تبیان، دستیار زندگی
مامان ماهان کوچولو همیشه برای درست کردن غذا خیلی زحمت می کشه، چون دلش می خواد پسرش همیشه غذای خوب و مقوی بخوره تا بدنی سالم و قوی داشته باشه
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهان کوچولو تب می‌کنه!
ماهان کوچولو تب می‌کنه!

مامان ماهان کوچولو همیشه برای درست کردن غذا خیلی زحمت می کشه، چون دلش می خواد پسرش همیشه غذای خوب و مقوی بخوره تا بدنی سالم و قوی داشته باشه.

اما هر وقت میز ناهارو می چینه و ماهان رو صدا می کنه، ماهان می گه: گشنم نیست، تازه این غذا رو هم دوست ندارم.

ماهان کوچولو یه عادت خیلی بد داره، اون همیشه نزدیکای ظهر هله هوله می خوره و خودشو سیر می کنه.

هرچی مامان ماهان بهش می گه عزیزم اگه غذا نخوری، بزرگ نمی شی، تازه ممکنه مریضم بشی، ماهان می گه: من خوراکی بیشتر دوست دارم.

یه روز ماهان که از مهد برمیگرده، مامانش می بینه که تب داره. مامان ماهان اونو به دکتر می بره. آقای دکتر ماهانو معاینه می کنه و می گه: پسر عزیزم، تو ضعیف شدی به خاطر همین میکروب ها تونستن به بدنت حمله کنن و تو رو مریض کنن. تو باید خوب غذا بخوری، باید شیر، گوشت، ماهی و میوه به اندازه ی کافی بخوری تا بدنت تقویت بشه. بعد برای ماهان مقداری قرص و شربت نوشت تا ماهان اونا رو بخوره.

وقتی مامان و ماهان از مطب آقای دکتر برگشتن، مامان برای ماهان کوچولو سوپ درست کرد. ماهان سوپی رو که مامانش درست کرد خورد و از ازش تشکر کرد و به مامانش قول داد که از این به بعد به حرف های مامانش گوش بده و غذاهای خوب و مقوی ای رو که براش درست می کنه، بخوره.

نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

ماجرای سارا کوچولو

علی کوچولوی بازیگوش

من داداش بزرگترم

دندونم درد می‌کنه!

خونه‌تکونی من و صبا

شهر ما خانه‌ی ما

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.