تبیان، دستیار زندگی
محرم نویدکیا با حضور در برنامه 90 از 10 سال حضور در موفق ترین تیم ایران گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشاگری نویدکیا در 90


محرم نویدکیا با حضور در برنامه 90 از 10 سال حضور در موفق ترین تیم ایران گفت.


نویدکیا

کاپیتان سپاهان از روزی شروع کرد که بزرگترهای تیم بازوبند را به او هدیه داده بودند:« تقریبا همه بزرگترهای تیم بودند ، لئون ، آرمناک ، بصیرت و ... من سنم از همه کمتر بود اما برای قهرمانی تیم ، بازوبند را به من هدسه دادند. اوایل حتی رویم نمی شد که حرف بزنم . هنوز هم خیلی اهل حرف زدن در زمین نیستم...»

نویدکیا سپس با سئوالی درباره روابط ش با قلعه نویی روبرو شد که درباره اش گفت:« ببینید من عاشق سپاهان هستم. این خیلی خوب نیست که یک بازیکن حرفه ای این حرف را بزند اما من واقعا سپاهان برایم از همه چیز و همه کس مهمتر است. آقای قلعه نویی در زمان خودش خیلی به من لطف داشت حتی کمتر به من در تمرینات فشار می آورد که آسیب نبینم اما ما گاهی با هم اختلاف هم داشتیم ولی معمولا می رفتیم در اتاق او تا مشکلات مان را با هم حل کنیم. فقط یک بار در آن ایام من مصاحبه کردم ، آن هم زمانی بود که او در فاصله دو نیم فصل زانویش را عمل کرد. من گفتم بهتر بود این کار را آخر فصل انجام می داد چون در نبودش تمرینات آن کیفیت لازم را نداشت.راستش من هیچ وقت با قلعه نویی بر سر ادبیات گفتاری اش به مشکل نخوردم. خود او چون بارها مصدوم شده بود ، شرایط من را خیلی خوب درک می کرد و به من استراحت می داد تا بتوانم بیشتر بازی کنم. »

عادل از محرم درباره اثرگذار ترین مربی اش پرسید که او گفت:« من از فرهاد کاظمی بیشتر از همه چیز یاد گرفتم و خیلی در زندگی فوتبالی ام اثر داشت.» البته این مربی سالهاست که به دلایلی نامعلوم ، اجازه فعالیت در لیگ برتر را ندارد

عادل از محرم درباره اثرگذار ترین مربی اش پرسید که او گفت:« من از فرهاد کاظمی بیشتر از همه چیز یاد گرفتم و خیلی در زندگی فوتبالی ام اثر داشت.» البته این مربی سالهاست که به دلایلی نامعلوم ، اجازه فعالیت در لیگ برتر را ندارد.

بحث بعدی ، قصه سقف قراردادها بود. قصه ابتدای فصل که محرم حرف هایی جنجالی درباره اش داشت:« اول فصل بود که من رفتم پیش آقای حسینی. او گفت فقط سقف را می داد و حتی حاضر نشد نصف رقم سال قبل را به هادی عقیلی بدهد تا او در تیم بماند. به من گفتند تو که مدام می گویی عاشق سپاهانی ، قرارداد ببند تا بقیه هم بمانند . من یک توافق نامه با آنها امضا کردم . قرار شد به همه اندازه سقف قرار بدهند و بازیکنان دیگر را حفظ کنند اما این اتفاق نیفتاد . وقتی این فشار را آوردند ، بازیکنانی که همه می گفتند دوست دارند در استقلال بمانند ، یکی یکی رفتند.عقیلی ، رحمتی ، خسرو حیدری ، حاج صفی و... یکی گفت زنش مشکل دارد ، دیگری گفت مشکل خانوادگی دارد و... همه هم همان کسانی بودند که قبلش می گفتند می خواهند اینجا بمانند. »

محرم داشت حرف هایی می زد که شنیدن داشتند. حرف از قانونی که لطماتی بزرگ به فوتبال مان زد:« من می دیدم تیم ما دارد می پاشد اما تیم های دیگر همین بازیکن ها را می گرفتند و بعد در برنامه خود شما می گفتند ما سقف را رعایت کردیم. من شک ندارم که سقف رعایت نمی شد. اصلا این قانون قیمت ها را بالا برد بازیکن های ذخیره هم به جرات از سقف حرف زدند و همه چیز بدتر شد. »

فردوسی پور -نود

عادل که برای لحظاتی بحث را به سمتی دیگر برده بود ، دوباره به بحث سقف قراردادها برگشت و بازیکنانی که در روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات دوباره به سپاهان برگشتند؛« راستش نمی دانم سقف رعایت شد یا نه ولی شک ندارم که هیچ تیمی سقف را رعایت نکرد. من به مسئولان تیم گفتم که حاضر نیستم در تیمی بازی کنم که بازیکن های خوبی ندارد. تیمی که قرار است در لیگ دهم شود. مردم در شهر از من انتظار دارند.»

