تبیان، دستیار زندگی
: باعرضه فناوری هایی همچون سیستم‌عامل Home OS و Sound Wave و دیگر فناوری های در راه به جایی خواهیم رسید كه برای انجام كاری كمتر ان‍رژی صرف كنیم و با داشتن وسایل هوشمند خانه ای هوشمند نیز برای خود ایجاد كنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فناوری های مایكروسافت


باعرضه فناوری هایی همچون سیستم‌عامل Home OS و Sound Wave و دیگر فناوری های در راه به جایی خواهیم رسید كه برای انجام كاری كمتر ان ‍ رژی صرف كنیم و با داشتن وسایل هوشمند خانه ای هوشمند نیز برای خود ایجاد كنیم.

همه ما با شركت مایكروسافت آشنای داریم. Microsoft مخفف MICROcomputer SOFTwar است این شركت در سال 1975 تاسیس شده و بزرگترین فراهم‌آورنده سیستم عاملهای کامپیوتر در جهان است مایكروسافت با ارائه محصولات خود 90 درصد بازار را در اختیار دارد كه از جمله آن ها می توان به ویندوز اشاره كرد. با این وجود مایكروسافت در پی تولید فناوری های جدیدتری است.

فناوری های مایكروسافت

زمانی از surface به عنوان مخلوق شگفت انگیز مایكروسافت یاد می شد. میزی كه روی آن یک صفحه نمایش لمسی (بهتر است بگوییم چند لمسی، یعنی چند نفر همزمان می‌توانند با حركت انگشت دستورات مختلفی را اجرا كنند) قرار دارد. همچنین برای استفاده از وسایل دیجیتالی احتیاجی به سیم و پورت ندارید. تنها کافیست آن وسیله را بر روی آن قرار دهید.

فناوری های مایكروسافت

اما در حال حاضر مخلوقات شگفت انگیزتری از طرف مایكروسافت ارائه شده است.

اشتراک گذاری فایل ها با SkyDrive

شما برای به اشتراك گذاری فایل های خود می توانید از ایمیل استفاده كنید اما مشكلی كه اینجا مطرح است حجم كمی است که در اختیار دارید. مایكروسافت با ارائه SkyDrive حجمی در حدود 7 گیگابایت را فراهم می آورد. اگرچه سرویس های دیگری همچون Google Drive, Dropbox نیز وجود دارد.

فناوری های مایكروسافت

برای خود حسابی در " Sky Drive " ایجاد كنید با این حساب می‌توانید به سادگی و با گرفتن و رها کردن، فایلهای دلخواه، آنها را در پوشه SkyDrive قرار دهید. به وسیله چنین برنامه‌هایی می‌توانید همه فایلهای مورد نظر را فشرده‌سازی کرده و با سرعت بیشتری به سرور SkyDrive منتقل نمایید.

سپس می توانید از طریق رایانه یا گوشی فایل های خود را به اشتراك بگذارید.

فناوری های مایكروسافت

اگر مایلید گیرنده فایل قادر به ویرایش آن باشد گزینه Recipient Can Edit را تیك بزنید و Send كنید.

فناوری های مایكروسافت

اگر می‌خواهید فایل خود را در محیط تالارهای گفتگو یا برنامه‌های پیغام رسان منتشر کنید، می‌توانید با استفاده از زبانه Get a link لینک مورد نظر خود را داشته باشید. تنها باید نوع و سطح دسترسی به فایل را به یاد داشته باشید.

فناوری های مایكروسافت

همه ما دوست داریم كنترل كل خانه را دراختیار داشته باشیم البته نه به صورت عادی بلكه به صورت الكترونیك. شاید این یك امر محال باشد كه بتوان تمام وسایل را شبكه كرد و از طریق رایانه و یا گوشی آنها را كنترل كرد اما مایكروسافت با ایجاد سیستم HomeOS که مبتنی بر دستگاه بوده می‌تواند ابزارهای موجود را به سادگی با هم یکپارچه کند. با این حال نیازمند برنامه‌های کاربردی مناسب این محیط نیز می‌باشیم پس کار تنها به سخت‌افزار ختم نشده و در کنار آن نیاز نرم‌افزاری نیز وجود دارد.

فناوری های مایكروسافت

مایكروسافت در حال حاضر مشغول كار بر روی فناوری قدیم خود است. فناوری قدیمی Kinect مایکروسافت که با استفاده از ترکیب سنسور عمق، دوربین RGB و یک میکروفون چند آرایه ساخته شده بود. اما فناوری فوق‌العاده جذاب که SoundWave نام‌گذاری شده، با محاسبه تغییر تن صدا و بدون نیاز به هیچ لوازم جانبی و تنها با استفاده میکروفون و اسپیکر کامپیوتر، حرکت دست را تشخیص می‌دهد.

فناوری های مایكروسافت

در واقع در این روش، مایکروسافت از طریق امواج صوتی و محاسبه اختلاف‌ فرکانس بین آنها، عملکرد مشابه کینکت را پیاده سازی کرده است.

این سیستم با استفاده از بلندگوهای موجود در کامپیوتر یک تن نامفهوم بین 18 و 22 کیلو هرتز منتشر می کند و با استفاده از تغییر امواج صوتی در اثر انعکاس کردن کار میکند به نحوی که میکروفون کامپیوتر این فرکانس را تشخیص داده و با جمع آوری این اطلاعات به ترجمه حرکات و اشارات میپردازد.

شما در این روش می توانید با حركت دستتان به سمت بالا و پایین عمل اسكرول را انجام دهید یا با حركت دست به سمت چپ و راست عكس های زیادی را مشاهده كنید.

این فناوری قدرت تشخیص اشیا را نیز دارد مثلا زمانی كه لپ تاپ شما برای پخش موسیقی مورد استفاده قرار گرفته SoundWave می تواند اشیاء مختلف را تشخیص دهد و کار کند .

مایكروسافت با ارائه محصولات خود 90 درصد بازار را در اختیار دارد كه از جمله آن ها می توان به ویندوز اشاره كرد. با این وجود مایكروسافت در پی تولید فناوری های جدیدتری است

یكی از مزایای این فناوری که می توان به آن اشاره کرد مسائل امنیتی آن است. این فناوری دارای قدرت تشخیص كاربر است و زمانی كه كاربر از سیستم خود دور شود و یا اینكه در حین راه رفتن باشد به صورت خودكار سیستم را قفل می كند.

بدون نیاز به خرید سخت‌افزار اضافی و تنها با نصب یک نرم‌افزار معمولی، کامپیوتر شما قادر به دریافت دستورات حرکتی دست و تبدیل آنها به عملکردهای سیستمی می‌شود.

شاید بتوان از این فناوری در HomeOS نیز بهره برد.

فائزه خاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

Microsoft creates Kinect-like motion control for laptops using sound waves "By Tom Warren"

"How to Easily Share Huge Files From Your SkyDrive"

guidingtech