضمن نشان دادن نامه های شما اطلاعات زیر را به شما ارائه میدهد. كه عبارتند از:

در گوشه سمت راست (بالای نامه ها) تعداد نامه های موجود در صندوق(مثلا" در تصویر بالا از تعداد 37 نامه موجود در صندوق 25 تا را نشان میدهد و برای دیدن بقیه نامه ها در صورت نیاز رویNext كلیك میكنیم. توجه شود كه این نامه های صندوق را نشان میدهد نه درون پوشه هایمان را).

در سمت چپ با كلیك رویCheck other mail میتوانیم نامه های صندوقهای دیگر آدرسمان را در همین جا در صورت تنظیم قبلی آنها مشاهده نماییم. و با انتخابEmpty Trash نامه های حذف شده موجود در سطل زباله ایمان را كاملا" حذف مینماییم.)


Delete : دكمهDelete یا حذف موقعی مورد استفاده قرار میگیرد كه ما بخواهیم نامه ای را از صندوقمان حذف نماییم. برای این كار در قسمت مربع شكل نامه های مورد نظر كلیك نموده و چك مارك میگذاریم و سپس روی دكمهDelete كلیك مینماییم. توجه شود كه نامه ها از صندوق حذف میشوند و در سطل زباله یاTrash باقی میمانند كه در صورت پر شدن ظرفیت صندوقمان میتوانیم آنها را كاملا" با زدن دكمهEmpty Trash حذف نماییم.


   Move : در قسمت سمت راست روبروی Delete دكمهMove (to folder ) را خواهیم داشت. اگر شما بخواهید به نامه های رسیده اتان نظمی دهد و تعدادی از آنها را در پوشه خاصی طبقه بندی نمایید با انتخاب نامه یا نامه های مورد نظر (برای این كار در قسمت مربع شكل نامه های مورد نظر كلیك نموده و چك مارك میگذاریم( و سپس روی دكمهChoose folder كلیك نموده پوشه مورد نظر را طبق شكل زیر انتخاب میكنیم



توجه شود كه اگردر مورد موضوعی پوشه اینداریم و میخواهیم پوشه جدیدی بسازیم در قسمتChoose folder روی گزینهNew Folder یا پوشه جدید كلیك نموده و در جعبه باز شده اسم مناسبی را با توجه به موضوعاتی كه میخواهید ذخیره نمایید به آن بدهید. مثلا" من یك پوشه جدید براینطبقه بندی و ذخیره نامه های همكارانم به نامTeachers تهیه میكنم.


و درقسمت پایینی و روی نامه ها مشخصات نامه های موجود را به ترتیب زیر خواهیم داشت:


Sender و یا نام فرستنده نامه ،Date و یا تاریخ ارسال نامه ،Size و یا اندازه نامه (b=byte , kb=kilobyte بوده و ضمنا" اگر نامه ای داری مطعلقای شامل عكس یا فایل خاصی باشد در این قسمت یك علامت كلیپس یا سنجاق مانندی مشاهده مینمایید.)

و در آخرSubject و یا موضوع نامه میباشد كه شما با كلیك نمودن روی موضوع نامه نامه را میتوانید باز كرده و بخوانید.

بعد از آنكه روی موضوع نامه كلیك نمودید؛ محتویات نامه در پنجره ای به شكل زیر باز خواهد گردید كه شما میتوانید متن نامه تان را مطالعه نمایید.


این پنجره نیز خود دارای مشخصات زیر میباشد:

الف) در پنجره اصلی در قسمت پایین متن كامل نامه و همچنین اطلاعاتی از قبیل:


Date : یا تاریخ ارسال نامه

From : نام و آدرس فرستنده نامهSubject : موضوع و نام نامهTo : آدرس مخاطبین اصلی نامه (كه میتواند آدرس ما را نیز در بر گیرد.)

CC : آدرس افراد دیگری كه علاوه بر مخاطبین اصلی نامه این نامه را دریافت مینمایند. (كه میتواند آدرس ما را نیز در بر گیرد.)

تذكر: توجه شود كه هنگام نوشتن نامه شخص اگر بخواهید نامه ای را به كسی یا كسانی بنویسد و آن شخص و یا اشخاص مخاطب اصلی و مد نظر نویسنده باشد نام آنها را در قسمتTo یا گیرنده گان اصلی درج میكند واگر تمایل داشته باشد گیرندگان اضافی كه در رابطه با این نامه هستند ولی مخاطب اصلی نامه نیستند این نامه را نیز دریافت نماییند آدرس آنها را در قسمتCC یا گیرندگان اضافی درج مینمایید. و با درج آدرس شخص در قسمتBcc یا گیرنده پوشیده (پنهان) افراد اصلی و اضافی از ارسال نامه به آن شخص بی اطلاع خواهند بود.

Add address : یا افزودن آدرس، اگر بخواهیم آدرس فرستنده نامه را برای ذخیره در جعبه آدرسها یمان جهت دسترسی در آینده اضافه كنیم كافی است این پیوند را كلیك كنیم و در جعبه آدرسها ، آدرس مورد نظر را اضافه نماییم.

Block Address : یا بستن آدرس فرستنده، اگر بخواهیم آدرس افراد یا سازمانی كه به ما نامه مینویسند و ما احیانا" نمیخواهیم از آنها نامه ای داشته باشیم را ببندیم ، میتوانیم این دكمه را فشار دهیم كه پنجره ای به شكل زیر باز خواهد گردید:

و اگر تمایل داشته باشیم میتوانیم با فشردنYes آدرس طرف مقابل را ببندیم و از او دیگر نامه ای دریافت ننماییم. البته اگر بعدا" پشیمان شدیم و خواستیم آدرس او را باز كنیم میتوانیم در همینجا یا درقسمتOptions به قسمتUnblockAddress رفته و آدرسهای مورد نظر را مجددا" باز كنیم.

توجه شود كه اگر شما در سایت یا گروه خبری خاصی عضو (Subscribe ) هستید و تمایل ندارید دیگر عضو آنجا بوده و نامه ای از آنها دریافت نمایید بهتر است به آن سایت رفته  یامعمولا" در پایین نامه پیوندی به نام  Unsubscribe كه وجود دارد را پیدا نموده و طبق مراحل خواسته شده از عضویت آن گروه جهت دریافت هر گونه خبری خارج شوید.