تبیان، دستیار زندگی
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پی قرارگیری شاخص كیفیت هوای تهران در شرایط هشدار از اجرای طرح ویژه برخورد با خودروهای دودزا در پایتخت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لطفا بفرمایید پارکینگ


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پی قرارگیری شاخص كیفیت هوای تهران در شرایط هشدار از اجرای طرح ویژه برخورد با خودروهای دودزا در پایتخت خبر داد.
الودگی هوا-دودزا

سردار حسین رحیمی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مصوبه كمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق در هوای پایتخت و پیش‌بینی قرارگیری شاخص كیفیت هوا در شرایط اضطرار آلودگی هوا، پلیس راهور تهران بزرگ طرح ویژه برخورد با خودروهای دودزا را آغاز كرده است.

وی با اشاره به این كه بر اساس ابلاغیه صورت گرفته برخورد با كامیون‌های دودزا در طرح شبانه پلیس راهور تهران از شامگاه سه‌شنبه در دستوركار قرار گرفته است افزود: بر این اساس با تمامی كامیون‌های دودزا و نخاله‌برهای فاقد حفاظ فیزیكی به طور جدی از امشب برخورد شده و قطعا تمامی آنها به پاركینگ منتقل می‌شوند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این كه 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرك است از اجرای طرح ویژه برخورد با موتورسیكلت‌ها و خودروهای دودزا از صبح چهارشنبه در پایتخت خبر داد و گفت: بر این اساس تمركز تمامی طرح‌های راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر برخورد با خودروهای دودزا و فاقد برگه معاینه فنی معتبر است.

به گفته وی تمركز طرح برخورد با موتورسیكلت‌های متخلف نیز از روز چهارشنبه برخورد با موتورسیكلت‌های دودزاست.

رییس پلیس راهور تهران همچنین از برخورد با اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های دودزا بخصوص سرویس‌های ادارات و نهادهای دولتی خبر داد و به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه جلسه قبلی كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران قرار بود تمامی نهادها و ادارات دولتی از سرویس‌های استاندارد و غیردودزا استفاده كنند كه با توجه به پایان مهلت تعیین شده در این زمینه، ماموران پلیس راهور تهران بزرگ از روز چهارشنبه با تمامی این سرویس‌ها نیز برخورد می‌كنند و هرگونه مسوولیت این امر بر عهده دستگاه بكارگیرنده این خودروهای آلاینده است.

بر اساس مصوبه جلسه قبلی كارگروه كاهش آلودگی هوای تهران قرار بود تمامی نهادها و ادارات دولتی از سرویس‌های استاندارد و غیردودزا استفاده كنند كه با توجه به پایان مهلت تعیین شده در این زمینه، ماموران پلیس راهور تهران بزرگ از روز چهارشنبه با تمامی این سرویس‌ها نیز برخورد می‌كنند و هرگونه مسوولیت این امر بر عهده دستگاه بكارگیرنده این خودروهای آلاینده است

وی همچنین از تشدید برخورد با ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد از روز چهارشنبه خبر داد و تاكید كرد: با تقویت صورت گرفته، تیم‌های ضربت پلیس راهور تهران از روز چهارشنبه به طور ویژه در محدوده‌های طرح ترافیك و زوج و فرد با خودروهای متخلف برخورد می‌كنند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این كه تمامی طرح‌های یاد شده در راستای كاهش آلودگی هوای تهران اجرا می‌شود از شهروندان خواست با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت، از سیستم‌های حمل و نقل عمومی استفاده كرده و از تردد با خودروهای شخصی خصوصا خودروهای تك سرنشین خودداری كنند.

بخش اجتماعی تبیان

منبع: ایسنا