رفتن لوکا از سپاهان در ابتدای فصل یکی از جنجالی ترین اتفاقات ابتدای فصل لیگ برتر بود . روزهایی که محرم اینگونه تشریح شان می کند:« لوکا یک مقدار بدبین شده بود به همه شک داشت . به مسئولان ، مربی ها و بازیکن ها . فکر می کرد همه دارند به او دروغ می گویند. اول محسن و رحمان احمدی را نخواست. بعد چند نفر دیگر و حتی شنیدم که مرا هم نمی خواهد. من قبل از بازی با کرمان کمرم گرفته بود و مصدوم بودم برای همین نرفته بودم با تیم ، وقتی برگشتند هم گفتند او ما را نمی خواهد و نباید برویم به تمرین. یکبار در تمرینات از خودش شنیدم که در جمع همه گفت اگر فابیو را تشویق می کنند ، برای این است که این ها پول می دهند. حرفی که رحیمی به شدت با آن برخورد کرد و چند روز بعد هم ایشان از جمع ما رفت. کسی برایش کم نگذاشت اما بچه ها وقتی شرایط را دیدند به هیات مدیره حرف ها و نظرشان را دادند. وقتی هم که کرانچار آمد همه تلاش او و اقای رحیمی آرام کردن تیم بود که جواب هم داد. من همیشه گفتم یک مربی را باید از تیم درون زمینش شناخت. ما زمان لوکا چقدر کارت می گرفتیم و در زمان کرانچار چقدر. راستش وقتی لوکا رفت همه فکر می کردند سپاهان فصل بدی دارد ، فقط این رحیمی بود که از ابتدای فصل می گفت ما قهرمان می شویم.»

از محرم درباره ورزشگاه نقش جهان پرسیده شد ، که او انتقادی شدید داشت از مسئولان عالیرتبه اجرایی دولت:« به دلیل آماده نشدن نقش جهان واقعا متاسفم. قبلا فکر می کردم فقط مسئولان شهر هستند که در ساخت ورزشگاه کوتاهی می کنند اما الان به این نتیجه رسیدم واقعا یکسری هستند که نمی خواهند این ورزشگاه ساخته شود.یادم هست چند سال قبل هم که می خواستند ورزشگاه را به بهانه ساخت طبقه دوم متوقف کنند ، همان موقع هم گفتم اصلا این ورزشگاه نیازی به طیقه دوم نداشت. 6 سال است ورزشگاه ما را گرفتند. چرا این کار را کردند ، نمی دانم

از محرم درباره ورزشگاه نقش جهان پرسیده شد ، که او انتقادی شدید داشت از مسئولان عالیرتبه اجرایی دولت:« به دلیل آماده نشدن نقش جهان واقعا متاسفم. قبلا فکر می کردم فقط مسئولان شهر هستند که در ساخت ورزشگاه کوتاهی می کنند اما الان به این نتیجه رسیدم واقعا یکسری هستند که نمی خواهند این ورزشگاه ساخته شود.یادم هست چند سال قبل هم که می خواستند ورزشگاه را به بهانه ساخت طبقه دوم متوقف کنند ، همان موقع هم گفتم اصلا این ورزشگاه نیازی به طیقه دوم نداشت. 6 سال است ورزشگاه ما را گرفتند. چرا این کار را کردند ، نمی دانم. ولی مطمئنم که مسئولان رده بالای کشور هم خیلی تلاشی نمی کنند که این ورزشگاه ساخته شود اما همین جا باید بگویم باید فوتبال ایران بداند واقعیت باشگاهی این است که فقط تیم های اصفهانی دارند از اعتبار ایران دفاع می کنند و حتی ما بودیم که به جام باشگاه های جهان رسیدیم.»

محرم در پایان هم از استودیوی زنده اصفهان و روی آنتن شبکه سوم سیما هرچه دلش خواست از مسئولان صدا و سیما انتقاد کرد. انتقادهایی که کمی تا قسمتی عادل را هم ترسانده بود؛« خیلی ها امسال اذیت مان کردند. می خواستند از سپاهان هم یک ذوب آهن بسازند. همین صدا و سیما خیلی به ما کم لطفی کرد. صدا و سیما باعث شد که ما بدبین بشویم. ما سال 86 با بازی کاوازاکی بازی داشتیم ، اگر می بردیم می رفتیمبه جمع 4 تای برتر . ولی بازی مهم ما را شبکه 3 پخش نکرد و جایش سریال گذاشت! 3 سال است که داریم قهرمان می شویم. هر بازی معمولی استقلال و پرسپولیس پخش می شود اما بازی آسیای ما نه و جایش سریال می گذارند. بعد هم می گویند رسانه ملی است. باید این واقعیت را قبول کنید قطب ورزش ایران در اصفهان است. می خواهیم در همه رشته ها بهترین باشیم.»

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرآنلاین