تبیان، دستیار زندگی
راهکار هایی برای موفقیت «دانش آموزان اول راهنمایی» در امتحانات امسال از زبان حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش بیان شد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکار هایی برای موفقیت «دانش آموزان اول راهنمایی» در امتحانات امسال

وزیر آموزش و پرورش از وجود راه کارهایی برای موفقیت دانش آموزان پایه اول راهنمایی در امتحانات امسال خبر داد.

دانش آموز و مدرسه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اجرایی شدن نظام آموزشی ٦.٣.٣ و این که دیگر در اول مهر ماه امسال پایه اول راهنمایی را نخواهیم داشت و اگر دانش آموزی درسی را نمره نگرفت برای او راه کارهایی را در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: اگر دانش آموزی از پایه اول راهنمایی در امتحانات خردادماه امسال چند درس خود را قبول نشد، بعد از چند هفته کلاس در تابستان می تواند آن درس را مجدد امتحان دهد.

وی افزود: این دانش آموزان در صورت عدم موفقیت در امتحانات تابستان می توانند در امتحانات دیگری که در شهریورماه برگزار می شود شرکت و در صورت عدم موفقیت دوباره، می توانند در امتحان دیگری که در دهم مهرماه برای آنها در نظر گرفته شده است، شرکت کنند.

حاجی بابایی ادامه داد: اگر این دسته از دانش آموزان اول راهنمایی در امتحانات مهرماه هم موفق نبودند می توانند به پایه دوم راهنمایی رفته و در پایان سال دوم در امتحانات شرکت کرده و در صورت قبولی کامل در امتحانات دوم راهنمایی دیگر نیازی به قبولی آن دروس باقی مانده از اول راهنمایی نخواهد بود.

تربیت اثربخش در مدرسه 3

به گزارش پانا، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه کاری برای برخی از دانش آموزان که در امتحانات پایانی پایه دوم راهنمایی هم با مشکل قبولی مواجه شوند، خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در صورت عدم قبولی می توانند مانند پایه اول راهنمایی در امتحانات تابستانی، شهریور ماه و در نهایت مهرماه شرکت کرده و در صورت عدم قبولی پایه دوم راهنمایی برای آنها ٢ راه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ٢ راهکار در نظر گرفته شده برای دانش آموزانی که در ٢ پایه اول و دوم راهنمایی با عدم موفقیت در امتحانات نهایی مواجه شده اند، تصریح کرد: این دانش آموزان می توانند یا به پایه اول راهنمایی در نظام آموزشی جدید رفته و یا دوم راهنمایی را به صورت شبانه بخوانند.

حاجی بابایی اضافه کرد: این شیوه هیچ ضرری برای دانش آموزان ندارد و راه به شکلی انتخاب شده کسی که ششم ابتدایی را بخواند یا نخواند در نهایت ١٢ سال تحصیل خواهند داشت و خللی در آن ایجاد نخواهد شد.

پسری در حال درس خواندن

به گزارش پانا، وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این که تمامی دانش آموزان پایه اول راهنمایی امسال به صورت مشروط برای سال آینده در پایه دوم راهنمایی ثبت نام می شوند، خاطرنشان کرد: راهکارهای ارائه شده فقط برای درصد بسیار کمی از دانش آموزان پایه اول راهنمایی است که درصد آن ها به نیم درصد هم نمی رسد.


خبرگزاری پانا

مرکز یادگیری سایت تبیان