تبیان، دستیار زندگی
همه ما شنیده‌ایم كه، زگهواره تا گور، می‌توان به دنبال فراگیری علم و دانش بود. به همین دلیل دیدن افرادی كه در سنین بالا، به موفقیت‌های علمی نائل می‌شوند، خالی از لطف نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درس خواندن، سن و سال نمی‌شناسد


همه ما شنیده‌ایم كه، زگهواره تا گور، می‌توان به دنبال فراگیری علم و دانش بود. به همین دلیل دیدن افرادی كه در سنین بالا، به موفقیت‌های علمی نائل می‌شوند، خالی از لطف نیست.


پیرترین دانشجوی زن ایران

پیرترین دانشجوی زن ایران، هم اکنون دانشجوی ترم اول مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها است که در دانشگاه پیام نور درس می‌خواند. علویه ربابه مجتهد نجفی، پیرترین دانشجوی زن کشور، هم اکنون در سن 65 سالگی در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کند. این دانشجو در دانشگاه پیام نور حسن آباد فشافویه و در ترم اول رشته مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها در حال كسب علم است.

نجفی با روحیه دانش طلبی و کمک فرزندانش، پس از سال‌ها توانسته ادامه تحصیل دهد. وی دارای دو فرزند دختر است که یکی از آن‌ها پزشک و دیگری مهندس برق است.

وی نوه پسری آیت الله سید یونس اردبیلی مدظله العالی و فرزند سیدعلی مجتهد نجفی صاحب کتاب معروف «ثواب الااعمال» و اهل مشهد است.

پیرترین دانشجوی زن کشور، هم اکنون در سن 65 سالگی در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کند.

این دانشجو که اعتقاد دارد تحصیل برایش سخت نیست و همه درس‌ها را می‌فهمد، آنچه را که می‌خواند یاد می‌گیرد و به دانشش می‌افزاید. پیرترین دانشجوی رشته مهندسی مدیریت و آبادانی روستاها درباره علت ادامه تحصیلش بر این باور است که تحصیل در همه حال خوب است و تمام شعرا، علما و انسان‌های بزرگ، به تحصیل تأکید كرده‌اند.

وی درباره خودش می‌گوید: نزدیک بیست سالگی دیپلم، و مدرک پیش دانشگاهی را در سن 50 سالگی گرفته است. چندین سال بعد، مصمم شده است كه برای ادامه تحصیل و خدمت به کشورش، کسب دانش روز کند و در رشته مهندسی آبادانی روستاها دانشجو شد.

نجفی تاکید می‌کند که شب‌ها حدود دو ساعت مطالعه می‌کند و چون مشغول کارهای منزل است، بیشتر از این فرصت مطالعه ندارد.


باشگاه کاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: هیچ کسی ایرانی نمیشه