تبیان، دستیار زندگی
یادواره شهید سید مجتبی نواب صفوی و یارانش شنبه شب در شبستان امام خمینی (ره )‌حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

يادواره شهيد " نواب صفوي" در قم برگزار شد

 یادواره شهید،   نواب صفوی ، در قم، برگزار، شد

يادواره شهيد "سيد مجتبي نواب صفوي" و يارانش شنبه شب در شبستان امام خميني (ره )‌حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد

.

در اين مراسم که به همت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه( س) و سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران قم برگزار شد، حضرت آيت الله "موسي شبيري زنجاني" از مراجع عظام تقليد ، برخي نمايندگان مراجع عظام تقليد ، استاندار و مسوولان ، خانوده معظم شهدا و طلا ب و روحانيون قم حضور داشتند.

مدرس حوزه علميه قم در اين مراسم گفت: حضرت امام حسين( ع) زندگي سعادتمندانه ومرگ شرافتمندانه را به ما ياد داده است و شهيد نواب صفوي اين همه مقاومت و پايداري را از آن حضرت آموخته بود.

حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم حسيني اراکي افزود: شهيد نواب صفوي و يارانش براي احياي شريعت اسلامي، با وجود همه سختي ها و ناملايمي ها در برابر دشمنان تا پاي شهادت مقاومت نمودند.

وي اظهار داشت: نواب صفوي در مبارزات خود در مقابل رژيم ستمشاهي هميشه سرنوشت ساز و حماسه آفرين بود و زماني که احمد کسروي در کتابهاي خود به دين و امام صادق ع اهانت نمود ايشان(نواب ) احساس تکليف کرده و ابتدا به مناظره با وي پرداخت و چون مرتد شدن وي اثبات شده بود با فتواي علما، وي را از بين برد.

حسيني اراکي همچنين در مورد تحولات غزه گفت: اگر نوابها امروز در سرزمين فلسطين حضور داشتند ، اسرائيل اينگونه نمي توانست مردم بي گناه را به خاک و خون بکشد و رژيم صهيونيستي از پرورش نواب ها در نوار غزه هراس دارد.

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: در زماني که چند سالي از اشغال فلسطين نگذشته بود، نواب صفوي راهپيمايي ها را به راه انداخته و براي مبارزه با رژيم صهيونيستي اعلام آمادگي کرد و پنج هزار نفر نيز براي همراه شدن با وي جهت حضور در فلسطين ثبت نام کرده بود که رژيم طاغوت مانع ادامه اين کار شد.

حسيني اراکي ادامه داد: عاقبت ظلم وستم و ايستادن در مقابل دين خدا شکست است و رژيم اسرائيل در نوار غزه نيز شکست خواهد خورد.

حکم اعدام شهيد نواب صفوي از رهبران فدائيان اسلام بعد از به قتل رساندن احمد کسروي در 27ديماه سال 1334 توسط رژيم طاغوت صادر شد و به اجرا در آمد.

پيکر پاک شهيد نواب صفوي در قبرستان وادي السلام قم به خاک سپرده شده است.