تبیان، دستیار زندگی
نهادهای مختلف با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای در گذشت اسف‌بار حضرت آیت الله بهجت را ضایعه‌ای جبران ناپذیر دانستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهاد‌ها و شخصیت‌های مختلف در گذشت آیت الله بهجت را تسلیت گفتند
نهاد‌ها و شخصیت‌های مختلف در گذشت آیت الله بهجت را تسلیت گفتند

نهادهای مختلف با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای در گذشت اسف‌بار حضرت آیت الله بهجت را ضایعه‌ای جبران ناپذیر دانستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسات، دستگاه‌ها، نهادها و سازمان و شخصیت های حقیقی و حقوقی مختلف با انتشار اطلاعیه‌های جداگانه‌ای در گذشت اسف‌بار حضرت آیت الله بهجت را تسلیت گفتند و این واقعه را ضایعه‌ای جبران ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و جهان تشیع دانستند.

بر اساس این گزارش، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ارتحال عالم ربانی، حضرت آیت الله العظمی بهجت را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، و عموم شیعیان به ویژه مقلدان و خانواده محترم آن مرجع بزرگوار تسلیت عرض کرد.

‏حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز ضمن عرض تسلیت به این مناسبت در اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: جهان تشیع اینک در سوگ نیکمردی نشسته است که به عنوان یکی از مبرزترین استوانه‌های علم و فقاهت در روزگار ما، دانایی و فرزانگی را با تزکیة نفس در عالی‌ترین مراتبش جمع آورده و دم عیسوی‌شان شفابخش و سرچشمة خیر و برکت بود. ایشان در طول حیات شریفشان با تعلیم و تربیت شاگردان بی‌شمار و ترویج علوم آل محمد(ص) منشأ خدمات ارزنده‌ای به اسلام و مکتب تشیع گردیدند

همچنین سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور با صدور پیام تسلیتی اینگونه بیان کرد: آن فقیه بزرگ عمر پربرکت خود را در خدمت به تفسیر و نشر مفاهیم قرآن، تشریح احکام دین مبین اسلام ،ترویج و نشر آثار و سیره اهل ‌بیت (ع) ، امر به معروف و نهی ازمنکر سپری نمود و اعمال و گفتار و آثار ایشان همواره راهنمای عملی مناسب و قابل اطمینانی برای علما ، طلاب ، شاگردان آن عالم ربانی در حوزه های علمیه و عموم شیعیان بود .

اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم هم در بیانیه ای با برشمردن آیه الله العظمی بهجت(ره) به عنوان مظهر اخلاق و عرفان، دیانت و تقوی ، زهد و وارستگی و عرفان از عموم مردم ایران دعوت نموده تا با حضور حماسی خویش در مراسم و مجالس بزرگداشت آن فقید سعید ، ارادت خود را به منصه ظهور برسانند.

در اطلاعیه ستاد عالی کانونهای فرهنگی مساجد هم ضمن عرض تسلیت آمده است: این شخصیت والای علمی که با تاسی به سلسله جلیله روحانیت و مرجعیت، فراگرفتن و آموختن فقه آل محمد را محور حرکت خود قرار داده بود علاوه بر خدمات بسیار ارزشمند به حوزه های علمیه جهان تشیع ، هیچ گاه از نشر شعائر آل الله از جایگاه رفیع مساجد یه عنوان پایگاه اصیل دینی دریغ نکرد.

سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری و سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اداره اوقاف و امور خیریه شهرری، ائمه جمعه و جماعت و مسوؤلان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف نیز در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند.