تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : 200گرم لوبیا قرمز 300گرم سیب زمینی 3 عدد تخم مرغ پخته 1 عدد کوچک کاهو 6 قاشق غذاخوری سرکه 5 قاشق غذا خوری روغن زیتون به میزان کافی آب لیمو طرز تهیه : برای جلوگیری از نفخ ، لوبیا قرمزرا 24 ساعت جلوتر در آب خیس کنی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سالاد لوبیا قرمز

مواد لازم :

200گرم

لوبیا قرمز

300گرم

سیب زمینی

3 عدد

تخم مرغ پخته

1 عدد کوچک

کاهو

6 قاشق غذاخوری

سرکه

5 قاشق غذا خوری

روغن زیتون

به میزان کافی

آب لیمو

طرز تهیه :

برای جلوگیری از نفخ ، لوبیا قرمزرا 24 ساعت جلوتر در آب خیس کنید . بعد از 24 ساعت آب آن را خالی کرده ، سپس آن را بپزید . در آخر طبخ لوبیا ، کمی نمک و فلفل اضافه کنید . سیب زمینی و تخم مرغ را هم آب پز کنید. سیب زمینی و کاهو را جداگانه خرد کنید. تخم مرغ های پخته شده را هم رنده می کنیم .

برای تهیه سس سالد آبلیمو، سرکه و روغن زیتون و کمی نمک را چند دقیقه هم می زنیم . این سس را به سه قسمت تقسیم کنید . یک قسمت از سس را روی لوبیای پخته که هنوز داغ است می ریزیم . مقداری را روی کاهوی خرد شده و بقیه سس را روی سیب زمینی پخته و خرد شده ریخته و جداگانه مخلوط می کنیم . لوبیا ها را در یک ظرف ریخته ، روی آن سیب زمینی و بر روی سیب زمینی کاهو را می ریزیم . سپس روی این مواد تخم مرغ رنده شده را ریخته و تزئین می کنیم. در این صورت سالاد به صورت لایه لایه در آمده و بهتر جلوه می کند. در غیر این صورت می توان تمامی مواد فوق را با سس و با همدیگر مخلوط کرده و در یک ظرف بکشید.

نکات تغذیه ای :

یکی  از مزیت های این سالاد عدم استفاده از سس مایونز، و به جای آن استفاده از روغن زیتون است که از روغن های گیاهی مفید می باشد. لوبیا قرمز هم منبع پروتئین گیاهی و برای رشد بدن مناسب است. همچنین به علت داشتن منیزیم ، برای اعصاب و ماهیچه و رشد استخوان مفید می باشد. اگر باز هم نفخ ایجاد شد می توان از مواد ضد نفخ مثل عرق نعنا و عرق زیره استفاده کرد.

این سالاد دارای 1485 کالری، انرژی می باشد.

اگر این سالاد به عنوان پیش غذا توسط 8 نفر مصرف شود . هر نفر به طور متوسط 185 کالری دریافت می کند و اگر توسط 4 نفر به عنوان غذا مصرف شود، هر نفر 370 کالری دریافت خواهند کرد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.